Goedkoop weekend op de veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Goedkoop weekend op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 13:04

Hallo,

graag willen wij met 4 mensen van stal een weekendje naar de veluwe. van vrijdag tot en met zondag.
nu ben ik daar helemaal niet bekend en de sites die altijd als eerste voorbij komen zijn altijd wel erg duur.

wat we graag willen:
- dat onze 4 paarden op stal kunnen en als het kan ook los
- slaapplaats voor ons, hoef niet luxe maar wel netjes, met eigen douche keuken etc (chalet of appartement of zo) het aantal slaapkamers maakt niet uit
- dicht bij ruiterroutes

liever willen we niet meer dan 100 p.p kwijt zjin. dat moet te doen zijn.
wie heeft er tips, graag met lokatie, ben topografisch 0. we komen uit friesland, dus hoe noordelijker hoe beter. (wel op de veluwe natuurlijk)

(ik heb de FAQ al bekeken, maar kon er niet veel wijzer van worden qua lokatie welke ik moet zoeken)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:23

Denk dat de Woody Ranch wel wat voor jullie is. Dat ligt tussen Uddel, Garderen en Nieuw Milligen in, van daar uit kun je alle kanten op rijden.

Bij ons op stal in Kootwijk kun je de paarden ook stallen (stalgebouw wordt door twee aparte 'bedrijfjes' gerund, ik sta bij de één in pension, de ander doet ook kort vakantie/weekend stalling), ook niet duur. Dan sta je 200 meter van het Kootwijkerzand af en de stalling zelf ligt héél gaaf en rustig op een voormalig campingterrein (is het nu niet meer dus veel rust daar), maar dan moet je zelf nog slaapplaats in of bij Kootwijk regelen. Er is een Landalpark vlak bij stal, daar zou je met z'n viertjes een huisje kunnen huren, hoeft ook niet duur te zijn als je buiten het hoogseizoen gaat.
Helaas is de advertentie van die vakantiestalling momenteel van MP af, maar ik weet wel dat ze't nog doen. Je kunt even op de site van Hoeve Ess kijken, da's dezelfde locatie, alleen de andere helft van de schuur. Da's de stal van Navy hier op bokt, zij kan je het telefoonnummer van die andere mensen wel geven.
Ik kan deze plek van harte aanbevelen, mijn paard staat hier in pension.
En dit is het Landalpark wat daar vlakbij ligt http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowpark ... erkenhorst

Verder kun je in Kootwijk nog naar Het Hilletje, een restaurant met een paar hotelkamers, heel knus en lekker eten daar. Zij hebben afspraken met een mevrouw achter hun dat daar paarden gestald mogen worden. Ook dat is voor een weekend een prima plekje (ken alleen de stalling niet, vroeger hield ik daar wel es lunchpauze als ik een 'rondje kootwijk' deed met m'n toenmalige paard, maar da's alweer jaren geleden dus weet niet van wie en hoe het nu is.
Je kunt natuurlijk ook bij het Hilletje slapen en de paarden bij ons op stal zetten, da's ook een optie, Het Hilletje ligt maar een paarhonderd meter van stal af.

Verder zijn er in

Silly1972

Re: Goedkoop weekend op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:10

Kootwijk is echt super mooi!! Je hebt daar ook 't Kamp, maar dat is voor 20 personen, voor maar 4 pers. wordt dat een beetje duur :-)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:31

Yep, 't is hier schitterend, maar dat is het op de hele Veluwe wel. Voor mensen 'van buitenaf' is Kootwijkerzand toch altijd wel speciaal en daar zitten we hemelsbreed minder dan 200 meter van af. Je kunt niet 'hemelsbreed' naar toe maar met 5 á 10 minuutjes stappen sta je op het zand.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:38

ik heb 3 jaar op 't Kamp gestaan, en Kootwijkerzandvlakte is inderdaad schitterend!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 14:49

kootwijk klinkt leuk en is 2 uur volgens de routeplanner, dat is te overleven (met trailer wat langer)

zal vanavond de sites bekijken... nu geen tijd.

De woody ranch is ook super.. en dichterbij.. dat si een kanshebber.. daar mensen ervaring mee? in uddel??

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:04

Dichterbij? Dat scheelt hoogstens 5 minuutjes met de auto vergeleken bij Kootwijk lieverd. Woody Ranch valt officieel onder Uddel maar ligt dichterbij Nieuw Milligen (da's 5 huizen, een legerplaats en een restaurantje, is eigenlijk geen dorp. Uddel is wel een dorp maar ligt verder weg van Woody Ranch dan Garderen). Om de afstand hoef je't dus echt niet te doen, als je vanaf de A1 komt ben je eerder in Kootwijk dan bij Woody Ranch.
Het is allemaal hier bij mij in de omgeving, ik woon in Garderen.
Vanaf de Woody Ranch kun je richting Ermelo, de hei op, of richting Kootwijk of de kant van Garderen op en dan zo de bossen rond Garderen/Putten... Alleen moet je vanaf de Woodyranch altijd stukjes langs de weg voor je in het 'grote bos' bent. Soms een rustig landweggetje of een zandpad, of een stukje langs een grotere weg met fietspad dus altijd wel veilig te doen, maar niet direct in het bos, zoals in Kootwijk wel het geval is. Daar hoef je hoogstens een heel klein stukje (100, 200 meter ofzo) langs een rustig weggetje, maar via de andere kant van't erf rij je zo het bos in.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:18

Ik heb even een kaartje gemaakt voor je ter orrientatie.
Bij de pin met de letter A is Woody Ranch, zoals je ziet ligt dat midden tussen de weilanden. Schuin rechtsboven ligt Uddel, Links van de pin ligt Garderen. Het donkergroene is bos (vanaf woody ranch naar rechts, maar daarvoor moet je dus wel een drukkere weg met fietspaden over), het roodbruine wat je ziet is hei.
Bij de rode stip naast het woordje Kootwijk ligt 'mijn' stal, het groen onder de stip zijn weilanden die bij de stal horen en het cremekleurige onder de groenstrook (= bosrand met zandweg) langs het weiland is de zandverstuiving.

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:21

De blokhut van dop heets del is misschien wat voor jullie. Paarden hebben stallen en kunnen in de wei. Ruiterpad is direct aan de stal. Dop heets del is afrit Stroe en dan nog 1km rijden.

Volgens mij is de website www.dopheetsdel.nl

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:21

deze is ook leuk http://www.campingboszicht.nl
is zeker niet duur.
Paarden mogen op stal of op 't land of een combi daarvan.
Je loopt met je paard de camping af en je zit in het bos

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:24

stroe ik geloof dat het dopheetsdell heet, ligt tegenover de manege onder de kastanje.
dat is ook heel gaaf je hebt daar een hele grote accomedatie maar ook een klein trekkers hutje en die is leuk als je met z'n 4e gaat.
stalling weidegang en huisje heb je allemaal op 1 terein.
een echte aanrader!!!!!!!!!!!!!!!!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:36

Dop Heets Del is idd ook een goeie, maar zit 's zomers al snel vol en er is dan ook altijd ponykamp in het grote gedeelte. Moet je willen. Buiten het hoogseizoen is het er heerlijk.
Dop Heets Del ligt midden in het bos, je rijdt zo vanaf het erf het bos tussen Harskamp en Kootwijk in. Officieel ligt het in Kootwijkerbroek trouwens.
Dit is de website: http://www.ponykampen.com/
(hier organiseer ik in November m'n Sinterklaas TREC wedstrijd)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:46

Francis schreef:
Ik heb even een kaartje gemaakt voor je ter orrientatie.
Bij de pin met de letter A is Woody Ranch, zoals je ziet ligt dat midden tussen de weilanden. Schuin rechtsboven ligt Uddel, Links van de pin ligt Garderen. Het donkergroene is bos (vanaf woody ranch naar rechts, maar daarvoor moet je dus wel een drukkere weg met fietspaden over), het roodbruine wat je ziet is hei.
Bij de rode stip naast het woordje Kootwijk ligt 'mijn' stal, het groen onder de stip zijn weilanden die bij de stal horen en het cremekleurige onder de groenstrook (= bosrand met zandweg) langs het weiland is de zandverstuiving.

Afbeelding

Kunnen we niet gewoon bij jouw onze paarden stallen en tentje opzetten? Je woont prachtig daar haha

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:52

Uh.. paarden bij mij gaat niet maar wel bij de stal waar mijn paard staat. Daar mag je dénk ik zelfs wel een tentje op het terrein neer zetten als je daar genoegen mee neemt, alleen zijn er dus geen faciliteiten als wasgelegenheid enzo... Dan moet je 's avonds even lekker zwemmen bij dat Landal park ;) 't zwembad is ook open voor mensen die niet op het park logeren (weet niet of dat tijdens hoogseizoen ook geldt, maar ik ging vroeger toen ik nog in Harskamp woonde regelmatig met m'n kind bij de Berkenhorst zwemmen. 't Is meer dan eens voorgekomen dat we het zwembad voor ons zelf hadden in de winter :D )

Enneh... qua omgeving woon ik heel mooi ja, wat dat betreft zou ik niet weg willen... maar na 6 jaar gaat een net wat te klein en vochtig chalet écht wel vervelen ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:06

ja dat geloof ik wel, maar ben echt dol op die omgeving, tis jammer dat ik hier alles heb, anders was ik zo jou kant op verkast!
Nou er is vast nog wel iets te vinden daar in de buurt, om een weekje bv te verblijven, heb er al een paar verzameld inmiddels

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 17:26

nou, eindelijk ff tijd, had dit topic al ff doorgemaild. iemand van het groepje is ook fan van de woody ranch. hoe lang moe tje da bij de weg langs, en ook bij de grote weg?

1km, meer of minder?

bij www.ponykampen.com of zo staan geen prijzen. het hotel en landal worden al snel weer te duur.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:39

Wij gaan elk jaar met een groep in Oktober naar:
http://www.hoteldemallejan.nl/

Met paard!

Je kunt je paard daar ideaal stallen.
En je steekt alleen maar de weg over en je bent in de bos/heide...

We gaan altijd met een lekkere grote groep meiden heen.
Het zit in Vierhouten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 17:41

@daantjuhh.... dat versta ik niet meer onder goedkoop.

bij de woody ranch kunnen we voor € 40,- pp terecht... dat lijkt er meer op.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:47

Ligt er aan met hoeveel en gaat en hoe lang?
Wij gaan 1 nachtje met meerdere op een kamer.
Ik ben ook maar 40 euro kwijt aan overnachten.
Paard 30 euro.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:48

zit je dus al op 70 euro per nacht, dan komt ze voor een weekend niet uit op 100 p.p.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:50

30 euro is paard voor 2 dagen op stal.

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:04

Je kunt ook kijken bij http://www.africhtingsstalvanlaar.nl. Dit is in Otterlo.

Daar kun je je paard stallen op stal en daarnaast is een accomodatie waar je kunt overnachten.
In het bos echt ideaal! Daar kun je heerlijk rijden!
En het is betaalbaar.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 18:14

Joltsje schreef:
@daantjuhh.... dat versta ik niet meer onder goedkoop.

bij de woody ranch kunnen we voor € 40,- pp terecht... dat lijkt er meer op.

dit is voor een heel weekend incl. paard op stal en wei. plus de laatste dag langer op stal/wei

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:08

Joltsje, ligt er een beetje aan welke kant je op rijdt vanaf de Woody Ranch. Je kunt de grote weg oversteken en daar het bos in of achteruit via landweggetjes of via een zandweg en dan de doorgaande weg van Garderen naar Uddel over steken (moet je wel een vreselijk dazenbosje door trouwens, op dit moment dus niet aan te raden) en daar de hei op. De ene kant op is denk ik minder dan een kilometer, de andere kanten op meer... precies durf ik het niet te zeggen omdat ik niet helemáál precies weet waar ze zitten en hoe je van hun het snelst in het bos terecht komt.

Hebben jullie geen caravan tot je beschikking? Ik dénk dat het nl. nog wel mogelijk zou zijn (maar daar durf ik geen harde uitspraak over te doen hoor) om een caravan (of tent) bij ons op het terrein van stal neer te zetten. Zit je alleen met douchen, ik verwacht niet dat het oude toiletgebouw nog in gebruik is. Toilet van stal zit aan de buitenkant van het gebouw, daar zou je wel gebruik van kunnen maken.
En zoals ik zei... 't zwembad van het Landal park is ook voor niet-gasten open ;)

Overigens zou informeren bij het Hilletje nog helemaal niet gek zijn hoor. Hotel is nl. een groot woord, 't is meer een restaurantje wat toevallig ook nog een paar kamers heeft. Ze hebben ook een 4 persoons kamer, dus ik dénk dat die kosten nog wel eens heel erg mee kunnen vallen.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:49

Ik weet niet wanneer jullie willen gaan, maar ben je dan niet rijkelijk laat met boeken? Voor zover ik weet zitten bijna al deze accomodaties de hele zomer meestal volgeboekt.
Camping boszicht is inderdaad ook een aanrader, de omgeving is hier supermooi! Vooral de Loenermark is echt de moeite waard, mijn paard staat daar op de wei, hele mooie dichte bossen met veel wild.