paard mag niet gekeurd worden ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

paard mag niet gekeurd worden ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:34

mijn vader vind het onzin om mijn paard te keuren * die ik inmiddels bijna alweer 5 maanden heb *
hij vind het niet nodig want volgens hem mankeert er niks aan, en hij wil geen 100,- verspillen, ookal betaal ik het wil die het nog niet :( kom op, paarden worden toch niet zomaar gekeurt omdat we het leuk vinden.. moet toch een reden voor zijn, wat vinden jullie ervan?

Froexiie

Re: paard mag niet gekeurd worden ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:35

Dat had je toch beter kunnen doen voordat je 'm kocht? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:35

Waarom wil je je paard dan laten keuren als je hem al hebt? Het is idd een beetje geldverspilling als je je paard zonder enige reden/aanleiding zou willen laten keuren als er niets aan de hand is...

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:36

tjah erg sneu ....

vaders wil ook niet hebben dat dochter lief niet meer te troosten
is wanneer het paard werkelijk wat heeft en weg moet.

zo zie ik het .... sorry

Ikima

Eigenlijk kan ik je vader wel een beetje gelijk geven. Waarom nu pas keuren en wat ga je doen als de keuring negatief is?
Waarom heb je het paard niet laten keuren voordat je hem kocht?

Bonita_Bon

waarom wil je hem laten keuren dan? is er wat mis? Qua niet goed geld terug ben je te laat (3 maanden voor een particulier, 6 maanden voor een handelaar geloof ik, maar alleen bij verborgen gebreken).

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:37

had je inderdaad beter kunnen doen voor je m kocht.
heeft je paard ergens last van? als de DA iets kan vinden kan je volgens mij nog iets terugvragen van de verzekering of niet? :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:38

Ja, nou dat wilde we ook doen maar daar wat toen niks van gekomen, omdat volgens mijn vader de dierenarts niet kon en blabla.. en nu vind ie het niet nodig omdat ie van een handelstal komt..

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:38

Als je dit paard al 5 maanden hebt, waarom zou je hem laten keuren dan ?
leg eens uit wat volgens jouw het nut daarvan zou zijn dan ?
Normaal laat je een paard keuren als je het dier wilt kopen, maar om hem zomaar te laten keuren ?
Als je daar een goede reden voor hebt, doen, anders zou ik het nut er niet van in zien, althans nu niet meer.
Komen er nu bij de keuring dingen uit, zoals bij de buigproef of zo, kan je hem toch niet meer terug brengen naar de vorige eigenaar.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:39

als ze er een goede reden voor heeft om te keuren als bokken tijden werk ofzo dan zou ik het wel snappen.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:41

NicoleHorses schreef:
Ja, nou dat wilde we ook doen maar daar wat toen niks van gekomen, omdat volgens mijn vader de dierenarts niet kon en blabla.. en nu vind ie het niet nodig omdat ie van een handelstal komt..

En dan komt hij niet goed uit de buigproeven ofzo...Gooi je hem dan in de trailer en bind je hem vast aan het hek bij de handelaar?

[edit] typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-09 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:41

marrlinde schreef:
als ze er een goede reden voor heeft om te keuren als bokken tijden werk ofzo dan zou ik het wel snappen.. :j

Idd, maar dan zou hij gewoon door een DA moeten worden onderzocht op eventuele lichamelijke klachten.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:44

Er is toch ook helemaal geen aanleiding om het paard te keuren?
Je hebt hem al gekocht, Zijn zo te horen geen lichamelijke klachten! Vind ik dan ook pure geldverspillen hoor ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:44

aangezien hij van een handelstal komt, ik eigenlijk vrijwel niks maar dan ook niks weet van vorige eigenaren, of die al gekeurd is en bla. hij heeft wel moeite met nagevelijkheid omdat hij veel bespiering mist. maar ik zou gewoon best willen weten of hij voorderest nog ergens last van heeft, ik merk soms wel dingen aan hem dat ik denk van, een keuring zal niet mis zijn ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:45

-> TAO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:47

geldverspilling
als je het paard nog niet gekocht had zou ik zeggen dan is het een ander verhaal
mocht ie wat hebben is het nu toch al te laat, en ben je al je geld kwijt

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:48

Ja echt :roll:

Miss_Montana schreef:
NicoleHorses schreef:

En dan komt hij niet goed uit de buigproeven ofzo...Gooi je hem dan in de trailer en bind je hem vast aan het hek bij de handelaar?

[edit] typo

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:51

Dat heeft nu toch geen nut meer. Als je je ergens zorgen over maakt, dan moet je gewoon de VA bellen.. Das wat anders als een keuring.

En dan dr bij. Mijn vader betaalt niet eens 1 cent voor mijn paarden. Tis dat ik nu mijn rijbewijs heb, maar toen ik 1x in de week naar stal gebracht moest worden, was dat al vaak te veel gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 23-07-09 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Je hebt je paard nu een half jaar. Wat hoop je dat er uit een klinische keuring komt? Wat heeft dat nu als meerwaarde?

Als je af en toe wat voelt of denkt dat het paard wellicht wat ondersteuning nodig heeft om goed in de bespiering te komen dan zou ik het eerder zoeken in fysiotherapie, goede instructie en wellicht wat aangepast voer.

Pebblesther

Is inderdaad een beetje onzinnig om dat nu nog te gaan doen. Dat had je moeten doen voordat je hem kocht. Wat heb je er aan om nu te weten dat hij wat mankeerd, je kan hem nu toch niet meer terugbrengen.
Als je hem niet mocht keuren van je vader voordat je hem kocht vind ik dat wel raar.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:52

Ok dan :)
maar een keuring is dus niet echt verplicht? en daar kan je verder ook geen gezeik mee krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:53

'Ja, nou dat wilde we ook doen maar daar wat toen niks van gekomen, omdat volgens mijn vader de dierenarts niet kon en blabla.. en nu vind ie het niet nodig omdat ie van een handelstal komt..'

kvind dat wel een hele slappe reden
zeker bij een handelsstal moet je uitkijken, want er zitte sommige bij...
en omdat de DA niet kon komen keur je hem maar niet?
beetje dom geweest van jullie...

een keuring is niet verplicht (tenzij je er wat mee wilt gaan doen, fokken, wedstrijden, ect. dan moet je even kijken) maar een paard zonder keuring kopen is niet echt slim, zeker als je er niet veel verstand van hebt

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:54

Nee dat is niet verplicht, daar kun je zelf voor kiezen als je een leuk paard wilt kopen en dat je later niet voor verrassingen komt te staan.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:54

@Pebblesther:

mijn vader zei altijd we laten hem wel keuren, nu zegt ie dat ie dat nooit gezegt/gewild heeft. want hij mankeerde als niks toen we hem kochte zegt ie.. maar goed iig bedankt allemaal :)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:55

Een keuring is niet verplicht, die doe je voordat je een paard koopt om eventuele gebreken uit te sluiten. 5 maanden na aankoop heeft niet zoveel zin meer. Je kunt hem dan beter na laten kijken op een specifiek probleem, dat is waarschijnlijk ook een stuk goedkoper dan een complete keuring.