Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Nog maar eens de eisen 1,5 paards:
Motor
120pk (90kW)
200Nm bij 2500 - 3000 toeren
eigen gewicht 1300 - 1400kg
toegestaan trekgewicht 1400 - 1500kg
toegestane kogeldruk min. 75kg
2 paards:
150pk (110kW)
300Nm bij 2500 - 3000 toeren
eigen gewicht 1500 - 1700kg
toegestaan trekgewicht min 1800kg
toegestane kogeldruk min. 100kg
succes met zoeken.
Puissance schreef:Bedankt voor je reactie!
Maar het gewicht van de auto moet dus lichter zijn dat dat 'ie mag trekken?
En met wannabe's, wat bedoel je daar mee? Dat ze het gewoon niet redden of dat het maar krap gaat?
Silly1972 schreef:Ik heb een kwpner van 550kg en een 1,5 paards trailer van 510 kg dat is dus 1060 kg en mijn auto (honda accord) mag 1200 kg trekken, deze auto was ook niet zo duur en dat gaat prima!
Silly1972 schreef:Ik heb een kwpner van 550kg en een 1,5 paards trailer van 510 kg dat is dus 1060 kg en mijn auto (honda accord) mag 1200 kg trekken, deze auto was ook niet zo duur en dat gaat prima!
zodiacje schreef:Silly, jij hebt het hier over daadwerkelijk gewicht.
Anders zouden er heel veel een zwaardere auto nodig hebben! De pliessie is verplicht om je mee naar een weegbrug te nemen als ze het niet weten
Puissance schreef:En als je een ongeluk krijgt met een wannabe combinatie, ben je dan wel verzekerd enzo?
Als het eigenlijk niet mag lijkt het me toch van niet..?
Puissance schreef:Ik kwam net een Honda CR-V tegen, met deze technische gegevens:
Gewichten (kg) (handgeschakeld/ automaat)
Kentekengewicht 1469 / 1504
Maximaal toelaatbaar totaalgewicht 2050 / 2080
Maximaal massa aanhanger geremd 1600 / 1500
Maximaal massa aanhanger ongeremd 600 / 600
Maximale kogeldruk 100
Maximale daklast 80
Hiermee red ik dus een 1,5 en geen 2?
Mijn moeder heeft trouwens wel gewoon een E rijbewijs.
Silly1972 schreef:pfffff Whatever! Heb het netjes uitgezocht met de dealer, trailerhandelaar en de politie en het mag en gaat uitstekend, de trekhaak is standaard bij de auto en mag het maximale gewicht trekken en de kogeldruk is ook gemeten, dus er is totaal geen probleem, maar als jij perse meer uit wilt geven dan nodig dan doe je dat toch lekker! Dan ben ik toch lekker een wannabee
zodiacje schreef:Silly1972 schreef:Ik heb een kwpner van 550kg en een 1,5 paards trailer van 510 kg dat is dus 1060 kg en mijn auto (honda accord) mag 1200 kg trekken, deze auto was ook niet zo duur en dat gaat prima!
Silly, jij hebt het hier over daadwerkelijk gewicht.
ik schat zo in dat het gewicht op papier meer is.
Je trailer mag vast meer laden dan de 550 kilo van je paard.
Het TOTALE gewicht van je trailer op je KENTEKENBEWIJS is wat je mag trekken.
Een agent langs de weg weet niet hoe zwaar je paard weegt. Hij zou je dan naar een weegbrug moeten begeleiden.
Dat is geen doen dus daarom geldt het gewicht op papier...
Echt waar!!
Werkte het maar anders, dan had ik mn goedkope mazdatje kunnen houden ipv dat dure bakbeest waar ik nu in rijd.
En ik kan het weten... heb gister en vandaag nog een verkeerscursus gehad.
Dus pas op!
Een boete is niet het ergste. wat als er wat gebeurd? Je verzekering betaald dan echt niet uit!
ikke schreef:Qua gewichten is een 1,5 paards geen probleem. Wat zijn de motorprestaties??
zodiacje schreef:Als je auto maar 1500 mag trekken mag je ook alleen maar een trailer trekken met totaal gewicht (eigen gewicht + te laden gewicht) van 1500. Geen 2000. Je mag hier echt niet mee rijden!
Puissance schreef:Ik snap er niet zoveel van, maar volgens mij is het wel goed?
Mag ik dan hiermee wel een 2 paards met 1 paard er in vervoeren?
zodiacje schreef:NEE!
Natuurlijk gaat het niet om het daadwerkelijke gewicht. Heb jij een weegbrug bij je dan?
Oom agent weet echt niet hoe zwaar een paard weegt. Het gaat om de gewichten op je kentekenbewijs.
zoveel weegbruggen zijn er niet. zou trouwens ook niet fijn zijn voor je paard, even een ommetje naar de weegbrug...
Als je auto maar 1500 mag trekken mag je ook alleen maar een trailer trekken met totaal gewicht (eigen gewicht + te laden gewicht) van 1500. Geen 2000. Je mag hier echt niet mee rijden!
Misschien iets voor de bokt redactie om eens een officieel bericht te plaatsen met daarin hoe het nou echt zit.
@ ikke. je kan het niet eens met me zijn maar dat kan je ook anders zeggen hoor. Met mn nek is alles in orde
Puissance schreef:ikke schreef:Qua gewichten is een 1,5 paards geen probleem. Wat zijn de motorprestaties??
Motor
Type 4-cilinder in lijn, lichtmetalen motorblok en cilinderkop
Klepbediening Enkele bovenliggende nokkenas (SOHC), 16 kleppen met VTEC variabele kleplichthoogte, kleptiming en nokkenasverstelling
Cilinderinhoud (cm3) 1,997
Boring x slag (mm) 81 x 96,9
Kompressieverhouding 10,5:1
Vermogen (kW/pk-tpm) 110 / 150 - 6.200
Maximum koppel (Nm-tpm) 192 - 4.200
Ik snap er niet zoveel van, maar volgens mij is het wel goed?
Mag ik dan hiermee wel een 2 paards met 1 paard er in vervoeren?
mo_van_dijk schreef:En dat mensen in jouw omgeving met de combi rijden, betekent niet dat het wettelijk toegestaan is.