Jeanine84 schreef:Ik heb een koopovkmst opgesteld voor de verkoop van mijn veulen..
Misschien heb je er iets aan;
Ondergetekenden
, wonende ******, ******, ********,
Verder te noemen verkoper;
en
Ondergetekende *****, wonende te ********, ********, *******,
Verder te noemen koper;
Verklaren dat onderstaande is overeengekomen:
1. Verkoper is eigenaar van het veulen:
Naam ;
Naam Vader ;
Naam Moeders Vader ;
Ras ;
Geslacht ;
Geboortedatum ;
Kleur ;
Aftekeningen ;
Stamboeknummer ;
Chipnummer ;
Overige kenmerken ;
2. Verkoper verkoopt aan koper en koper koopt dit veulen van verkoper. De koper betaalt aan de verkoper een koopsom ter hoogte van € (Zegge: ). Met in achtneming van een aanbetaling van € (Zegge: ). Restant van (Zegge: ) dient te worden betaald bij het afhalen van het veulen.
3. De overdracht/levering van onder 1 beschreven dier vindt plaats op *** op de locatie ****, ***, tegen directe betaling van het openstaande bedrag, zie onder 2.
4. Verkoper is verplicht het onder 1 beschreven dier met bijbehorend paspoort af te geven aan koper op de onder 3 genoemde datum en locatie.
5. Het onder 1 beschreven dier blijft voor risico van de verkoper tot het moment van de feitelijke levering.
6. Wanneer de koper zijn verplichtingen niet nakomt, heeft de verkoper het recht om nakoming van alle verplichtingen te eisen, dan wel deze koopovereenkomst zonder nadere ingebrekestelling of zonder gerechtelijke tussenkomst te ontbinden. Hiertoe is slechts een aan koper gerichte aangetekende brief van verkoper nodig.
7. Verkoper staat er niet voor garant dat het bij 1 beschreven dier vrij is van stalgebreken. Het onder 1 beschreven dier wordt indien aan alle verplichtingen voldaan is zoals beschreven in deze koopovereenkomst overgedragen aan koper zonder enige vorm van garantie dan wel aansprakelijkheid op verkoper, op welke vorm van gebreken dan ook.
8. Het Nederlandse recht is op deze koopovereenkomst van toepassing.
Voor akkoord met de inhoud van deze koopovereenkomst;
Verkoper; Koper;
Naam; Naam;
Datum; Datum;
Handtekening; Handtekening;
Zo 1 heb ik ook ontvangen bij de aankoop van mijn veulen