Wat doen jullie aan op de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DUDIEFOREVER

Wat doen jullie aan op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:31

Hee,

Ik ben wel benieuwd wat iedereen hier aandoet op de trailer.
Transportbeschermers of niet?
Zweetdeken op de trailer in de zomermaanden, of andere dekens, of geen? (winterdeken in de winter lijkt me logisch).
En waarom wel/niet ?

Groetjes,
Amanda.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:34

In de zomer dunne fleece deken om zijn mooie velletje te beschermen :D :D
en transportbeschermers
In de winter zijn winter deken inc de transportbeschermers.
Ik heb geen klep boven mijn achterklep of zeiltje wat ik dicht kan doen.
De transportbeschermers voor zijn benen hij stampt nog wel eens en heb liever geen wondjes
Laatst bijgewerkt door zacharyhill op 09-06-09 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:35

persoonlijk doe ik niks anders aan, maar ga ik gewoon voorin de auto zitten zodra de paarden erop staan.

maar de beestjes krijgen niks op, ook het zeiltje niet dicht, tenminste niet in de zomer.
Laatst bijgewerkt door siskeh op 09-06-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DUDIEFOREVER

Re: Wat doen jullie aan op de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:37

En vind je het niet nodig dan ofzo?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:37

Allebij transportbeschermers op zowel de vrachtwagen als de trailer. En in de winter gewoon de gewone winterdeken op de heen weg en terug staan ze dan meestal onder een zweetdeken met dekentje erover heen. En Zomers staan ze gewoon naakt tenzij het een wat koudere dag is, dan staan ze onder een zweetdeken.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:40

@TS: mijn paarden dragen normaal ook geen deken, dus op de trailer ook niet.

beenbeschermers gaan ze ook niet leuk vinden, de een heeft traumatische ervaringen ermee, de ander hoeft het van mij ook niet

myto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:42

transportbeschermers altijd voor de bescherming.
en 's winters wollen of andere dikke deken
s'zomers als het achter open is een dun dekentje en als achterdicht is en boven voor (klein raampje) open niets, anders gaan ze alleen maar zweten

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:43

helemaal niets, paard in de trailer en karren maar, zeiltje gaat ook niet dicht, sterker nog, de nieuwe trailer heeft er niet eens 1 :=

ze zijn niet van suiker hoor, en als de chauffer normaal doet, is al die poeha helemaal niet nodig.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:45

In de zomer met fleece/vliegendeken
In de winter met winterdeken

Verder niks :)

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 22:11

Dana01 schreef:
helemaal niets, paard in de trailer en karren maar, zeiltje gaat ook niet dicht, sterker nog, de nieuwe trailer heeft er niet eens 1 :=

ze zijn niet van suiker hoor, en als de chauffer normaal doet, is al die poeha helemaal niet nodig.

Maar lijkt me wel veiliger..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:13

Dana01 schreef:

Goh, er zijn toch meer mensen die het snappen..........

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:14

Waarom? Niks is zo gevaarlijk als een (half)losgeraakte transportbeschermer en een paard die heel hard zijn best doet dat enge ding kwijt te raken.....

Die van mij gaan ook in hun blootje de trailer op. Ook zonder hooinet, ik eet ook geen complete maaltijd tijdens het autorijden :Y) en trek ook geen slaapzak aan ;)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:18

Helemaal niks, behalve dan in de winter dan gewoon winterdeken ofzo. Maar ze staat hartstikke stil in de trailer dus beschermers etc zijn niet nodig.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:20

als ik hier naar het bos ga niks.
als ik hiervandaan naar de veluwe ga(2x per jaar 1,5 uur rijden)
dan wel beschermers om.
in de winter wel een zweetdeken op de terugweg als het echt koud is en ze heeft gezweten.
verder staat ze ook zonder deken.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:21

bij mij ook niks, geen deken geen transport beschermers en hij staat als hij er alleen in staat ook niet vast (heb een keer een trailer op zijn kop zien liggen en het paard hing aan zijn halster vast )
Als ze met zijn tweeen staan, zet ik ze wel vast omdat er nog wel eens een discussie plaatsvind onderling :-)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:23

Eerst deed ik altijd hoge transportbeschermers om. Nu enkel nog peesbeschermers, paard raakte namelijk nogal in de war en overstuur van die dingen en om stress te voorkomen gaat ze nu gewoon met simpele beschermers de trailer op :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:25

siskeh schreef:
persoonlijk doe ik niks anders aan, maar ga ik gewoon voorin de auto zitten zodra de paarden erop staan.

maar de beestjes krijgen niks op, ook het zeiltje niet dicht, tenminste niet in de zomer.

Idem hier! :+

Als je rustig rijdt is al dat spul niet nodig. Mocht er echt een ongeluk gebeuren heb je aan transportbeschermers over t algemeen niet veel.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:30

in de winter een zweetdekentje en peesbeschermers en in de zomer alleen peesbeschermers
ze is wel geschoren in de winter maar als ze gwn de winterdeken in de trailer of vrachtwagen ophoud dan zweet ze zich kapot.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:34

ik heb er dan weer wel een hooitnet in, maar das meer omdat ik nogal lang blijf hangen overal, dan heeft ze wat te doen als ze staat te wachten :+

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:36

oja en een hooinet maar meestal krijgt ze die pas als we lang moeten w8 bij een wedstrijd ofzo ;)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:38

ja hooinet hier ook en daar wordt meestal dankbaar gebruik van gemaakt :-)

heb er ook een camera in die heb ik nu niet meer altijd mee alleen als ik er een ander paard bij heb staan en op lange ritten

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:50

River staat wel vast, aan 2 kanten met paniekhaken, die draait zich graag om in de trailer :+

een camera komt er ooit ook nog in, maar das meer voor mijn eigen gevoel :=

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:59

Jobbeltje schreef:
Waarom? Niks is zo gevaarlijk als een (half)losgeraakte transportbeschermer en een paard die heel hard zijn best doet dat enge ding kwijt te raken.....

Die van mij gaan ook in hun blootje de trailer op. Ook zonder hooinet, ik eet ook geen complete maaltijd tijdens het autorijden :Y) en trek ook geen slaapzak aan ;)

Juist!! Dat heb ik dus eens mee gemaakt :oo
dacht het goed te doen door me paard goed beschermdin te pakken maar daar dacht paard anders over :Y)
met als gevolg een bokkens paard in de trailler die de bescherming kwijt wou en dus gewond van de trailer af kwam |o
Hier gaan ze dus nu ook bloot op de trailer enkel met wat koeler weer komt er een fleece dekentje op en in de winter iets warmers,ook een het hooi net komt er goed gevuld in anders heb ik echt ruzie :')
maar voor ons geen transportbeschermers meer :n

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:06

Lekker bloot:
Afbeelding
Afbeelding

Ik was 'vroeger' gewend dat paarden in de trailer een dek op moesten en beenbeschermers maar tegenwoordig is 'alles' bitloos/boomloos/hoefijzerloos en nu dus ook bloot de trailer op en zelfs hoor ik dat stro in de trailer slecht is. Het hooinet komt er wel in, zeker voor lange reizen vind ik dat een mooie afleiding, wij aten onderweg ook broodjes.. ;)
Het kan zoooo veranderen in 15 jaar tijd! :+

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:48

Mijn paarden gaan ook bloot de trailer in, tenzij het erg koud is dan een ongevoerde regendeken en als het (erg) koud is en een paard is bezweet dan wel een zweetdekentje.

Transportbeschermers gebruik ik ook niet.
Één is inderdaad de reden van afzakkende en daardoor in paniek rakende paarden, maar de grootste reden is voor mij dat die dingen alleen maar helpen tegen schaaf/kleine wondjes en dat imo meer 'schoonheidsfoutjes' zijn (ik ga ook niet voor ieder klein wondje bescherming dragen, omdat ik er toch geen last van heb en paarden mindere 'mieperds' zijn dan mensen). Bij een grote impact helpt zo'n ding amper en dat is juist waar ik ze voor zou willen beschermen, maar daar helpt toch niets tegen.