Misschien staat het onderwerp niet helemaal op de juiste plaats, maar dacht dat het hier het beste tussenpaste
Zal eerst kort uitleggen waarom ik deze vraag stel,
Mijn vriend en ik willen graag in de toekomst (binnen een jaar) emigreren naar Duitsland, het liefste net over de Ned grens (nijmegen).
Mijn vriend (naja aanstaande) wil al jarenlang naar Duitsland en ik heb er zeker ook wat mee (mijn moeder is Duitse en mijn zwager woont er), ik ben eigenlijk degene die het allemaal tot nu toe wat tegenhoud omdat ik nogal een grote stap vind, het is meer dan alleen verhuizen natuurlijk.
In Nederland kunnen wij ons geen boerderij of huis veroorloven met een stuk grond, in duitsland kan dat wel en ik heb gezegt dat ik wel naar Duitsland wil maar dan zou ik ook het liefst mijn droom zou willen waar maken en dat is een eigen pensionstalling.
Mijn vriend vind dit goed en is bereid om na zijn werk ook hierin mee te helpen (hij helpt nu ook dagelijks mee en onderhoud de omheining en stallen bij mijn ouders, hij weet een klein beetje wat het in zou kunnen houden) dan denk ik aan de grote onderhoudsklussen die ik niet kan.
Op dit moment hebben we een groot woonhuis op het oog met 12.000 m2 weide en 2 stallen en grote schuur op 18 km van Nijmegen en dicht bij het bos en prachtige uitrijmogelijkheden.
Nu klinkt het mij te gemakkelijk om er vanuit te gaan dat het alleen een kwestie is van extra stallen bouwen/ fijne rijbak en paddocks bouwen en een advertentie plaatsen, natuurlijk moet je ergens beginnen maar hoe pak je dat nou het beste aan?
De informatie w.b.t de vergunningen ect. heb ik al, pffff Duitsland is behoorlijk burocratisch daar ben ik al wel achter
Buurtonderzoek wbt het aanbod in de regio aan andere stallen ben ik nog mee bezig, gelukkig zijn er geen HIT-actief stallen, maar er zijn verschillende stallen in de omgeving, over het algemeen vrij grote daarom wil ik proberen om me te richten op het kleinschalige en een persoonlijke aanpak en verzorging. Misschien handig om erbij te vermeldden dat het gaat om een kleine privestalling van ong 4 boxen en een gedeelte HIT-actief (ong. 4 a 5 paarden).
Het is allemaal nog erg pril en niks is zeker, ben benieuwd naar ervaringen van andere op dit gebied, we zaten er anders over na te denken om eerst alleen onze eigen paarden daar te stallen (2) en later te bekijken of er verdere uitbreidings mogelijkheden zijn en of er uberhaupt wel vraag is naar een stalling die meer probeert te bieden dan de gemiddelde pensionstal niet zozeer uitgedrukt in een luxe accomodatie maar zich flexibel/vertrouwd en vooral persoonlijk opsteld binnen de verzorging en omgang zowel naar de paarden toe als de eigenaren.
Waarbij het paard-zijn centraal staat, veel naar buiten met andere paarden en de mogelijkheid voor de eigenaar om daar zelf keuzes in te kunnen maken.
Heel kort in een flits ons idee:
- 4 Buitenboxen van 4 bij 4 met overkapping tegen evt. inregenen
- Veel weidegang in groepsverband met natuurlijke beschutting en schuilstallen voor de echte watjes hihi.
- Persoonlijke verzorging en voeding
- Longeerton/roundpenn met verlichting
- Eigen inbreng w.b.t de huisvesting, een paard wat (tijdelijk) ziek is en bijvoorbeeld niet bij andere paarden mag, moet naar ons idee toch naar buiten kunnen, op een eigen stukje land.
- Een 40 bij 60 rijbak met verlichting zodat je niet op elkaars lip rijd en lekker kunt trainen
- Paddocks voor de extreem natte periodes of eigenaren die liever niet hebben dat hun paarden in een nattige weide komen
- Afpuitplaatsen (2 maal, warm en koud water)
- Grote blokhut met koffie/thee en frisdrank automaat en een gezellig zitje om te kletsen
- Super uitrijmogelijkheden in een prachtig bos en landweggetjes
- Waar eigen instructie welkom is
- Veel toezicht en behoorlijke medische kennis aanwezig
- Ruimte voor zadelkasten met slot
- Ruime openingstijden 8.00-22.00 uur ook op zondag en feestdagen, als je paard ziek is en je wilt graag zelf je paard extra controleren voor de nacht kan dit in overleg ook buiten de openingstijden.
- HIT-actief stalling in groepsverband met grote schuilstalling (incl. strobed) en verschillende drink/eet plekken, je paard staat 24 upd buiten met andere paarden in een mega grote paddock met toegang tot de weide.
De maandprijs is nog niet helemaal duidelijk, maar zal gezien de kosten bij andere stallen (200/250,- net iets lager uitvallen, ook omdat er geen vergunning zal worden verleend voor een binnenbak, rond de 200,-
gaat hier niet lukken...eerder richting 100...