Rijden jullie met BP?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FFKJC_

Rijden jullie met BP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:25

zoals de titel al luid,, :+
Waar rijden jullie met Bodyprotector *D
Thuis,in het bos, crossen, springen, dressuur, buitenrijden :7

en nog een vraag :Y) :Y)
k heb erom gezocht maar kon het niet vinden :9 ;(
mag je met dressuur wedstrijden
inrijden met bodyprotector :o
ik neem aan dat het in de proef zelf niet is toegestaan! :o :+
Groetjes :P

iertje2valen

Re: Rijden jullie met BP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:26

Ik rijd nooit met bodyprotector.
Ik vind ze heel erg vervelend zitten. Dus vandaar.
Tijdens het inrijden met een dresuur wedstrijd is het niet verplicht om dat in volledig tenue te doen, dus tijdens het inrijden mag je hem gewoon dragen. Tijdens een proef is het niet toegestaan.

FFKJC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:29

iertje2valen schreef:
Ik rijd nooit met bodyprotector.
Ik vind ze heel erg vervelend zitten. Dus vandaar.
Tijdens het inrijden met een dresuur wedstrijd is het niet verplicht om dat in volledig tenue te doen, dus tijdens het inrijden mag je hem gewoon dragen. Tijdens een proef is het niet toegestaan.

ja zelf vind k ze ook niet lekker zitten
vooral in een dressuur zadel zit het vervelend
want het zit dan tegen de achterkant van mn zadel aan
maar wel vind ik het belangrijk bij mijn pony
want hij kan soms erg vervelend zijn
ik ben net weer begonnen met rijden heb 8 weken niet gereden
hij had me eraf gebokt en heb toen mijn enkel gebroken
ben nog niet helemaal hersteld maar daarom rijd ik nu met bodyprotector gewoon voor veiligheid
omdat hij nogal onvoorspelbaar kan zijn
wel fijn om te weten dat ik het bij het inrijden op wedstrijd om mag hebben
weet nog niet of ik dat ga doen
schaam me er soms een beetje voor :o
Maarja,, Bedankt:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:35

Tijdens een dressuurproef mag je volgens mij wel gewoon met bodyprotector rijden hoor :-) Het ziet er alleen een beetje ongewoon uit.

FFKJC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:54

Apple schreef:
Tijdens een dressuurproef mag je volgens mij wel gewoon met bodyprotector rijden hoor :-) Het ziet er alleen een beetje ongewoon uit.

ja het ziet er indderdaad een beetje raar uit,,
maarja Veiligheid(A)
Ik wist helemaal niet dat dat mocht?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:54

Je kunt het misschien even voor de zekerheid opzoeken in de reglementen van de KNHS?

FFKJC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:57

Apple schreef:
Je kunt het misschien even voor de zekerheid opzoeken in de reglementen van de KNHS?

ja ik zal het even proberen
Dankjewel;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:52

FFKJC_ schreef:
Apple schreef:

ja ik zal het even proberen
Dankjewel;)

Je mag wel met een BP je proeven rijden... ;) ook al zie je het zelden, ik rijd nu een 3 jarige hengst, wanneer deze meegaat op wedstrijd straks als hij 4 is zal ik ook eerst met BP rijden tijdens mijn proeven, puur voor de zekerheid omdat het een jong en onervaren paard is met heel veel bloed, thuis train ik hem ook met BP. Je BP kun je over je jasje dragen. Met springen idem.,maar daar zie je het wel meer standaard en met SGW is het zelfs verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:53

nooit
nog nooit aangehad, ook niet van plan om aan te doen
als een paard zo erg is dat ik vind dat ik een bp nodig heb, stap ik er niet eens op
en als ik er dan toch afdonder, schietgebedje zeggen terwijl je vliegt en daarna doorrollen

FFKJC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 22:49

Asyaa schreef:
nooit
als een paard zo erg is dat ik vind dat ik een bp nodig heb, stap ik er niet eens op
en als ik er dan toch afdonder, schietgebedje zeggen terwijl je vliegt en daarna doorrollen

ja dat zeg je nu allemaal wel heel leuk
maar als je van je pony houd en die toch een beetje wild is
en tsja,, schietgebedje en daarna doorrollen
dat is niet echt waar ik op het moment van het vallen bij na denk?
jij misschien wel maar ik niet :o
ik draag dan liever een bp ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 05:09

maakt niet uit hoeveel ik van me pony hou, als ik het niet veilig vind stap ik er niet op (maar dan moet het wel heel erg mis zijn hoor)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:31

Asyaa schreef:
maakt niet uit hoeveel ik van me pony hou, als ik het niet veilig vind stap ik er niet op (maar dan moet het wel heel erg mis zijn hoor)

als je gaat crossen (sgw) werkt het zo niet ;)

ik draag mijn BP met cross(training)en, en als ik het echt niet vertrouw bij een onbekend paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:32

Lielle schreef:
als je gaat crossen (sgw) werkt het zo niet ;)

ik draag mijn BP met cross(training)en, en als ik het echt niet vertrouw bij een onbekend paard.

ik cross niet (al lijkt het me wel heel leuk ;) )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:34

was maar een toevoeging dat een BP dus niet alleen maar is voor onbetrouwbare paarden ;)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:38

FFKJC_ schreef:
Asyaa schreef:
nooit

ja dat zeg je nu allemaal wel heel leuk
maar als je van je pony houd en die toch een beetje wild is
en tsja,, schietgebedje en daarna doorrollen
dat is niet echt waar ik op het moment van het vallen bij na denk?
jij misschien wel maar ik niet :o
ik draag dan liever een bp ;)

Je paard hoeft niet zo erg te zijn en je hoeft ook niet van een wild paard te houden. Ik heb het braafste paard wat er maar bestaat, heb hem al heel erg lang en ben er nog nooit afgedonderd. Is bomproof, maar toch zit ik nu met een gebroken rug thuis :-( Zelfs het braafste paard kan een keer schrikken en tjsa..als je dan verkeerd valt..

Ik reed dus nooit met BP, maar ben er nu toch een aan het aanschaffen. In ieder geval voor in het bos.

Lins_Vetra

Op mijn vorige paard kon ik blind vertrouwen en deed ik geen cap op.
Mijn huidige paard ken ik gewoonweg nog niet goed genoeg en rijd ik zekerheidshalve met cap én BP. Gewoon om me zekerder te voelen.
Omdat ik het écht niet lekker vind zitten (en het is bloody-hot met zo'n ding := ) gaat dat ding af zodra ik mijn paard beter ken.

Voor de duidelijkheid: Ik ben er na aankoop niet direct opgeklommen heb eerst nog wéken puur en alleen grondwerk gedaan.

Aranel

Ik rij er nooit mee :n Vind alleen een cap al erg genoeg _O-

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:43

Ik rijd nooit met BP, wanneer ik zou gaan springen zou ik het toch overwegen.

Wanneer ik met een jonger en of feller paarddressuur zou gaan starten, zou ik het wel overwegen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:46

Nooit, als ik gewoon het bos in ga ook niet. Alleen denk ik er wel aan om een bp aan te schaffen zodra ik ga springen. Over een poosje ga ik weer crossen, dan schaf ik iig een bp aan.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:52

Als ik nu weer zou gaan springen doe ik er zowieso eentje aan.
Ik heb drie jaar geleden een ongeluk gehad met springen en paard.
Al is het het braafste paard van stal een ongeluk zit helaas in een klein hoekje en met springen is er ook eerder gevaar dan met dressuur.

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:54

nooit, nooit gedaan ook, rijd ook niet met cap.. ook nooit gedaan.. ja toen ik een ukkie was en op wedstrijden natuurlijk.. naja, hoedje dan wan ik reed Z en met springen natuurlijk wel een cap.. bij buitenritten ook wel.. maar een BP, nee.. al moet ik zeggen dat ik al 18 jaar op een paardenrug zit vastgegroeid (vanaf mn 4e jaar) dus ik heb het nodige ervaring:)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:04

donsje schreef:
nooit, nooit gedaan ook, rijd ook niet met cap.. ook nooit gedaan.. ja toen ik een ukkie was en op wedstrijden natuurlijk.. naja, hoedje dan wan ik reed Z en met springen natuurlijk wel een cap.. bij buitenritten ook wel.. maar een BP, nee.. al moet ik zeggen dat ik al 18 jaar op een paardenrug zit vastgegroeid (vanaf mn 4e jaar) dus ik heb het nodige ervaring:)

Donsje, ook ik heb de nodige rij-ervaring. Ik kon al eerder paardrijden dan dat ik kon lopen bij wijze van, en ik heb nooit met cap gereden, maar bij dit paard doe ik het wel, puur vanwege het paard, niet vanwege mijn rij-kunsten.

Edit: Ik wil je niet overhalen om het wel te doen ofzo :D , maar meer dat jouw laatste zinnetje als motivatie vaak niet relevant is voor het wel of niet dragen van een bp.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:09

donsje schreef:

Kan je wel vastgegroeid zijn je kan ook samen met je paard vallen ;).
en ook jij kan eraf vallen. Ookal heb je de nodige ervaringen.. Vind het een beetje raar het laatste zin.
Dat je zonder cap en zonder bp rijd moet iedereen natuurlijk zelf weten is zijn of haar eigen keuze :)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:23

vind dat ook een beetje rare zin, cap en BP is natuurlijk ieder zijn eigen keus, maar er af kukelen, heeft niets noppes nada met ervaring te maken, ik ben 32 rijd ook al weet niet hoelang paard, maar zit ook met een gebroken rug thuis. Of kijk naar Anky, die heeft toch ook wel ervaring mag je wel zeggen, valt er toch ook wel eens af en heeft paar jaar terug haar been nog gebroken. Iedereen kan van zijn paard vallen en iedereen kan de pech hebben verkeerd te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:25

ik heb een Bp en daag hem in het bos en tijdens springen. Verder rijd ik altijd met cap en vaak ook met kooitjes(in je beugels om door schieten te voorkomen) ook rijd ik met veiligheids beugels.