Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
femke27 schreef:Oooh, dat is echt doodeng ja! En levensgevaarlijk.
Heb je de dingen al nagecheckt? Dus of het zadel goed ligt, of ze geen rug, hals, been problemen heeft (haal hier dus een goede DA bij en desnoods een fysio of osteopaat) of is er misschien iets in die gang waar ze doodsbang voor is dat ze zich gewoon laat vallen?
Het lijkt mij in ieder geval een heel lastig probleem en het kan meerdere oorzaken hebben. Dat je paard goed loopt als ze eenmaal loopt zegt ook niets natuurlijk. Het zou kunnen dat ze zich er dan maar bij het probleem -wat dat dan ook mag zijn- neergelegd heeft. Dat doen meerdere paarden.
Veel succes!
femke27 schreef:Nee, dat klopt. Dus is er toch iets aan de hand. En ik raad je echt aan om eventuele medische problemen of problemen met het harnachement eerst uit te sluiten voordat je verder zoekt naar een andere oorzaak.
Zaak is wel dat dit opgelost wordt, want het is inderdaad levensgevaarlijk.
femke27 schreef:Maar een bloedonderzoek zegt natuurlijk niets over b.v zenuw pijn, vastzittende wervels enz.
Om te beginnen zou je je zadel natuurlijk kunnen laten nakijken door een goede erkende zadelmaker uit jouw regio. Wellicht dat daar het probleem in zit.
Als dat niet zo blijkt te zijn moet je maar eens zoeken naar een goede fysio of osteopaat in jouw omgeving. Eentje met verstand van zaken. Misschien dat mensen bij jou op stal een goede voor je weten. En anders kun je altijd een advertentie hier op bokt plaatsen bij 'diensten'.
mick75 schreef:Vind je het gek dat je paard gaat steigeren als je hem letterlijk lekprikt met je sporen! Zet dat paard als de sodemieter op het land en neem eerst eens fatsoenlijk les op een manege voordat je zelfs maar weer OVERWEEGT om op dit paard te stappen!
Ik HOOP van harte dat er iemand in jouw buurt is die je van je paard aftrekt en aangifte doet van mishandeling! Dat heb je verdomme verdiend!
Magaaa schreef:dit is een ander paardje dat zonder sporen gereden word![]()
En mishandeling ? DOE EENS NORMAAL JOH
pri_lady schreef:Magaaa schreef:dit is een ander paardje dat zonder sporen gereden word![]()
En mishandeling ? DOE EENS NORMAAL JOH
Neem dit paardje mee naar het strand, kan die ander op rust en genezen!
Wat ik mij afvraag, het paardje laat zich iedere keer achterover vallen, met zadel op neem ik aan? Is dat zadel nog heel? Ik heb er ook wel wat achterover zien klappen, zelden liepen ze daarna zuiver of voelde het niet zuiver, daarnaast op een harde ondergrond hebben ze vaak ook schuifwonden..............dus dierenarts, osteopaat, fysio is geen overbodige luxe.
Wel apart, iedere keer achterover klappen, opstaan en zonder verwondingen verder gaan..............
Tip: Op het moment dat ze na het stilstaan weer moet doorstappen, wachten tot ze uit haarzelf wegstapt, zou dat verschil uitmaken, dat niet jij maar zij bepaalt. Op het moment dat ze dan wegstapt, al is het na een half uur, er meteen een snoepje instoppen en woordelijk belonen. Na een tijdje snoepje weglaten en woordelijk belonen.
dus nou niet denken dat ik mijn paard mishandel
Marigold schreef:doet ze het alleen mét zadel?
is het misschien angst, is het een jong paard, hoe lang is ze al onder het zadel,
en hoe is dat gegaan, het beleren?