Gister was het weer zo ver, rond tien over drie stonden we (dat zijn mijn moeder en ik) in de wei om haar te vangen, om half 5 nog steeds geen enkel succes. We hadden haar zelfs ingesloten tussen het hek en het schrikdraad ('de poort'), maar toen ze besefte dat ze vast zat nam ze een aanloop en sprong ze over het draadje heen
. Dus dat doen we maar niet meer, voor het geval ze opeens buiten de wei terecht komt of niet goed springt.Toen toch maar mijn vader en broer gebeld, broer met zijn gouden conditie de hele wei achter haar aangerend en om vijf uur had ze er geen zin meer in en liet ze zich ein-de-lijk vangen.Ik weet gewoon niet meer wat ik moet met haar... Níks lijkt te helpen. Als we bij de wei komen loopt ze bij voorbaat al weg. Met een voerschep komen helpt ook niet, als ze die ziet rent ze ook alvast (nog harder) weg. En het is niet zo dat we niet bij de wei komen als we niks van haar hoeven. We komen heel vaak om gewoon wat brood of een appeltje ofzo te geven, ik heb een ruintje en die komt altijd in volle galop aangerend. Maar die merrie niet. We belonen haar uitgebreid als ze komt met biks en lieve woorden en ze hoeft láng niet altijd te werken als we haar gevangen hebben. Soms vangen we haar ook, geven we haar lekkers en laten we haar weer los. Maar om één of andere reden weet ze precies wanneer we haar mee naar stal nemen. Straffen als ze uiteindelijk komt heb ik uit wanhoop ook geprobeerd, maar dat hielp al helemaaaaal niet, de keer daarna rende ze nog harder weg.
Ik ben op zoek naar dé gouden tip, alles is welkom en ik wil álles doen om te zorgen dat ze zich gewoon laat vangen
Niks hielp, zelfs geen voer.
.....ik ga weer naar voren 
Toen hebben we hem na 5 dagen eruit gehaald, nou meneer liep gelijk mee en sindsdien heeft hij het nooit meer gedaan
). De wei is ongeveer een hectare groot, een stuk afzetten is eigenlijk geen optie..
) en hopen dat dat werkt...
Niets meer aan toe te voegen!
En kwam ze naar me toe, ideaal...