Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en dus gelijk pissen. Echte "pismerrie"dus. Vervolgens ging je losstappen en zodra je aan ging draven was het gillen. En dan niet 1x, nee dat was dus constant helemaal als er dan ook nog een paar andere paarden (merrie/ruin maakt niets uit) in de bak aan het rijden waren/langs de bak aan het stappen waren dan had je de poppen aan het dansen. Meestal als ik de dagen zag aankomen, was bij haar makkelijk zien aankomen omdat ze de dag er voor heel aanhankelijk deed longeerde ik haar sowieso 1 van de dagen. 
Citaat:Voor prikkelbare, snel geïrriteerde merries, die tijdens hengstigheid vervelend zijn. Dit kruidenmengsel helpt dit gedrag te verminderen.
Een kruidenmengsel dat speciaal is samengesteld voor merries die tijdens de hengstigheid lastig zijn.
Moody Mare heeft absoluut geen negatief effect op de vruchtbaarheid en kan het hele seizoen of hele jaar gegeven worden.
Moody Mare kan gebruikt worden tijdens wedstrijden.
Moody Mare wordt erg veel gebruikt en de ervaringen zijn ronduit goed te noemen. Bij merries die erg regelmatig hengstig zijn en snel op kruiden reageren kunt u volstaan met bijvoeren van Moody Mare tijdens de dagen van de hengstigheid. Bij de meeste merries is het noodzakelijk om Moody Mare dagelijks te geven gedurende de maanden dat de hengstigheid een probleem vormt.
Gebruik: 10 g per 100 kg lichaamsgewicht p/d; dit komt overeen met ca. 2 tot 3 maatbekers p/d voor een volwassen paard.

leeneliefje schreef:oh ik ben eigenlijk best wel geintresseerd in dat soort dingetjes. Thuis valt de hengstigheid nog wel te overzien. Maar wanneer we dan op de les zijn dan is ze écht wel vervelend. Is dat schadelijk i.c.m zomerexceem?