Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lenaa_tje schreef:volgens mij probeert ze jullie uit, misschien iemand vragen met een hoop ervaring en dat jullie dan tips van hem/haar kunnen krijgen

Nibbit schreef:Als ze keihard weggalopeerd juist aansporen, als ze dan afremt ook gewoon doorgaan dan ben je er het snelst van af.
Dit is wel het handigst om in de bak te oefenen, tot die tijd zou ik buiten gewoon even niet gaan galoperen. Later heb je er profijt van
Aan het gedrag in het weiland kun je weinig doen, je kunt er niet de hele dag bij blijven
Misschien helpt het wel bij haar:D Pashon schreef:consequent zijn, afstraffen wanneer ze iets doet wat niet mag en overdreven belonenen als ze het goed doet.
hoe oud is het dier eigenlijk?
kleine stukjes galoperen wil ook wel eens helpen, b.v. 10 meter en weer terug nemen zodat ze eignelijk niet de kans krijgt om er vandoor te schieten.
bovenal les nemen van een goede instructeur! die kan je direct op het probleem inspringen als het gebeurd en je stap voor stap helpen.
Citaat:Ja,, Maar we hebben al heel veel tips en alles gehad.. Wij denken zelf ook dat ze ons uitprobeert maar we vinden het toch ondanks het uitproberen is heel gevaarlijk en waarom nu pas uitproberen ze kwam een half jaar geleden en dan gaat ze nu pas uitproberen?
En er kwam laatst al iemand(Topruiter) die ons les gaf en daar hadden we ook al tips enz. aan gevraagt maar ze hielpen alleen in het begin en nu komen alle dingen weer terug zeg maar.
MaNdiii schreef:Citaat:Ja,, Maar we hebben al heel veel tips en alles gehad.. Wij denken zelf ook dat ze ons uitprobeert maar we vinden het toch ondanks het uitproberen is heel gevaarlijk en waarom nu pas uitproberen ze kwam een half jaar geleden en dan gaat ze nu pas uitproberen?
En er kwam laatst al iemand(Topruiter) die ons les gaf en daar hadden we ook al tips enz. aan gevraagt maar ze hielpen alleen in het begin en nu komen alle dingen weer terug zeg maar.
Ze is nu gewend op haar nieuwe adres. Ze kent jullie nu en weet waarschijnlijk waar jullie zwaktes liggen. Daar maakt zij nu gebruik van. En afstraffen is denk ik de beste manier. Tenminste bij mijn fjord. Die heeft nu na 5 jaar nog weleens van die buien en dan een keer een opdonder en hij is weer normaal. Verder les nemen daar leer je ook alleen maar van.

Silence schreef:Ik denk dat daar de oplossing ligt voor dit probleem.
Les is zo ontzettend belangrijk, dat heeft iedereen nodig.
En gezien jullie leeftijd zou ik daar echt een over nadenken.

Silence schreef:Daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Kijk een lesje bij een zogenaamde topruiter is leuk, maar aan een enkele les heb je niks.
Bij lessen bouw je doelen op waar je vervolgens weken naar toe werkt. En dat kun je niet alleen, daar heb je juist die lessen voor nodig.
En daarbij komt dat niet iedere instructeur/instructrice bij jou past. Ook dat is heel belangrijk om over na te denken.
En als je daar eenmaal de goede combi in gevonden hebt, weet ik zeker dat het jou gaat verrassen hoe snel je verbetering merkt.
Als je zelf niet weet hoe je een probleem als dit moet aanpakken, wordt het alleen maar erger als je zelf blijft aanrommelen.
heidiLOVER schreef:Ze probeert je duidelijk ontzettend uit. Ik zou sowieso niet gaan galloperen buiten. Dat kun je beter weer gaan doen als ze wat meer naar je luistert. Bij mijn fjord heeft het 1,5 jaar geduurd minstens voordat ze me niet meer uit probeerde. Ze is er toen indertijd ook vaak vandoor gegaan of dat nou buiten was of in de bak.. Mijn fjord is me ook pas na een half jaar uit gaan proberen. Dan is ze wat meer op dr plekje en dan wil ze weten wat ze aan dr ruiter heeft. Je moet gewoon consequent zijn, het afstraffen maar ook rustig blijven. Als je in paniek raakt vind ze het alleen maar grappig en dan merkt ze dat zij de baas over jullie is. Je moet haar laten weten wie de baas is! Je kunt het beste inderdaad ook les nemen, diegene kan ook zien wat je er precies aan kunt doen.
Verder kun je denk ik weinig doen aan het gedrag in de wei. Je kunt er niet de hele tijd bij gaan staan.
tenzij ze heel snel veranderd en het een tijd lang goed doet , en dan idd nog niet galoperen!
ankje wel iedereen voor alle tips!