Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Je moet daarvoor wel je paard vanaf 1 plek kunnen sturen op de grond voordat je daaraan begint, of je loopt mee en je blijft op het laatste moment staan terwijl je paard doorloopt. Ook het uitladen kun je je paard alleen laten doen en hem ´opvangen´ naast de klep staand.xx_Irisje schreef:Je kan ook m los laten staan en dan zelf terug lopen, zeker in een 2 paards trailer gaat dat vrij makkelijk..

ik heb een te grote trailer 
Urielle schreef:Bij paarden die het moeilijk vinden als er niemand voorloopt (sturing missen), doe ik een longe eraan, lijn om de voorstang en dan om de billen heen. Als het paard niet voorwaarts gaat: druk op de billen en het hoofd, als hij loopt ontspant de lijn. Daarna stang erachter en de longe vooraan eraf, vastzetten met touw.
De meeste paarden laad ik gewoon door ze op te laden, langs de flank er weer uit en met een hand nog op de billen om evt. achterwaarts tegen te gaan de stang erachter (ik heb een losse stang).

Heb het echt zien gebeuren. Dus daarom is dit een niet doen voor mij.