Waarom rijd jij wedstrjden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Waarom rijd jij wedstrjden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 22:20

Hoi,
Ik bedacht me net waarom mensen eigenlijk wedstrijden rijden, even voor de duidelijkheid: Ik heb Niks tegen wedstrijden! Ik zou het zelf graag een keer willen doen, maar ben nogal schijterig voor dat soort spanningen en daarbij heb ik geen geschikt paard onder mijn kont [lees geen :+ ]. Ik zelf zou het doen voor een doel, het geeft namelijk een voldoening als je net die ene winstpunt, haalt lijkt mij dan!
Nou leef je uit :D

Groetjes.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:21

Ik rij (nog) geen wedstrijden, paard is nog te jong. Maar ik ga straks wel wedstrijden rijden..waarom? De spanning, de sfeer, een doel hebben om te trainen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:26

ik rij wedstrijden, omdat ik me graag meet,progressie wil maken.
Verder is het ontspanning en plezier.
Wel ben ik van het principe dat je klaar moet zijn, ik start niet om zomaar wat mee te hobbelen. Dus voorbereiding en een eerlijke aanpak doet echt veel.

Verder vind ik het altijd geweldig dat zo'n dier voor ons wil werken en zeker hoe meer je vordert, hoe hechter die band wordt en daar draait het om

noortjeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:26

Ik rij wedstrijden, omdat ik het super leuk vind. :D En je kan samen met je paard steeds hoger op komen. Dat geeft een super gevoel. Je hebt een doel om naar toe te trainen. En het is natuurlijk super als het goed gaat. :D

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:39

Ik begon met wedstrijden rijden omdat ik het leuk vond. Naarmate ik langer wedstrijden rijd, ga ik wel doelen stellen, maar dat betekent absoluut niet dat ik het zonder plezier doe. :D
Dus eigenlijk gewoon omdat het super gezellig is en daarnaast is het leuk steeds hogerop te komen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:42

Omdat ik vooruitgang wil boeken, kijken of mijn paardje en ik echt aan de eisen van een bepaald niveau voldoen. Je kunt wel zeggen dat je je pony 'op Z2 niveau traint' maar echt een Z2 proefje rijden is toch heel wat anders :)

En natuurlijk doe ik het ook omdat ik het gewoon leuk vind :D

R0oszs

Re: Waarom rijd jij wedstrjden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:44

omdat ik het leuk vind en ik wil kijken hoe ver ik kan komen met mijn pony's en straks met me paard ;) (paard krijg ik nog :P )

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:46

Gewoon alles wat erbij hoort, lekker je paard optutten, maar zelf ook netjes eruit zien.. En dan in je eentje in de bak je best doen. En wie weet kom je dan weer een stapje verder. Helaas heb ik zelf geen eigen paard om KNHS mee te starten, dat zou me helemaal leuk lijken. Misschien ooit nog eens. :D

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:53

Ik heb wel manege wedstrijden gereden, ik vond het heerlijk op het paardje dan opte tutten enz. maar de spanning enz. vond ik niks ik rij daarom nu geen wedstrijden meer. Maar nu ik een verzorgpaardje heb zou ik het wel willen, inderdaad laten zien wat je kan en een goed doel hebben met trainen is fijn.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:57

Voor de fun, zodat mijn paard en ik eens in een andere omgeving komen :D Daar wordt hij makkelijker van, hoop ik hahahaha :D

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:00

Ik doe het om de spanning, de competitie, en om te kijken wat we er samen uit kunnen halen. Als ik geen wedstrijden zou rijden, zou ik een stuk minder rijden. Ik ben echt iemand die er echt voor gaat, dus ik ga pas op wedstrijd als ik denk dat mijn pony en ik beiden het niveau aan kunnen, en minstens in de middenmoot kunnen eindigen.

DTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:19

Ik rijd wedstrijden omdat ik het leuk vindt om mijn paard met andere paarden te kunnen meten. Soort van meter voor jezelf ook, dak=n kan ik zien of ik nog steeds de goede kant op ga met trainen en of ik qua punten veel achterblijf of juist bij de rest in de buurt zit en soms zelfs erboven.
Het is voor mij ook erg motiverend, of ik nou goed gereden heb of niet, maar ik doe toch altijd weer extra mijn best en denk toch nog ff aan het comentaar op mijn protocol van de wedstrijd ervoor.
Ik ben gelukkig nooit zenuwachtig, dus kan volop genieten van het rijden en er volledig voor gaan.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 02:33

Ik vind dressuur echt heel saai, maar ja het hoort er wel een beetje bij, al is het maar voor de basis.
Als klein meisje heb ik op de manege wat wedstrijdjes gereden, ik vond het verschrikkelijk!! Ik was een week van te voren echt ziek van de zenuwen, ik kon gewoon niet tegen de spanningen!
Verder nooit meer wedstrijden gereden of er behoefte aan gehad, tot ik een eigen paard had!
Ik heb nu 2 x een FNRS proefje gereden bij ons op de manege!
De eerste keer was ik weer een week van te voren zoooooo zenuwachtig! Tijdens de proef ging het echt geweldig, zo goed!
Na de proef zat ik te rillen op mijn paard, gewoon van de zenuwen! Afgelopen zondag weer een proefje gereden, nu echt helemaal niet zenuwachtig, maar de proef was verschrikkelijk hahaha.
Maar toch doe ik de volgende keer weer mee, met een eigen paardje ervaar ik het toch anders. Gewoon leuk om te kijken hoe ver ik met het paardje kom. En zolang ik het nog euk vind en het paard ook zien we het wel. Ik houd het wel gewoon bij de FNRS hoor. KNHS trekt mij niet.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 08:13

Ja ik ben ook echt zo zenuwachtig voor wedstrijden, eigenlijk alles waar veel mensen naar je kijken. Maar toch geeft die spanning ook een kick als je het toch gedaan hebt! :)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:18

Ik vind het heerlijk om met mn paardje te laten zien wat we kunnen. Gewoon dat gevoel van voldoening als je op wedstrijd weer eens hoge punten rijd. Dan heb ik tenminste het idee dat ik ergens goed in ben. Daarnaast heb ik (de menselijke interpretatie ) het idee dat mijn paard t ook geweldig vindt tussen alle anderen ponies.

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:22

zodat ik een doel heb om te trainen

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:11

ik rij wedstrijden, voor me plezier, ookal is dat er vaak niet aan af te zien :+
verder rij ik wedstrijden om me zelf te bewijzen aan andere mensen maar vooral ook aan me zelf,
dat ik laat zien dat wat ik thuis doe, dat ik dat ook op concours kan en er dan zelfs nog prijzen mee weet te winnen. Verder heb je iets om naar uit te streven en om voor te trainen, het motiveerd!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:19

omdat ik het leuk vind, en een doel om te trainen

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:21

Ik wil in de toekomst wedstrijden gaan rijden voor de afwisseling, al zie ik het wel als uitdaging om hoger dan de B te komen met m'n eigen pony (vooral omdat ik nog nooit officieel gestart heb).

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:16

Vooral om mijn plezier, en het is een enorme uitdaging :) Verder vind ik de gezelligheid met je vrienden bijna leuker dan de wedstrijd zelf :))

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:24

Ik wil graag presteren, dat vind ik leuk. Daarnaast vind ik het fijn om te meten of hetgeen ik in mijn training doe effect heeft. Wedstrijden rijden is leuk, de sfeer, de spanning, dat geeft een kick :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:28

Ik vind het leuk en gezellig. Bovendien is het leuk om te kijken waar je staat en je hebt een doel om voor te trainen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:32

Vooral omdat het leuk is natuurlijk. Daarnaast kan een beetje egostrelen ook geen kwaad als je mooie punten of prijzen rijdt. En de sfeer er omheen is altijd bijzonder en gezellig. Zeker als je een hele dag gaat, lekker koelbox mee, beetje over het terrein dabberen ( met of zonder paard ). Alleen lijkt het of er steeds meer mensen zijn die hun proefje rijden en weer weg zijn ( soms nog voor de prijsuitreiking ).

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:34

ik heb vroeger veel grote wedstrijden gereden (western) ben er 10 jaar uit geweest en heb nu weer een nieuw paardje en als deze klaar is wil ik ook weer shows gaan doen.
waarom?
de voorbereidingen..... wassen, peotsen, scheren enz enz enz
de show zelf... positieve stress, klaar maken, afrijden, sfeer, gezelligheid
maar natuurlijk ook om te winnen en te meten!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:41

Ik ga straks weer beginnen met wedstrijden omdat ik het hartstikke leuk vind en mijn paard ook. Merk gewoon nu aan haar dat ze het mist om met de trailer weg te gaan. Haar oude baasje ging bijna om de week wel met haar naar wedstrijd, nu gaat ze niet meer. Elke keer als ik nou de trailer aan koppel begint ze te hinniken.. Omdat ze dan mee mag :)
Het is ook dat je jezelf een doel stelt. Ik mis het wedstrijden rijden nu wel.. Vooral omdat ik nu aan het trainen ben om zelf ook weer te gaan starten. Uiteindelijk wil ik de Z2 halen.. Moet wel in de L1 beginnen dus duurt nog even, mocht ik het ooit halen, maar heb wel een doel voor ogen :P
Verder vind ik het ook leuk omdat je dan een soort beloning krijgt voor je werk als je winstpunten rijdt. Want daarvoor doe je het uiteindelijk toch. En natuurlijk voor het plezier dat je eraan beleeft want als dat er niet meer is stop ik gelijk.
Het is ook leuk om je te meten met anderen, hoe doen zij het en hoe doe ik het. Zo kan je weer leren en weer beter worden.. Verder vind ik het ook gezellig. Al hoorde ik al op de vereniging dat het nu anders is dan bij de pony's. Vroeger gingen we met ze alleen naar concours de 1 nam broodjes mee, ander drinken en bleven we hele dag weg. Dat zal nu niet meer zo zijn.. Jammer, maar maak het zelf wel gezellig :)
Ik vind het gewoon een hele leuke toevoeging aan het paardrijden zelf. :)