Geen trailer, wel wedstrijd willen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Geen trailer, wel wedstrijd willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 08:48

Ik heb geen trailer en al helemaal niemand die zou kunnen/willen rijden.
Wel heb ik het paard, het geld en de motivatie.

Gezien ik nog bezig ben met mijn rijlessen, acht ik mijn eigen auto+trailer combinatie nog iets dat ver weg is in de toekomst.

Ik neem verder aan dat er op bokt vast wel mensen zijn die ook niet geboren zijn met ouders die de sport net zo geweldig vinden als jij.
Dus hoe doe jij het? of hoe doen anderen het?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:57

Dat probleem had ik ook altijd en voelde me daar wel rot onder. Wilde heel graag starten, maar was dan wel afhankelijk van anderen. Mijn vader reed me wel eens naar de wedstrijd (eens in de 3 maanden, meer zat er niet in), alleen heeft hij helemaal niks met paarden en had er daarom ook niet zoveel zin in. Heb daarom nooit veel gestart. Omdat ik het nu zat was steeds afhankelijk te zijn, heb ik vorige week zelf een trailer gekocht en moet ik 2 juli afrijden voor mijn BE rijbewijs. Ben nu alleen afhankelijk van de bus van mijn vriend die ik daarvoor moet lenen. Voor de rest lijkt het me heerlijk om nu zelf alles te kunnen regelen en heb me nu ook voor meer wedstrijden ingeschreven.

Ik kon ook soms met een stalgenoot of iemand uit de buurt meerijden die ook moest starten en mijn paard dan ophaalde. Ken jij niemand die ook start uit de buurt, zodat je samen op wedstrijd zou kunnen?
Laatst bijgewerkt door KimJenda op 21-06-09 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:58

Ik denk dat er bijna niemand is die serieus wedstrijden rijdt en promoveren kan zonder vervoer. Je hebt maar 1 of 2 wedstrijden springen of dressuur in de buurt per jaar!

2 proeven per wedstrijd, stel 2 WP, dus in 1 jaar 4 WP terwijl je er 10 moet hebben......dus kan je dan 2,5 jaar doen over de B....

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 08:59

Ik loop altijd naar wedstrijden, want beschik ook niet over een trailer en auto met trekhaak.
Meestal doe ik over de heenweg naar wedstrijd 1 uur en een kwartier stappen, kan makkelijk!
Ik rijd dan bij 2 verenigingen bij mij in de buurt, en ik rijd meestal 1 of 2 keer per maand dus dat kan gemakkelijk! Ik heb nu in 6 wedstrijden 4 winstpunten gehaald (rijd wedstrijden vanaf maart).

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:00

Amondi, dat wisselt wel per regio denk ik. De rijvereniging waar ik lid van ben, mag 10 KNHS wedstrijden per jaar organiseren. En een andere manege bij ons doet dat ook, dus dan heb je toch al 20 wedstrijden per jaar in de buurt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:11

KimJenda schreef:
Amondi, dat wisselt wel per regio denk ik. De rijvereniging waar ik lid van ben, mag 10 KNHS wedstrijden per jaar organiseren. En een andere manege bij ons doet dat ook, dus dan heb je toch al 20 wedstrijden per jaar in de buurt.

Dan heb je idd mazzel, ik kan me hier 1 of 2 concoursen bedenken, maar wie weet start er ooit een competitie in de buurt en zou het dan wel kunnen.

Voor mensen zonder trailer een uitkomst idd.

Valeryy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:42

Hoi hoi,

Ik weet toevallig dat er ook paarden taxi's zijn..
anders zou je dat even moeten zoeken op google ofzo.? ;)

Groetjes, Valery

Marieke_K

Re: Geen trailer, wel wedstrijd willen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:43

Onder de man gaan :)

Doe ik ook en ik kan dan zo'n 14 wedstrijden per jaar op 20 minuten afstand (stappend) starten en 12 wedstrijden op 35 minuten afstand (stappend). Met 26 wedstrijden per jaar kan je dus makkelijk promoveren :)

Het is overigens maar net hoe vaak je wilt starten, ik vind 1x per maand meer dan genoeg voor mij en mijn paard.

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:40

Lenen van iemand anders of gewoon een trailer huren :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:20

Ik heb de mazzel dat mijn bijrijdwedstrijdpaard op een stal staat die én op 20 minuten stappen afstand staat van een manege met KNHS wedstrijden, én ze op stal elke maand minstens 1x een lijst ophangen wie er mee willen rijden met de vrachtwagen naar een vrij groot concours, én ik lieve stalgenootjes heb met wie ik mee mag rijden :)

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:21

Wij hebben ook geen trailer helaas,
maar mijn vader wil me gelukkig nog wel een paar keer in de maand brengen en dan huren we er gewoon 1.
als mijn vader niet kan en ik wil toch heel graag naar een wedstrijd dan gaan we met de paardentaxi :P Beetje raar misschien maar wel hartstikke handig.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:04

Hoe duur en waar kan je de paardentaxi bestellen? Ik had er echt nog nooit van gehoord namelijk :P

Valeryy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:08

ILoveMyHorse schreef:
Hoe duur en waar kan je de paardentaxi bestellen? Ik had er echt nog nooit van gehoord namelijk :P

Dat ligt eraan, van waar wil je vertrekken en waar wil je afgezet worden.. ?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:12

Misschien kan je op je stal een briefje ophangen met je probleem. Het zou zomaar kunnen dat iemand je graag mee heeft als gezelschap. Je zou ook nog kunnen aanbieden om de benzine kosten dan te delen...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:16

Ik heb zelf helaas ook geen vervoer, of iemand die mee zou kunnen.

Gelukkig zijn de mensen waar ik rijd zo lief om elke keer mee te gaan met mij, anders kan ik ook geen wedstrijden starten.
maar toch voel ik mij daar soms wel eens rot over... dat je een ander ermee moet lastig vallen dat jij graag wedstrijden wilt rijden.

kan dan ook niet wachten tot ik zelf mijn spullen voor mekaar heb, en mijzelf kan redden :o maargoed dat zal ook nog wel even duren vrees ik...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:18

Is er niet iemand op je club of bij je in de buurt die wedstrijden rijdt en een tweepaardstrailer heeft? dan zou je mee kunnen rijden. Ik zelf vond wedstrijden niet je van het en mijn pa ook niet, maar als ik heeeel lief vroeg wilde hij wel een keer in de zoveel tijd mee. Nu ben ik zelf met BE bezig en dan ben ik niet meer afhankelijk. Verder kun je idd stappen of een paardentaxi bellen, maar dat is redelijk aan de prijs.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:11

Ik sta op een manege waar we beschikken over een vrachtwagen hier kun je dan gewoon voor betalen
17.50 heen en weer en dan kun je met 10 mensen in de vrachtwagen op wedstrijd de eigenaar van
de vrachtwagen zorgt dat je op wedstrijd komt ideaal als je geen trailer hebt!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:49

Ik ben destijds om deze reden verhuisd naar een stal waar wedstrijden werden georganiseerd (helaas maar 7 officiële per jaar dus dat schoot nog niet echt op) en als er weer een paard komt wordt dat denk ik ook een belangrijk aspect bij de keuze van een stal (afhankelijk van hoe de omstandigheden dan zijn). Mijn ervaring is dat een paardentaxi vrij duur wordt (incl. wachttijd).

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:40

iS JEE paard bomproof? dan kun je namelijk wel naar wedstrijden op je eigen club rijden. Dit zijn natuurliljk maar een paar wedstrijden per jaar, maar het is een begin en zo kun je door sparen naar een eigen autp + trailer

xx Ilseee ;';' *D

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:54

ik huur altijd de paarden taxi
en soms zoals vandaag ga ik met de trailer van onze stal

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:02

amondi schreef:
Ik denk dat er bijna niemand is die serieus wedstrijden rijdt en promoveren kan zonder vervoer. Je hebt maar 1 of 2 wedstrijden springen of dressuur in de buurt per jaar!

2 proeven per wedstrijd, stel 2 WP, dus in 1 jaar 4 WP terwijl je er 10 moet hebben......dus kan je dan 2,5 jaar doen over de B....

dat probleem heb ik dus ook. Ik heb mijn paard nu 3 jaar, rijd sinds nu 2 jaar wedstsrijden en ben dus nog maar B+3. Ik heb geen vervoer en ben altijd afhankelijk van anderen, bijv. stalgenoten. Je voelt je er toch rottig onder om ze steeds te vragen, dus start je ook niet elke maand. Het eerste jaar waarin ik halverwege met wedstrijden begon ben ik dus maar 3 keer gestart (kwam de eerste 3x ook nog zonder WP thuis).

Vorig jaar ben ik ook maar 3x gestart en dit jaar pas 2x. Het schiet gewoon niet op. Geld voor een trailer heb ik niet, ben bovendien al 2x gezakt voor mijn E rijbewijs. Ik moet of een paardentaxi huren, maar dat is toch al gauw 100 euro per keer, heb het overigens wel eens gedaan, of ik moet naar een stal verhuizen met wedstsrijden aan huis zodat ik elke maand kan starten. Ik sta nu alleen op een super locatie waar ik niet zo snel weg zou gaan.. Ik vind het een lastig probleem, enige oplossing voor mij is toch voor een trailer gaan sparen en dan nog iemand vinden met een zware auto (zodat je zonder E kan) welke je kan lenen..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:03

Amytj schreef:
Ik sta op een manege waar we beschikken over een vrachtwagen hier kun je dan gewoon voor betalen
17.50 heen en weer en dan kun je met 10 mensen in de vrachtwagen op wedstrijd de eigenaar van
de vrachtwagen zorgt dat je op wedstrijd komt ideaal als je geen trailer hebt!

dat is ook ideaal!

SuperShetCnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:16

Mischien kan je dichtbij wedstrijd rijden, eerst lange buitenrit maken om ernaartoe te gaan? En Amytj heeft ook iets goeds.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:18

Ik heb ook geen trailer, geen rijbewijs en geen auto, én geen geld om voor elke wedstrijd een paardentaxi te bestellen.. :)

Dus ik rijd ook onder de man naar wedstrijden toe. Er zijn hier in de buurt 4 locaties waar ik onder de man heenkan. 2 Op ongeveer 20 minuten afstand, de andere 2 iets langer. Gaat prima! Ik kan zo 3 keer per maand wedstrijd rijden, maar daar heb ik niet echt behoefte aan, ga tot nu toe 1 á 2 keer. :j

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:03

Dat is echt super! op mijn vorige stal (waar ik maar 1 maand heb gestaan, dus nooit gebruik van gemaakt) was een manege waar wedstrijden waren. Ik heb het 1x geprobeerd, was een half uurtje te paard in stap, goed te doen. Als ik daar was gebleven, had ik dat ook zeker gedaan. Alleen ik sta nu midden in het bos in een buitengebied. Dichtsbijzijnde wedstrijdlocatie is met drafje en galopje toch minimaal een uur a anderhalf uur rijden. Das geen doen, kan ik mijn paard opvegen als ik ook nog moet starten..