Welke rijbroek met de volgende eisen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suus

Welke rijbroek met de volgende eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:21

Ik heb hulp nodig!
Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik de Pikeur Romana heb gehad in alle kleuren van de regenboog. Gewoon een heerlijke broek die niet te verslijten valt. Nu heb ik een nieuwe rijbroek nodig en volgens mij wordt de Romana niet meer gemaakt. Daarnaast vind ik het ook wel leuk om eens steekzakken te hebben op mijn nieuwe rijbroek. Verder wil ik graag stof die niet vaal wordt en een kunstlederen inzet. Ik wil geen goedkope merken zoals HH etc. Ik zit al avonden te surfen naar rijbroeken maar weet het niet meer.
Wie o wie kan mij zo vertellen welke broek ik moet kopen????

Kortom, eisen:

steekzakken zonder bandplooi
kunstlederen inzet
van die stof die niet vaal wordt (dus niet veel katoen erin)
geen goedkope merken
max ca. 190 euro

Wie o wie helpt mij?

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:24

Oh nog vergeten erbij te vermelden, ik zag de Cavallo Blue Label Carthago en die ziet er goed uit. Precies zoals ik hem graag wil. Maar die kost maar 100 euro. Ik ben een beetje bang dat de kwaliteit niet goed is, omdat hij beduidend goedkoper is dan andere modellen van Cavallo. Heeft iemand ervaring met die rijbroek?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:25

pikeur mondega :) is precies wat jij omschrijft. strak model, steekzakken en een kunstleren zitvlak

Suus

Re: Welke rijbroek met de volgende eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:27

Ja die had ik ook gezien. Maar is die te krijgen in die dikkere synthetische stof? En hoe valt die taille? Erg smal? Want dat is nu net mijn probleem. Na mijn zwangerschap past mijn buik niet meer in het model Romana... *schaam schaam*

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:27

Ik weet zo niet of het dezelfde is, maar toevallig sprak ik laatst een vriendin van me, die had ook een Blue Label met kunstlederen zitvlak. Ze had em al 2 jaar dacht ik.
Ik heb zelf ook 2 van Blue Label, ik vind ze heel fijn, stof pluist wel ietwat, maar komt door mn laarzen.
Er zit 38% katoen in.. Overige is polyamide ofzo.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:29

de mondega is niet in die dikke stof (de janet wel, maar die heeft bandplooi) maar de stof is wel heel erg prettig :)
taille is niet heel smal, heeft ook een normale band.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:30

Maar 100 euro? :):) Haleluja zeg:P
Daar mag je toch wel wat kwaliteit van verachten neem ik aan.

Maar om even op je vraag terug te komen, ik heb geen tips voor je, aangezien ik een broek die de helft kost nog duur vind :o

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:31

Ik wil namelijk graag een donkerblauwe en dat wordt zo ontzettend vaal als er veel katoen in zit.

Tjah sorry maar ik vind 100 euro niet duur voor een rijbroek. De Pikeurs die ik altijd had kostten 10 jaar geleden al 159 euro. Maar dat zijn ze ook echt waard hoor! Ze zijn namelijk niet kapot te krijgen en zitten super! Ik vind bij rijbroeken de uitdrukking "goedkoop is meestal duurkoop" zelf wel enigszins opgaan. Maar ja dat is ieder zijn mening he.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:33

100 euro vind ik ook niet duur, ik heb altijd de pikeur mondega en die zit op 170/180 euro.

ik heb alleen ruitjes en een creme, maar die houden het allemaal heel erg goed :j de creme is wel van een andere stof, de ruitjes zit flink veel katoen in en de creme is synthetischer

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:51

Suus schreef:
Ik wil namelijk graag een donkerblauwe en dat wordt zo ontzettend vaal als er veel katoen in zit.

Tjah sorry maar ik vind 100 euro niet duur voor een rijbroek. De Pikeurs die ik altijd had kostten 10 jaar geleden al 159 euro. Maar dat zijn ze ook echt waard hoor! Ze zijn namelijk niet kapot te krijgen en zitten super! Ik vind bij rijbroeken de uitdrukking "goedkoop is meestal duurkoop" zelf wel enigszins opgaan. Maar ja dat is ieder zijn mening he.

Bedoel je geeen gulden? De euro was er toen namelijk nog niet :+ , maargoed daar gaat je vraag natuurlijk niet over.
Het zal wel aan mij liggen dat ik het duur vind, gezien ik de enige bent die ht zegt(A)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:54

Denk dat de Cavallo Bleu Label je dan niet zal bevallen.
Ik vind dat een erg fijne broek, maar hij gaat geen jaren mee. Hij gaat idd pillen, en wordt wat valer met het wassen.
Maar voor 100 euro is het een hele nette en fijne broek!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:57

Ik zie het probleem met een wat goedkopere broek niet zo - wordt hij vaal, koop je een nieuwe ;)
Maar goed, ik heb de broeken van de Epplejeck en van Red Horse (dochter van Horka volgens mij). Met hetzelfde tailleprobleem als jij zitten die bij mij heerlijk - en ik heb nog niet gemerkt dat ze vaal worden.

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:58

Kijk eens naar de Eurostar Klara of Eurostar Klarissa broeken! Héérlijke broeken en helemaal niet zo gek duur. (met steekzakken, zonder bandplooi, is met en zonder leren zitvlak te verkrijgen en wordt niet vaal)

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:05

De kingsland rijbroeken, heb er eentje zonder leren zitvlak, maar is ook met verkrijgbaar geloof ik. Hele fijn stof, steekzakken en sommige modellen ook kontzakken. Alleen niet in heel veel kleuren verkrijgbaar.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 11:10

DJB schreef:
Suus schreef:

Bedoel je geeen gulden? De euro was er toen namelijk nog niet :+ , maargoed daar gaat je vraag natuurlijk niet over.
Het zal wel aan mij liggen dat ik het duur vind, gezien ik de enige bent die ht zegt(A)

Nee ik bedoel EURO hoor. De gulden is er al jáááren niet meer, dus ik communiceer in euro's...

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 11:11

Blue_Eyes schreef:
Ik zie het probleem met een wat goedkopere broek niet zo - wordt hij vaal, koop je een nieuwe ;)
Maar goed, ik heb de broeken van de Epplejeck en van Red Horse (dochter van Horka volgens mij). Met hetzelfde tailleprobleem als jij zitten die bij mij heerlijk - en ik heb nog niet gemerkt dat ze vaal worden.

Nou weet je, ik erger me er gewoon meteen aan als de pasvorm niet goed is of snel gaat pillen. In mijn geval zou ik dan wel weer erg snel een nieuwe moeten kopen, vandaar.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 11:12

Lucifer123 schreef:
Kijk eens naar de Eurostar Klara of Eurostar Klarissa broeken! Héérlijke broeken en helemaal niet zo gek duur. (met steekzakken, zonder bandplooi, is met en zonder leren zitvlak te verkrijgen en wordt niet vaal)

Ja die heb ik toevallig gepast! Hij zat prima, maar is deze vergelijkbaar met de Carthago van Cavallo? Ze zijn namelijk hetzelfde geprijsd en op de een of andere manier heb ik een beter gevoel bij Cavallo dan bij Eurostar.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:20

Niet wat je zocht misschien, maar kijk eens hier:
http://www.fitsriding.com/

Er is maar één adres in Nederland waar je deze broeken kunt krijgen (zie dealerlijst) - daar kun je er ook één krijgen om eerst te passen voordat je besluit te kopen.

Superfijne broek!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:08

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 20:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:46

Suus schreef:
Suus schreef:

Nee ik bedoel EURO hoor. De gulden is er al jáááren niet meer, dus ik communiceer in euro's...

dus jij bedoelt dus dat die broek 350.39 gulden kosten ;) want 350.39 gulden is 159 euro

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:50

Suus schreef:
Oh nog vergeten erbij te vermelden, ik zag de Cavallo Blue Label Carthago en die ziet er goed uit. Precies zoals ik hem graag wil. Maar die kost maar 100 euro. Ik ben een beetje bang dat de kwaliteit niet goed is, omdat hij beduidend goedkoper is dan andere modellen van Cavallo. Heeft iemand ervaring met die rijbroek?

voor mijn geen anderebroek meer dan de blue label, maar dan graag zonder zitvlak
of de eurostar klarissa, of klara. zelfdeprijsklasse. vind de kleur van beide broeken niet verkleuren. wel rekening houden met het klitteband, geeft pluisjes.
en indd. somminge broeken pluizen, denk dus dat het van het wqssen komt met klitteband

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:36

Suus schreef:
Leonieke schreef:
Dan zou de Kyra K/ Gersemi wel wat voor je kunnen zijn.
De Matador is er ook met leren zitvlak. De Saga heeft een leren zit. Ik had eerder ook vaak Pikeur, Calvallo en Kentucky. Nu heb ik vaak Gersemi broeken. Echt heel fijn!!

http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/3382

http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/6305

Zo! Die eerste ziet er heel mooi uit! Maar hij gaat "maar" tot 84... Ik heb 88 nodig vrees ik... Eens googlen of hij in die maat ook te krijgen is.

Ja, dat zijn hele fijen broeken.
Ze zijn ook in maat 88 te bestellen hoor. Of eventueel een "gewone" maat 44 kan ook ;) .

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:41

Eurostar klarissa is idd erg fijn! gaat lang mee, en een fijn prijsje.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:42

Anoniem schreef:
dus jij bedoelt dus dat die broek 350.39 gulden kosten ;) want 350.39 gulden is 159 euro

klopt als een bus, ik had toen ook al pikeur met leren zit en die waren zeker 300 gulden :j