welke kleding bij welk weer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bibi1994

welke kleding bij welk weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 06:42

Het onderwerp zegt het al... welke kleding bij welk weer?
Als het b.v warm is zoals nu, wat doen jullie dan aan als
je op je paardje gaat rijden of even erop zitten? of gaan jullie met je paard zwemmen?
lekker in je bekini (of hoe dat maar schrijft)? :D
maargoed.. ik ben wel benieuwd wat jullie met je paard gaan doen als het b.v 20 graden is en welke kleding je dan aandoet :o

Groetjes

zij

Re: welke kelding bij welk weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 06:48

nou, met dit weer doe ik idd bikini aan, maar dan ga ik dus echt niet rijden! lekker in de tuin liggen/op het strand! :D

Verder rijdt ik altijd in rijbroek/ evt gewone lange broek. Dan hempje aan, en dan evt t-shirt er over, en evt vest er over, en evt jas/bodywarmer er over. Ik werk lekker met laagjes dus :)

bibi1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 06:51

zij schreef:
nou, met dit weer doe ik idd bikini aan, maar dan ga ik dus echt niet rijden! lekker in de tuin liggen/op het strand! :D

Verder rijdt ik altijd in rijbroek/ evt gewone lange broek. Dan hempje aan, en dan evt t-shirt er over, en evt vest er over, en evt jas/bodywarmer er over. Ik werk lekker met laagjes dus :)

Oke, rij jij ook met rijbroek b.v in dit weer? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:19

Met rijden heb ik gewoon een rijbroek en shirtje aan, ik zie neit in waarom ik ineens in een korte broek/bikini zou moeten trainen :+

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:50

In verband met veiligheid altijd netjes een rijbroek aan met laarzen of schoenen met chaps. Dat uurtje te paard overleef ik dan ook wel weer hoor. Die andere uurtjes kan ik weer in bikini in de tuin liggen.
Krijg ook altijd de bibbers als ik iemand op slippertjes naast een paard zie lopen.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:53

Momenteel kan ik even niet rijden, maar als ik dat nu wel zou kunnen dan zou ik gewoon netjes mijn rijbroek aanhebben, shirtje en netjes m'n cap op m'n kop. En naar keuze rijschoenen of laarzen. Met zo'n weer rijd ik toch niet lang en dan hou ik dat half uurtje met rijkleding ook wel vol! Het valt me overigens wel op dat met dit weer verschillende mensen spontaan hun cap afzetten. Mensen die ik anders altijd mét cap zie rijden. Dat vind ik wel vreemd gedrag, ik snap dat het warm is, maar je kan evengoed van je paard kieperen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:57

Als ik serieus ga rijden heb ik gewoon rijkleding aan, mét cap.

Maar ik ben ook veel bezig met grondwerk en dan loop ik gewoon in een hemdje en korte broek. Overigens wel met sneakers, ga echt niet op m'n slippertjes rondlopen. En ik wil dan ook nog wel korte stukjes zonder zadel gaan rijden, dan dus ook met korte broek.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:59

als ik naar de paarden ga altijd stalschoenen aan en als ik ga rijden mijn rijbroek en chaps en natuurlijk mijn cap!!
ook ik heb altijd laagjes, das makkelijk hempje, shirt, vest, bodywarmer ....

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:01

Een lichte dunne rijbroek en een hempje of een t-shirt, daarnaast heb ik gewoon mijn laarzen aan en een cap op. En midden op de dag gaan rijden met deze temperaturen is natuurlijk niet erg prettig, voor zowel de ruiter als voor het paard ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:07

Gister in een korte broek en een topje en slippers :Y)
Ik reed niet, sowieso rij ik niet met deze temperaturen. Ik spoel hem af en mezelf meteen ook :D
Scheelt dat ik in de 4 jaar tijd dat ik hem heb altijd mn voeten onder zijn hoeven vandaan heb weten weg te houden. Dus na jarenlange training weet ik zeker dat ik ook veilig in mn slippertjes kan komen.

Winged

Re: welke kleding bij welk weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:58

Gewoon rijbroek, laarzen en hempje :j

Zie het ook niet zitten om met slippers en een korte broek naar stal te gaan :n Vroeger bij mijn eigen pony's liep ik zo met slippers het weiland in, maar dat doe ik nu niet weer :D

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:42

Rijbroek, topje en chaps en jammer genoeg een cap, met deze hitte moeten ze echt een luchtige cap uit vinden . Savonds valt het best mee dan, maar als je om 1 uur op je paard zit, is het wel erg warm ja.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:02

Hempje, rijbroek en Ariat jodhpurs.

Met dit weer rij ik niet, dat vind ik gewoon niet normaal.

anoniem17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:14

rijbroek, rijlaarzen (kunnen soms ook schoenen zijn) en een topje/bikini

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:27

Met dit weer rij ik 's ochtends vroeg of 's avonds laat. Altijd een lange (zomer)rijbroek met mijn leren laarzen en dan een hemdje erboven.

Als ik naar buiten ga wil ik met dit weer nog wel eens mijn sportschoentjes aan doen.

aquina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:03

altijd men rijbroek (jeans), boots en een topje.
maar als het echt zo warm is als de voorbije dagen rij ik meestal smorgens of savonds.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:28

korte broek + hempje en lekker zonder zadel het bos in of naar het meertje :D

Edit; cap zit wel altijd op mijn hoofd :j

LisavdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:38

Gewoon een rijbroek, hempje en joppers+chaps als ik ga trainen. Scheelt dat ik nu niet zo veel train haha :P Dus ik ga gewoon lekker in mijn korte broekje/rokje en als ik dan voor de lol erop ga zitten zonder zadel hou ik dat gewoon aan

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:23

Rijbroek, rijlaarzen, cap en hempje zoals de meesten.
Als ik naar haar toe ga in de wei overdag doe ik dat wel rustig op me slippertjes en in me rokje/ korte broek. Ze staat aan huis dus dat doe ik redelijk vaak :P
Ik rij nu ook vaak of 's ochtends vroeg of 's avonds laat anders vind ik het te warm :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:36

Mijn zomerrijbroek is minder warm dan een gewone lange broek ;) Als ik met deze hitte rijd doe ik dat 's avonds, en daarna gaat paard ook onder de slang. Uiteraard doe ik dan ook minder, vandaag heb ik denk ik een half uurtje gereden, gewoon in stap, wat stuurwerk, tempowisselingen, galopje, töltje. Mijn laarzen krijg ik met deze temperaturen niet aan, dus ik rijd met gewone rijschoenen. En altijd met cap. Laatst had ik met een korte broek gereden, was even vergeten dat dat niet zo'n slim plan is ivm beugelriemen :Y) Op de dagen dat ik niet rijd trek ik rustig een korte broek aan (heb de hoop op énigszins gebronsde benen nog niet opgegeven) met sneakers, slippers bij je paard vind ik zo link :n

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:07

ik heb altijd een dunne zomer rijbroek nu aan.
ik doe nooit een korte broek aan want dan knijpen met beugelriemen nog wel eens

ik heb altijd een hemdje aan die zo in me nek zit net als me bikini dan zie je tenminste ook die bandjes over je schouders

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 14:44

hempje/t-shirt,rijbroek,chaps/laarzen en mijn cap,dat uurtje dat we rijden hoef ik niet in bikini te zitten,maar rij nu meestal wel in de ochtend heel vroeg of in de avond laat.ik heb nooit slippers aan bij de paarden,krijg echt kriebels als ik mensen ermee zie lopen

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:25

bibi1994 schreef:
zij schreef:

Oke, rij jij ook met rijbroek b.v in dit weer? :o

dat schrijf ik toch? ik rijd met dat extreem warem weer niet, maar als ik rijd heb ik altijd een lange (rij)broek aan..

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:46

Tijdens het rijden met mijn verzorgpony's, gewoon in paardrijbroek, shirt/hempje, laarzen en cap.
Maar als het heel warm is gaan we ook wel eens zwemmen met de pony's. :D

Coco_Endiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:10

ik ga gewoon met rijbroek en een hempje of t-shirt :P