Fleck impuls zweep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

Fleck impuls zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 18:16

ik kreeg gister de ros binnen en daar zag ik dus de nieuwe ergonomische zweep van fleck in staan

Afbeelding

deze dus
en nu ben ik wel benieuwd wie deze zweep al in bezit heeft en wat je ervan vind :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:13

Zelf heb ik die zweep nog nooit gezien/in handen gehad :P
Laatst bijgewerkt door Tanja op 15-07-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde offtopic posts verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:14

Ik heb deze zweep ook ergens gezien, en ben ook wel benieuwd naar de ervaringen in het gebruik. Qua uiterlijk lijkt hij leuk, maar jammer dat het niet gewoon een zwarte is.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 15-07-09 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:20

Hoi,

ik heb hem ook gezien en ik denk dat ik hem ga aanschaffen. Hij ligt erg fijn in de hand. Het nadeel vind ik dat ik hem niet (zoals m'n dressuurzweep) wat verder in de hand kan pakken. Hij is niet zo geschikt voor mensen met kleine handen.

En voor diegene die denken dat ik verantwoordelijkheid moet afleggen over waarom ik een zweep gebruik:
Een corrigerend tikje bij het corrigeren van onze paarden. Als een oplettend-makertje.
Verder hou ik hem het liefst voor niks vast en als het niet nodig is neem ik hem niet mee.

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:21

En nog vergeten te zeggen dat je deze zo dusdanig vasthoudt, dat je je handen ook nog fatsoenlijk recht op kunt houden.

lovey_ou

Re: Fleck impuls zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 17:23

oke nou ik heb geen kleine handen dus dat moet niet zoon probleem zijn :')
is ie erg zwaar? :)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:08

een zweep is zo hard als de ruiterhand die hem vasthoud, maar ik vind het een mooie zweep, ligt vast lekker in de hand door die ergonomische handgreep, ik krijg vaak kramp als je lange tijd rijd, zal hier vast minder mee zijn. Hoef mijn paard niet bij te tikken maar als ik hem niet bij me heb loopt ie toch net even wat minder.
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 15-07-09 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:14

@silfie35
denk het handvat ^^
Laatst bijgewerkt door Tanja op 15-07-09 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 18:14

van br.nl

Fleck dressuurzweep Impuls Touch
De nieuwe IMPULS zweep van Fleck overtuigt door zijn unieke design en meervoudige gebruiksmogelijkheden. In samenwerking met sportfysiotherapeuten en een gerenommeerd sportartikel designer ontstond een geheel nieuw ontwikkelde, ergonomische handgreep voor dressuur- en recreatieruiters: de ErgoBalance-handgreep. De verlengde handgreep biedt ruiters meerdere posities om de zweep vast te houden. De verschillen in de diameter van de handgreep ondersteunen een losse en ontspannen greep voor iedere hand. Door de verschillende materiaalzones kan de hand eenvoudig over de handgreep glijden maar ze maken tevens een vaste greep mogelijk. Het asymmetrische uiteinde van de handgreep verhindert dat de zweep uit de hand glijdt. De zweep is semi flexibel en heeft een afneembaar klapkoordje. De rubberen verhoging dient als praktische duimondersteuning bij het gebruik van de IMPULS zweep bij grondwerk. Met het praktische oogje aan het uiteinde kun je de zweep ophangen en je kunt er een handlus aan bevestigen, die los verkrijgbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:16

even tussendoor trouwens
hoe veel mag dit kosten? :o

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:16

Dan is het wel degelijk een vooruitgang, al moet je dat natuurlijk gewoon uitproberen IRL.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:18

Wauw, nou is zelfs een zweepje ergonomisch en modern geworden _O-
Als ik hem zie staan, de prijs is mooi en ik vind het ook een leuk ding dan koop ik hem... zoniet, dan net zo goed een andere zweep. :') Het is niet een goed paar schoenen dat je aankoopt omdat je anders blessures oploopt, kom nou... een zweepje! :')

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:21

Roane schreef:
Wauw, nou is zelfs een zweepje ergonomisch en modern geworden _O-
Als ik hem zie staan, de prijs is mooi en ik vind het ook een leuk ding dan koop ik hem... zoniet, dan net zo goed een andere zweep. :') Het is niet een goed paar schoenen dat je aankoopt omdat je anders blessures oploopt, kom nou... een zweepje! :')

als je maar een paard per dag rijd, heb je misschien nergens last van. Maar hoe makkelijker in de hand hoe losser jij als ruiter ook in je hand kan blijven dus ik zie wel voordelen zeker als je er meerdere per dag rijd.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:24

Ik heb er ook meedere per dag gereden met één en dezelfde zweep, en als het je eigen vertrouwde zweepje is heb je er echt geen 'last' van.
Echt weer een typisch geval van 'alles moet beter.'

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:26

Roane schreef:
Ik heb er ook meedere per dag gereden met één en dezelfde zweep, en als het je eigen vertrouwde zweepje is heb je er echt geen 'last' van.

dan weet je ook uit ervaring dat je met de ene zweep lekkerder rijd als met de ander, het is eigen keus, gevoel.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:26

Ik zag hem ook in de ROS, en ik had zoiets van toen ik het las; ''Whatever..'' :P

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:28

sjorsie schreef:
Roane schreef:

dan weet je ook uit ervaring dat je met de ene zweep lekkerder rijd als met de ander, het is eigen keus, gevoel.

Precies, en daarom zou ik niet persé deze zweep kopen omdat het ergonomisch in de hand ligt en 'verbeterd' is. :+ Er komt nog net geen geweldige goudkleurige gloed van dat zweepje af, terwijl een zweepje van €5 net zo lekker in de hand kan liggen :')

Lach me altijd kapot om dit soort dingen :+ Niet alle verandering is gelijk 'beter.'

@Hafje: inderdaad, whatever :D meer kan je er eigenlijk niet over zeggen als je een beetje praktisch van aard bent :')

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 18:30

dan reageer je toch niet? Als ik info wil weten over dit zweepje dan mag ik dat toch vragen?

@ Asyaa er staat geen prijs bij.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:31

ik heb weinig aan zo'n zweep. Ik heb het handvat niet vast :Y)

Edit zie hier, ik had het eigenlijk nooit in de gaten, zag het een paar jaar geleden op de foto;s :+
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 15-07-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:32

Ik zeg er toch ook niets over dat jij info vraagt? Ik geef alleen mijn mening, en laatste keer dat ik keek mocht ik dat nog steeds op een openbaar forum. ;)

Nathalie: dat probleem heb ik soms ook :') misschien ook gelijk een ergonomische steel maken?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:34

Roane schreef:
Nathalie: dat probleem heb ik soms ook :') misschien ook gelijk een ergonomische steel maken?

Dat zou wel wat voor mij zijn :D

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:08

Moderatoropmerking:
Er is een berg offtopic reacties verwijderd. TS vraagt ervaringen met deze zweep, heb je die niet en kun je geen nuttige bijdrage leveren aan dit topic, reageer dan niet. Vanaf hier graag ontopic reageren, ervaringen met de zweep gevraagd.

_naomi_berg_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 01:01

ziet eruit als een fijne zweep.
daar kun je je handen mee rechtop houden?

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:19

Ik vind hem mooi ! heb hem alleen nog nooit gezien...
Wat betaal je voor zo'n zweep ?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 20:12

ik heb hem vandaag vastgehoude het handvat is een beetje 3hoekig en houd wel prettig vast er zijn 3 verschillende soorten met een flapje met een touwtje op het eind en met een touwtje op het eind met een knoopje erin dit heeft dus te maken met het zweep gedeeltje. Als je er mee zwiept dan voel je het verschil.

ze kosten in de winkel waar ik ben geweest 26 euro :)