geen officiele jury's op onderlinge wedstrijden,mag dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liiisette

geen officiele jury's op onderlinge wedstrijden,mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:49

ik weet niet of dit topic hier goed staat anders graag verplaatsen
ik heb even een vraagje en ben benieuwt wat jullie hiervan vinden.... binnenkort hebben wij onderlinge wedstrijd op de manege en nou hoorde ik via via dat er iemand die Z1 rijdt (niet eens zo goed) gevraagd is om te jureren terwijl diegene niet eens officieel jury is. nou vroegen een vriendin van mij en mijzelf ons af of dit wel zou mogen, heeft iemand enig idee of dit mag?

En wat vinden jullie hiervan?
Laatst bijgewerkt door liiisette op 03-06-09 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: geen officiele jury's op onderlinge wedstrijden,mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:50

yep op onderlinge wedstrijden mag het meisje van de hoek jureren :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:50

Op een onderlinge wedstrijd mag iedereen jureren.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:51

poedersuiker,, wij hebben niks in te brengen dus kwa bijv. klachtenbrief te schrijven naar de vereniging? wij vinden dit namelijk toch wel heel raar! diegene die dan moet jureren rijdt zelf helemaal niet zo goed (elke keer met moeite een winstpunt)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:52

en????????? misschien ziet ze het zelf wel des de beter........ kan zomaar :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:53

het zelf wel of niet goed rijden heeft niets te maken met hoe ze kan jureren. ken zat jury's die niet goed rijden,maar wel onwisj goed kunnen jureren.
het gaat hier om een inderling concours. dan gaat het toch om de lol neem ik aan?
waarom een klachtenbrief schrijven? als je gewoon netjes kan rijden hoef je je toch geen zorgen te maken?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:53

Tja, daar kies je zelf voor! Je kan namelijk ook naar een officiele wedstrijd. Onderling is meestal om niveau te checken.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:54

Je kan natuurlijk een klachtenbrief schrijven (of wedstrijdsecetariaat irl aanspreken), maar zijn idd niets verplicht.
Niet heel vreemd hoor, het is best moeilijk om een officiele jury te regelen.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:02

Een jury geeft punten voor wat hij/zij ZIET. Ik ben zelf officieel jurylid, voor de FNRS dan wel, maar ik rijdt geen Z.

Ik kan me wel voorstellen dat je liever een echte jury hebt als je doelt op het feit dat die mensen ervoor opgeleid zijn. Dat is een goed punt, maar het rijniveau staat er wat mij betreft los van.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 08:14

het punt hier was hem gewoon (kwa jury's regelen) dat de ene persoon het zou doen van de commissie maar dat ondertussen de andere het maar heeft gedaan en dus die niet echt jury heeft gevraagt zegmaar.

ik wil gewoon graag het liefst door een echte jury gejureerd worden, en ik weet niet of dat bij diegene die ze hebben gevraagt en officieel geen jury is gebeurt zegmaar.
en ik snap wel dat ze het moeilijk vinden om jury's te vinden voor een onderlinge maar ik vind dat ze ook wel dom zijn geweest met dat 2 personen het beide tegelijk gingen vragen terwijl de ene het maar hoefde te doen

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:28

Sja, dan moet je op een officiële wedstrijd starten (desnoods HC).. Heb zelf ook hier en daar eens een onderlinge gejureerd en vond het juist een super oefening :j Onderlinge is toch voor de lol/de training, dus waarom niet ook voor de jury. Op officiele concoursen kom je ook genoeg jury's tegen die in jou ogen waarschijnlijk niet kundig genoeg zijn :x

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:32

KNHS juryleden mogen niet op onderlinge wedstrijden jureren, of ze moeten zijn goedgekeurd door de KNHS. Als je door een echte jury beoordeelt wil worden zal je mee moeten doen aan een door de KNHS goedgekeurde wedstrijd (officieel of onderling).

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:34

mo_van_dijk schreef:
KNHS juryleden mogen niet op onderlinge wedstrijden jureren, of ze moeten zijn goedgekeurd door de KNHS. Als je door een echte jury beoordeelt wil worden zal je mee moeten doen aan een door de KNHS goedgekeurde wedstrijd (officieel of onderling).

Hoe kom jij aan die wijsheid :?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:39

mo_van_dijk schreef:

Hoezo?
wij hebben altijd met de onderlinge een jurylid die gewoon KNHS wedstrijden jureerd :j
Mag wel hoor...zou niet weten waarom niet?
Vaak zijn ze dan wel minder streng hoor... ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:16

De juryleden bij ons op stal zeggen dat zij dat niet mogen, mits het is goedgekeurd door de KNHS.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:53

mo_van_dijk schreef:
De juryleden bij ons op stal zeggen dat zij dat niet mogen, mits het is goedgekeurd door de KNHS.

Pff iedereen mag jureren waar hij wil.
Ik wordt als KNHS jury ook nog weleens gevraagd voor onderling maar dat doe ik meestal niet meer.
Toen ik nog niet jureerde deed ik dat weleens. En ik was toen echt geen slechtere jury dan dat ik nu ben met papiertje hoor.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:45

mo_van_dijk schreef:

O, jee...dan ben ik wel een paar keer in overtreding geweest...nee zonder gekheid, weet niet hoe je hierbij komt, is dus niet waar.

Het enige waar je als KNHS jury niet mag jureren zijn "wilde" wedstrijden, dat zijn wedstrijden waarvan de organisatie geen goedgekeurd vraagprogramma heeft van de KNHS en dus ook geen afdracht voor heeft voldaan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:48

Dan zeg ik toch gewoon de waarheid? Ik zeg volgens mij dat KNHS juryleden op onderlinge wedstrijden mogen jureren als dit is goedgekeurd door de KNHS. Met dat goedkeuren bedoel ik dus het goedkeuren van het vraagprogramma....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:50

Toevoeging: En aangezien de TS niet aangeeft of het een door de KNHS goedgekeurde wedstrijd is of een zgn. 'wilde' wedstrijd is mijn post denk ik best relevant! Misschien had ik het alleen iets makkelijker moeten formuleren.... :o

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:51

ik heb zelf ook eens een onderlinge wedstrijd gereden, op het laatste moment zei de jury af. toen hebben ze de eigenaresse van het paard waar ik op reed gevraagd. ik werd eerste :=

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 20:11

@mo het is een gewone onderlinge wedstrijd

magoed ik hoorde vandaag dat iemand van het wedstrijdsecretariaat van onze vereniging had gezegd dat het niet kon enzo dus nouja afwachten! denk dat het neit doorgaat en dat er een andere jury komt
je word soms heel blij van sommige mensen in de commissie dus niet

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:18

mo_van_dijk schreef:
Toevoeging: En aangezien de TS niet aangeeft of het een door de KNHS goedgekeurde wedstrijd is of een zgn. 'wilde' wedstrijd is mijn post denk ik best relevant! Misschien had ik het alleen iets makkelijker moeten formuleren.... :o

Wilde wedstrijden worden ook onder de noemer "officiele KNHS" wedstrijd uitgeschreven, is iets heel anders als onderlinge wedstrijden. Bij wilde wedstrijden moet je ook gewoon je startcoupons opsturen/afgeven..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:21

@ Judith: En als stal X een onderlinge wedstrijd organiseert zonder dat de KNHS hiervan weet. Mag je dan wel of niet jureren als KNHS jurylid?!? Ik zou het op zich wel begrijpen dat de KNHS dit afkeurt (als ze dat dus doen... maar dat is mij wel verteld door meerdere juryleden).

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:23

mo_van_dijk schreef:
Dan zeg ik toch gewoon de waarheid? Ik zeg volgens mij dat KNHS juryleden op onderlinge wedstrijden mogen jureren als dit is goedgekeurd door de KNHS. Met dat goedkeuren bedoel ik dus het goedkeuren van het vraagprogramma....

of jij of ik halen nu 2 dingen door elkaar ;), de opmerking hieronder is wat anders als de opmerking hierboven. wij mogen namelijk wel gewoon onderlinge wedstrijden jureren, hier is namelijk geen vraagprogramma voor nodig, en geen afdracht.

mo_van_dijk schreef:
Laatst bijgewerkt door judithh op 04-06-09 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

IrisW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:24

Dat kan volgens mij gewoon