Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KaCaLe schreef:ik heb het zelfde probleem, en ik heb haar elke keer beloond als ze niet schopte, ben al weer een beetje verder, en met rijden, laat ik haar vol op mij concentreren, duurt lang voordat het over gaat, maar gaat langzaam beter:D

) en als ik haar goed geconcentreerd bezig houd word het minder. Voorkant hou ik zoveel mogelijk 'vast' als er even iemand naast rijd en ja de achterkant moeten ze maar gewoon uit de buurt blijven(lees: niet bovenop stil gaan staan/rijden maar gewoon even paardlengte afstand). davymelis schreef:eigenlijk is er mischien vroeger wel is iets gebeurt waar ze van geschrokken is daarom kan ze het mischien ook wel doen, heeft ze littekens op dr lijf? Mijn pony doet het als de van andere pony's schrikt maar opmoment doet ie het super goed;) hij sloeg in het begin ook naar ons toe maar dat is helemaal over.
mischien moet je haar gesrust stellen als ze wilt gaan slaan en eens op der lijf kijken of er littekens op zitten??
_S_ schreef:Ik heb dit ook aan de hand. Als een ander paard nog maar in de buurd komt gaan die oren al plat en staat hij al klaar om te schoppen en de bokken naar het ander paard. Meestal bokken. Als ik hem rond rij, aan de teugel rij, en zijn aandacht echt bij mij houd gaat het maar als hij eens dwars is, wat vaak is, dan lukt dit mij niet. Ik vindt het ook echt heel vervelend en best eng als hij met een ander paard 'in elkaar hangen' en naar elkaar bokken. Maar mischien moet jij dat ook eens proberen om rond te rijden, aan de teugel, dan blijft zijn aandacht bij jouw.

midgie schreef:Zeker niet met de zweep gaan tikken, zou het met los en grondwerk op lossen, zorg dat jij een juiste leider word en dat jij orde en controle kan houden ook met andere paarden in de bak.

Eten samen, spelen samen.

xxxdonja schreef:Ik ken ook zo'n pony, maar die schopt niet maar dreigt gewoon heel erg, dus vals kijken en oren plat in de nek.
Zij heeft bij de vorige eigenaren alleen maar met een andere pony gestaan, alleen daarmee kon ze het in het begin goed vinden.
Deze merrie staat nu met een andere pony op de wei, de hele dag, ('s nachts weet ik zo niet) en het gaat heel goed tussen hen. Ze zijn nu echt vrienden.Eten samen, spelen samen.
Want ook al mag ze sommige pony's niet, ze is er toch mee samen (gaat om manegepony's) en dan maakt ze wel wat vrienden.
Jouw pony moet dan denk ik nog wennen en anders mag ze sommige pony's gewoon niet.
Je schreef dat ze het bij de vorige eigenaar niet deed. Stond ze daar ook met andere pony's samen en dat ging goed? Denk ik dat het nog gewoon onwennigheid is.

Evelien14 schreef:xxxdonja schreef:Ik ken ook zo'n pony, maar die schopt niet maar dreigt gewoon heel erg, dus vals kijken en oren plat in de nek.
Zij heeft bij de vorige eigenaren alleen maar met een andere pony gestaan, alleen daarmee kon ze het in het begin goed vinden.
Deze merrie staat nu met een andere pony op de wei, de hele dag, ('s nachts weet ik zo niet) en het gaat heel goed tussen hen. Ze zijn nu echt vrienden.Eten samen, spelen samen.
Want ook al mag ze sommige pony's niet, ze is er toch mee samen (gaat om manegepony's) en dan maakt ze wel wat vrienden.
Jouw pony moet dan denk ik nog wennen en anders mag ze sommige pony's gewoon niet.
Je schreef dat ze het bij de vorige eigenaar niet deed. Stond ze daar ook met andere pony's samen en dat ging goed? Denk ik dat het nog gewoon onwennigheid is.
ja ze schopt ook niet altijd hoor. maar meestal doet ze wel vals. naast 1 pony kan ze wel lopen. maar ook niet altijd.
ja volgens mij stond ze bij de vorige eigenaar ook bij andere pony's. daar heeft ze niet heel lang gestaan. het was zegmaar een soort handelaar.

Peer_hvj schreef:Als ze schopt zou ik haar wel een mep met de zweep geven (als gevolg kan je dan wel een bok verwachten want het paard word even op haar hoefjes getikt dat dit niet mag waar ze het waarschijnlijk niet mee eens is) Als je haar haar gang laat gaan, zou ze ook niet weten dat het niet goed is wat ze doet. Maar niet alleen een tik alleen, ga ook gewoon dingen met haar doen zoals grondwerk wat al eerder genoemt is.
. Peer_hvj schreef:Als ze schopt zou ik haar wel een mep met de zweep geven (als gevolg kan je dan wel een bok verwachten want het paard word even op haar hoefjes getikt dat dit niet mag waar ze het waarschijnlijk niet mee eens is) Als je haar haar gang laat gaan, zou ze ook niet weten dat het niet goed is wat ze doet. Maar niet alleen een tik alleen, ga ook gewoon dingen met haar doen zoals grondwerk wat al eerder genoemt is.

.ijssnuiver schreef:Grondwerk is feitelijk alles wat je met je paard op de grond doet. Maar als je even kijkt in het forumgedeelte 'van nature' zul je er veel topics en informatie overvinden. Denk dat je daar wel even zoet mee bent.
Waar ik later trouwens aan dacht, doet je pony dit ook als jij er niet bij bent(dus op het land oid?)??