Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heb je het ook al geprobeerd met snoepjes? 
Daar bedoel ik alleen mee dat ze uiteindelijk niet hoefde, niet omdat ze niet wil. Eigenlijk zou je iedere dag moeten oefenen iedere keer als ze een stapje verder zet belonen. Misschien helpt het idd als je er een dag voor uittrekt en haar de brug laat bestuderen en er echt de tijd voor neemt.. Dat kan je nooit zeker weten natuurlijk maar als je niets beters vind kun je dat altijd nog proberen! Citaat:De tweede keer had ik verwacht dat we er ook nog wel lang zouden staan

cocochanel schreef:Wat ik zou doen is in ieder geval echt een paar uur ervoor nemen,zoals je van plan bent.
Je gaat heel rustig beginnen,je loopt naar de brug totdat je op het punt komt dat ze niet verder wil (waarschijnlijk precies voor de brug )je stopt,beloont haar met iets lekkers,draait om en loopt even weg,neemt een pauze (halve minuut) draait weer om en loop terug naar hetzelfde punt als net,absoluut geen druk op de lijn nemen,maar zorgen dat ze zelf achter je aan loopt,zodra je bij weer de brug komt,stoppen,belonen,en weer even weggaan.
tessyke schreef:je hebt haar wel haar zin gegeven
zij wou er niet over en je hebt toegegeven
gewoon elke dag, maar je moet ervoor zorgen dat ze niet merkt dat jij weet dat ze daar moeilijk doet.
jij moet gewoon doen of er niets aan de hands is en doorlopen (aan de hand hé)
lukt niet, rondje draaien en terug proberen
tot ze erover gaat
Sassol schreef:cocochanel schreef:
Als ik haar elke keer beloon als ze stopt, dan beloon ik haar toch juist voor het stoppen en niet voor het ernaartoe lopen?
Voor de rest wel heel goed advies (ook een beetje in mijn straatje van hoe ik dingen het liefst oplos), denk alleen dat ik dan het snoepje geef op het moment dat ze nog loopt en nog net niet stilstaat en idd als ze zelf een voetje op de brug zet:)
, maar bedoelde inderdaad belonen voor de stapjes die ze verder komt
en echt meteen erna weg te gaan zodat ze het goed kan verwerken!Timing en beloning zijn echt heel belangrijk als je ermee gaat werken!