bodyprotector

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PonyLovert

bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 21:27

hey,ik heb vandaag een bodyprotector gekocht maar ik vraag me af hoe dat rijdt en rijden jullie met een bodyprotector?
:+ Mij leek het eerst zo moeilijk en lomp om ermee te rijden :+

iris93__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:40

ik rijd op een manege, en met springwedstrijden worden daar over een tijdje bodyprotectors verplicht. ik heb er een keer mee gereden & ik vind dat wel zo poedersuiker zitten . maarja, misschien dat als ik er vaker mee dat k er aan wen, maar zo lang het niet moet rijd ik liever zonder;p

LisaB

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:44

Ik spring altijd met bodyprotector. Ook tijdens het zadelmak maken heb ik er een aan. Eerst zit het stug, maar als je opwarmt, dan gaat hij naar je lichaam zitten en geef hij veel meer mee. Dan heb je er geen last van. In de zomer gaat hij dus sneller naar je lichaam zitten dan in de winter, dit in verband met de temperatuur.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:53

dat heb ik nou nog nooit gehoord, maargoed.
ontopic; Ik kan er niet mee rijden :o

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:32

Ik heb het 1x geprobeert met springen.. Daarna nooit meer. ik vind ze maar vervelend zitten, vooral als ze aan de achterkant lang zijn klapper je de heletijd op t zadel. Als je op een balk valt is het natuurlijk fijn als je er een om hebt, maar het beperkt ook je bewegingsvrijheid om een klap op te vangen.

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:05

ik heb er geen

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:10

0kki schreef:
Ik heb het 1x geprobeert met springen.. Daarna nooit meer. ik vind ze maar vervelend zitten, vooral als ze aan de achterkant lang zijn klapper je de heletijd op t zadel. Als je op een balk valt is het natuurlijk fijn als je er een om hebt, maar het beperkt ook je bewegingsvrijheid om een klap op te vangen.

Als die op het zadel klapte past hij niet goed. ;)

Vind het zelf niet vervelend zitten het went wel.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:16

Ik heb er ook pas een gekocht, ben hem maar gaan indragen, op het paard, maar ook als je er niet opzit, des te sneller hij gaat vormen.
Ik heb hem van USG

Lyniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:33

Het zit niet geweldig maar okee.
Als je er gewend aan bent is het niet erg.
Alleen als het heet is is het echt rot

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:35

Ik vind het wel meevallen.
Vooral als het heet is vormt ie mooi naar je lichaam :j
Je zweet er alleen wel enorm in :=

Ik doe 't trouwens alleen aan met springen of met buitenritten.
Als je 'm dan een tijdje aan hebt gehad dan merk ik er zelf niks meer van eigenlijk.

kido123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:43

je moet hem ff indragen ... gewoon een bepaalde tijd per dag en hij is zo in vorm...

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:05

Vind het niet verkeerd zitten hoor. :D Alleen in de zomer is het een beetje warm. En in de winter past ie niet over mijn jas... Dan voel ik me net een stambeeld, omdat ik dan niet meer kan bewegen. :+

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:10

ik heb er zelf ook een en gebruik hem alleen bij het springen
ik heb er eentje met blokjes en die vind ik veel beter zit dan een zonder blokjes. Ik kan nu veel meer bewegen.

Dieuw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:13

Ik heb er een maar gebruik hem niet meer zoveel, als ik een paard niet helemaal vertrouw met springen oid vind ik het toch wel fijn er een aan te hebben. Het is zomers wel warm maarja, en ik moest er met afstappen aan wennen want je glijd niet zo makkelijk meer van je paard af:) Als hij te lang is past hij inderdaad niet goed maar de meesten zijn van schuimrubber waar je eventueel makkelijk een randje aan de onderkant eraf kan knippen..

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:16

Ik gebruik mijn bodyprotector altijd met springen (ook op wedstrijd/les) Vind hem niet vervelend zitten alleen met dit warme weer is het wat minder prettig, maarja... me zus is er laatst afgevallen en paard boven op haar dan ben je echt wel blij dat je een bodyprotector om had hoor! Anders had het nog wel eens anders af kunnen lopen!

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:43

Ik Rij nooit met een bodyprotecor ik heb ook geen één.
Toch vraag ik em af of je er last van hebt bij het rijden??
het lijk mij ehct totaal niet fijn zitten.

marjanneke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:44

Ik heb het ook en ik doe het alleen maar aan bij het SPRINGEN :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:45

marjanneke_x schreef:
Ik heb het ook en ik doe het alleen maar aan bij het SPRINGEN :D

Maar hoe zit dat dan? heb je er geen last van?

lisaPrinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:20

nee zo lang hij gewoon goed zit en niet tegen het zadel aan klapt moet je er geen last van hebben in het begin is het gewoon wennen net als je een cap nog nooit heb gedragen en vervolgens elke dag met cap gaat rijden dat is het meer.....

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:53

lisaPrinces schreef:
nee zo lang hij gewoon goed zit en niet tegen het zadel aan klapt moet je er geen last van hebben in het begin is het gewoon wennen net als je een cap nog nooit heb gedragen en vervolgens elke dag met cap gaat rijden dat is het meer.....

Okee, :o

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:30

ik vind het juist wel lekker zitten, het geeft steun in mijn rug en ik voel me er zekerder door. Alleen in de zomer is het wel erg warm, maar als je aan het rijden bent denk je daar toch niet meer aan. Afgelopen zondag had in een onderling wedstrijdje dressuur en dus geen bp aan en gelijk viel ik er af. Dus doe mij maar een bodyprotector :P (ik rij ook normaal zonder beugels, dus ik heb nog extra veel kans om eraf te glijden)
alleen tja, als het 30 graden is is het niet prettig :P

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:37

Ik rijd altijd met een bp als ik ga springen, ik reed op een manege waar het verplicht was met springen en buitenritten (met hindernissen) vandaar dat ik er zelf een aangeschaft heb. Het is even wennen maar ik heb al twee keer een val gemaakt waarbij ik blij was dat ik hem aan had. (Tegen een boom, en paarden hoef erop) MOet zeggen zo in de zomer is het wel super warm, ach ja een beetje extra vet verbranden kan bij mij geen kwaad :D

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:41

Doen jullie hem in de winter over of onder je jas.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:47

onder, als je hem over je jas aandoet schijnt 'ie niet meer goed te werken. Ik heb zo'n hele oude brede jas die ik er dan overheen doe. en anders een dikke trui xxxl met een regenjas xxxl :P

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:05

ja over eventueel trui maar altijd onder jas.