hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 10:19

hoi,
ik heb gisteren me een paar laarzen laten aanmeten, heb de petri standaard aangehad, vervolgens zeggen ze bij de ruitershop dat ik beter een petri anky kan hebben omdat ik er dressuu mee wil rijden en die boog mooier is.
mijn vraag: is dit het enige verschil tussen die laarzen, en wat is er dan nog weer anders aan de petri perfect.
welke laarzen hebben jullie, wat hebben jullie ervoor betaald en hoe bevallen ze?

groetjes mandy

worteltje

Re: hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:24

Ik heb de petri standaard een zeer goede kwaliteitslaars.
En ik vind het net prettiger en ook mooier dat de dressuur boog ietsje minder is.

Ik kan je wel adviseren om er voorlangs een rits te laten inzetten.
Dan nog ben je goedkoper uit dan de petrie met rits.
Want die zijn 450€

TeskeBeitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:27

Ik heb de Petri Anky al jaren. Géén idee meer wat ik er voor heb betaald. Ik geloof rond de 400. Ik vind ze persoonlijk ook mooier. Ik rijd ook alleen dressuur en af en toe recreatief. Volgens mij is de boog alleen hoger, verder geen verschil. Zo lijkt de laars smaller en dus het been ook. Bovendien zakken ze best wel in. (vooral na vier jaar, haha) en dan heb je nog steeds een royale boog.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 10:29

okee, maar ik wil zoiezo geen rits.
@teske hoeveel zakken ze nog dan

en waarmee houden jullie ze mooi qua onderhoud enzo.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:29

ik heb ook de normal, zijn nu na 7 jaar nog steeds oke, heb er wel ritsen in laten zetten, dat gaat toch even makkelijker, volgende keer als deze op zijn neem ik wel kalfslederen, zijn toch net even wat zachter, rundleer is wel erg hard maar dat is persoonlijk, hoge boog is persoonlijk, ik vind het wel mooi maar niet noodzakelijk

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:34

Ik heb nu alweer enkele jaren mijn petrie laarzen. Echter als ik nu weer nieuwe laarzen zou kopen, zouden het zeker geen petrie's zijn! Na een jaar had ik de hak al losliggen en hier deed de petriefabriek niets mee. Verder heb ik veel problemen gehad met de binnenvoering. Ik heb mijn voeten door deze laarzen helemaal vol blaren en echte wonden gehad. Nee, de laarzen ben ik erg ontevreden over.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:39

utopie schreef:
Ik heb nu alweer enkele jaren mijn petrie laarzen. Echter als ik nu weer nieuwe laarzen zou kopen, zouden het zeker geen petrie's zijn! Na een jaar had ik de hak al losliggen en hier deed de petriefabriek niets mee. Verder heb ik veel problemen gehad met de binnenvoering. Ik heb mijn voeten door deze laarzen helemaal vol blaren en echte wonden gehad. Nee, de laarzen ben ik erg ontevreden over.

denk dat jij een miskoop hebt gehad, die van mij zijn nog nooit stuk geweest, maar dat van die blaren herken ik wel, dat bedoel ik met dat harde, je gaat er niet even fijn een stukje mee lopen, weet niet hoe snel ik ze uit moet doen na het rijden.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:01

hoelang gaat de zool enzo mee,
tis ook niet de bededoeling om er de marathon mee te gaan lopen hae:P
gewoon na het rijden weer uit trekken

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:06

Ik heb de Petrie Anky Allure en ben er erg tevreden mee. Heb er uiteindelijk na maatwerk wel iets dan €500 voor betaald en heb ze heeeeeel vaak vervloekt! Wat een kl*tedingen om in te lopen maar ze rijden wel fijn.

@Jublover: ik zou zeker aanraden er een rits in te laten zetten en onderhoud doe ik met kiwi schoenpoets. Een marathon ermee lopen kan zeker niet, ik kan er nauwelijks verder dan 10 meter mee lopen zo rot zit het. Rijden gaat echter wel goed, stiller been, langer been en betere beenligging.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:10

Jublover schreef:
hoelang gaat de zool enzo mee,
tis ook niet de bededoeling om er de marathon mee te gaan lopen hae:P
gewoon na het rijden weer uit trekken

even naast je paard uitstappen is al teveel met deze laarzen, ik heb het echt niet over marathons.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:12

ik heb de Petri Standaard net een maand of 2 geleden gekocht. Wat een pokkedingen! Ze doen zeer met lopen, zeer met rijden. Ik krijg ze niet zo ingereden als mijn vorige laarzen, ze blijven stug. Voor mij nooit geen petri`s meer!

Moet dan wel weer zeggen dat ze lang mooi blijven, die van mij zijn nog als nieuw en die van een vriendin zijn na ruim een jaar ook nog prachtig.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:16

Ik ben eigenlijk wel tevreden over mn petrie's.. Heb ze nu een half jaar denk ik. Eerst vond ik ze ook erg stijf en hard en liep ik me ook de blaren op mn poten.. Maar ik heb ze nu een paar keer aan de binnenkant met olie ingesmeerd en dat scheelt echt een heleboel. Ik kan er nu moeiteloos een dag op lopen :)
Heel soms heb ik nog een hakblaar op mn linker voet, maar dat ligt meer aan mijn voet (links is iets kleiner, dus schuift meer in de laars..) dan aan de laars.
Ze zijn ook mooi ingezakt en ik vind toch dat ik nog zat dressuurboog heb..

Maar echt voor iedereen die niet kan lopen met zn petries: olie ze een keer van binnen!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:26

Ik heb ook Petrie standaard.

Ik heb er veel ellende mee gehad in het begin. Heb er achter ritsen in laten zetten (bij de schoenmaker) en nu zitten ze als gegoten. Echter, ben ik weer een beetje afgevallen dus zitten ze nu voor het mooie weer wat te ruim wat weer gaat schuren.
En inderdaad, aan de hand uitstappen? Kán wel maar dan doe ik mijn ritsen omlaag en liefst doe ik mijn laarzen direct uit en loop ik er helemaal niet mee. Ik heb geen ellende gehad met loslatende coating of binnenvoering of de zolen. Ik zou er wel direct bij de schoenmaker een stukje rubber onder laten zetten zodat je niet de originele hak schuin afslijt met het lopen.

Wat betreft rijden zitten ze echt héérlijk. Ze zijn bij mij niet zo heel veel ingezakt. Ik gebruik het speciale onderhoudspakketje van Petrie en krijg nog steeds regelmatig de vraag of ik soms nieuwe laarzen heb? (Heb ze inmiddels 4 jaar, waarvan 1 jaar zeer weinig gebruikt.) Ik heb er geen last van dat ik ze heel erg stug vind, maar dat is misschien omdat ik het verschil niet meer weet. Kreeg een tijd geleden met (carrousel) rijden een schop op mijn enkel en dankzij mijn (stugge?) laars heb ik er weinig van gevoeld en paard haalde toch best heftig uit…Dus heeft ook wel voordeel!

En de extra hoge Anky-boog? Dat vind ik echt verschillend. Bij mij is het geen porum want het maakt voor het oog mijn bovenbeen korter, onderbeen langer en dan is het net of je van die luciferhoutjes aan je lijf hebt bungelen met een lang onderbeen en in verhouding kort en stevig bovenbeen.

Linnerkebab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:31

met wat voor olie? ik heb pas 2 keer met m'n laarzen gereden maar m'n knieholtes liggen open en in je knieholte lopen toch ook die soort pezen ofzo, naja die zijn ook onwijs gevoelig ik loop nu in een trainingsbroek want spijkerbroek doet pijn..
Lotte1990 schreef:
Ik ben eigenlijk wel tevreden over mn petrie's.. Heb ze nu een half jaar denk ik. Eerst vond ik ze ook erg stijf en hard en liep ik me ook de blaren op mn poten.. Maar ik heb ze nu een paar keer aan de binnenkant met olie ingesmeerd en dat scheelt echt een heleboel. Ik kan er nu moeiteloos een dag op lopen :)
Heel soms heb ik nog een hakblaar op mn linker voet, maar dat ligt meer aan mijn voet (links is iets kleiner, dus schuift meer in de laars..) dan aan de laars.
Ze zijn ook mooi ingezakt en ik vind toch dat ik nog zat dressuurboog heb..

Maar echt voor iedereen die niet kan lopen met zn petries: olie ze een keer van binnen!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:32

Gewoon lederolie.. Wat je ook voor je zadel kan gebruiken..
Ik heb de eerste paar weken wel met iets zachts tussen de laars en mn knieholte gereden..

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:33

@ Linnerkebab daar heb ik een half jaar last van gehad! Elke keer zette ik ze weer weg maar pakte ze dan een aantal weken toch wel weer. Ik had sokken in mijn knieholtes. Je moet er echt doorheen, ik weet uit ervaring dat het echt beter wordt naarmate je ermee gaat rijden.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:24

ik heb mijne nu ook iets meer dan een half jaartje..
ik vind ze super en heb helemaal geen moeite gehad met inlopen enz.
Schoonmaken doe ik meteen na het rijden met cleaner van petrie en dan als ik thuis ben de creme er nog op. en klaar zijn ze weer..

TeskeBeitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:24

Oh nee! Hebben jullie echt zoveel problemen gehad? Ik echt niet. Ik loop er het liefst de hele dag op, met lesgeven, paarden verzorgen én rijden. Net pantoffeltjes (met een vette knipoog natuurlijk). Maar ze zijn bij mij ongeveer 2 cm ingezakt en zitten nog steeds als gegoten.
Omdat ik ze vaak aan heb is de hak op den duur wel versleten (lees, aan één kant er zelfs 'afgevallen'.) Dit was te verhelpen bij de schoenmaker, die heeft er gewoon weer een stukje hak opgeplaatst.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:31

Ik heb ook petri's, loop en rij er eigenlijk nooit mee. Vind ze echt heel erg stug en als ik op het paard zit heb ik helemaal geen gevoel meer in mijn beenhulpen. Ik voel zegmaar amper dat ik been geef en ik vind mijn paarden ook veel minder lopen als ik die laarzen aan heb. Rij nu altijd maar wat met mijn ariat- schoenen en chaps. Heb ik veel meer gevoel mee.

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:36

Ik heb ook petrie laarzen! Maar ik raad ze af.. Opzich is de kwaliteit prima, maar ze zijn zo stug!! Ook meerdere malen mijn zolen moeten vervangen..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:41

Tegen dat stugge helpt dus olieen!! ;)

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:44

utopie schreef:

Jep, the same here!
Ik had ze met kerst gekregen van mn ouders. In Februari lag de hak eraf, er werd niks aan gedaan en ik kon het zelf oplossen.
Ik vind het een mooie laars maar ben er absoluut niet tevreden over. Ik vind hem trouwens ook totaal niet lekker zitten!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:33

Ik heb nu ook alweer enkele jaren mijn petrie laarzen. Als ik weer leren laarzen zou mogen kopen, zoudne het weer petrie laarzen zijn, maar misschien een kalfsleer variant ipv rundleer.

Ik ehb in tegenstelleing tot mijn bovenstaande mede - petrie eigenaren geen teleurstelling met de hak gehad. Ik loop er zelfs al een jaar of 3 3 keer in de week op en nu de laatste 2 a 3 jaar eenmaal per week. Niet extreem veelvuldig gebruik, maari k loop er dan wel meteen een paar uur lang mee rond :) (op wedstrijd en op de manege)

Ik kan er dan echt uren op rondlopen zonder dat mijn voeten zeer gaan doen, of dat de laars te stug is oid. Ik heb er inmiddels wel ritsen in laten zetten linksvoor, want mijn kuiten zijn gegroeid :o Ze zijn wel nog mooi hoog, als zou ik ze liever nog een centimeter hoger hebben gehad, maar ik had toenertijd geen geld voor maatwerk en dit was de hoogste maat ten opzcithe van mij voetmaat :)

Ik heb de perfects, en zelfs na 5 jaar nog geen afgebladderde coating. Ik mag van geluk spreken volgens anderen met de perfects, ik hoor er veel slechte verhalen over. Maar ikzelf heb er niets dan goeds voor over :)

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:41

heb ook al jaren petries.
vanaf mn achtiende en nu aan mn 3e paar bezig. ben nu in de 40e. doe er dus best lang mee. en rijdt er iedere dag mee.
nieuwe laarzen zijn nu eenmaal niet fijn maar gaan op de duur wel geheel naar je voet staan.
een oplossing is een hakje binnen in zetten. dan heb je niet zo'n last in het begin dat ze nog niet ingezakt zijn.scheelt blaren in de knieholte.
als ze later wat ingezakt zijn kan het hakje er weer uit en zitten de laarzen weer mooi hoog.
leer in het begin goed soepel houden is een pre.
ach wie mooi wil zijn moet er ff doorheen.
ik zelf vindt voor de dressuur ruiters de hoge boog wel mooi.
maar gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde.
anders wordt t erg eentoning.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:48

Ik heb nu 4 of 5 jaar mijn Petrie Perfect, ben er super tevreden mee. Het inlopen duurde maar 3 weken en nu zitten ze heerlijk.
Ze worden elke dag gebruikt, ik doe ze aan als ik heb opgezadeld en zodra ik heb afgezadeld gaan ze weer uit.
Nog nooit stuk geweest en de originele zolen en hakken zitten er nog goed onder.
Mijn vorige Petries heb ik 10 jaar gehad en waren nog heel mooi gebleven, heb ze verkocht omdat de schacht een centimeter wijder moest.