Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Utixo schreef:Als je je E hebt, is de 3500kg grens voor aanhangers. En inderdaad, als je aanhanger boven de 3500kg komt gelden er weer andere regels. Maar ook andere rijbewijzen...
Edit: Knap paard trouwens, die je boven de 3500 kan laten komen met een 2 paards trailer.
Utixo schreef:Als je je E hebt, is de 3500kg grens voor aanhangers. En inderdaad, als je aanhanger boven de 3500kg komt gelden er weer andere regels. Maar ook andere rijbewijzen...
Edit: Knap paard trouwens, die je boven de 3500 kan laten komen met een 2 paards trailer.
amondi schreef:op de website van caravan trekker staat ook niks over maximum toelaatbaar gewicht oid, man had het over het feit dat je met paard wel eens boven de 3500 kg zou kunnen uitkomen..... Ik ka niet best rekenen maar auto: 1396 kg, paard 500 kg trailer 770 kg..... Dan ben ik sowieso inder de 3500 kg, alleen ik kan dus nergens vinden wat de rij instructeur nou bedoelt.....

amondi schreef:Mijn dochter moet vrijdag op voor E rijbewijs, daar schijnen geen theorie boeken van te zijn.
Haar instructeur vertelde dat voor de personenauto met trailer nog steeds 80 km per uur de maximum snelheid is, ik rij dus tegenwoordig 90 km pu.
Betreft een Ford Mondeo 2.0i max geremde aanhanger van 1450 kg mag erachter.
Wie heeft er gelijk en waarom?
Djilan schreef:Ik heb binnenkort en dagcursus E achter B, maar heb, behalve een kopie kentekenbewijs van het trekkend voertuig en aanhanger om de eigenschappen een beetje te kennen, geen theorie meegekregen?
Een rijschool hier in de buurt heeft 't zelf op hun website staan. Theorie examen is er niet, maar je krijgt wel een boekje mee dat je door moet lezen en wat terugkomt tijdens de lessen en tijdens het examen over gevraagd kan worden. Zit nl. ook rond te brouwsen, maar een dagcursus is denk ik niks voor mij
En geen verzendkosten..