Onterecht gediskwalificeerd..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Onterecht gediskwalificeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 12:36

hoi hoi

Even een apart iets..

Afgelopen weekend wedstrijd gehad en ik rijd altijd zonder frontriem, omdat hij er een kaal hoofd van krijg.
Nu deze wedstrijd werd ik dus (na het rijden van mijn proef) alsnog gediskwalificeerd voor het niet dragen van de frontriem. Ze maakte voor mijn proef wel de melding dat ze dacht dat het niet mocht en zei het verder die dag uit te zoeken.
Dus werd ik naderhand gediskwalificeerd en heeft ze mijn coupon en protocol mee naar huis genomen en wist ik dus geen punten of niks.
Mijn 2e proef (bij een andere jury) mocht ik gewoon wel rijden, maar door alle commotie reed ik fout en was de kluts kwijt en heb toen af gegroet, waardoor ik de laatste 3 onderdelen niet gereden heb.
Op verzoek ben ik toch eens gaan bellen met het KNHS en blijk ik onterrecht gediskwalificeerd te zijn en krijg ik gelukkig dus geen verliespunt en krijg als het goed is alsnog mijn protocol.

Maarja door heel dat gedoe heb ik wel mijn proeven verknald.

Heb iemand dit eerder meegemaakt ??

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 19-05-09 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Onterecht gediskwalificeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:38

Nee, niet eerder meegemaakt.
Ik heb wel een tip voor je, neem zelf het reglement mee waar staat dat je er mee mag starten of regel bij de KNHS een formulier waar op staat dat het mag. Dan gebeurt het je in elk geval niet nog een keer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:40

nog nooit van gehoord dat je niet mag rijden zonder frontriem maar het is dus ook onterecht blijkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:40

Geen wedstrijdruiter maar wel en andere tip.

Neem bewijs dat het wel mag altijd mee op concours zodat je alles ter plekke op kan lossen als het moet.

Je hebt trouwens ook frontriemen met een ketting die heel los hangen. Kan hij daar wel tegen? Dan is enige twijfel voorgoed opgelost.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 12:43

Juliette86 schreef:
Geen wedstrijdruiter maar wel en andere tip.

Neem bewijs dat het wel mag altijd mee op concours zodat je alles ter plekke op kan lossen als het moet.

Je hebt trouwens ook frontriemen met een ketting die heel los hangen. Kan hij daar wel tegen? Dan is enige twijfel voorgoed opgelost.

Nou dat wist ik idd dus niet, maar dat is wel hetgeen wat ik ga proberen, is ook mooier ook dan niets..

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:00

Als je de eerste drie onderdelen van je proef al gereden hebt, moet de jury je gewoon door laten rijden. Soms zie je als jury pas halverwege de proef iets, maar dan mag je de proef niet meer stilleggen omdat bijv de peesbeschermers nog aan zijn. Jouw jury had dus tijdens de eerste drie onderdelen actie moeten ondernemen en niet naderhand. Ik weet alleen niet of je zonder frontriem mag starten (ik ben zelf jury, maar zou het zo niet weten). Als je gediskwalificeerd bent, mag je ook de tweede proef niet meer starten trouwens, dus waarschijnlijk ben je uitgesloten.
In dit soort situaties meteen de federatievertegenwoordiger erbij halen en laat hun jouw maar aantonen dat het idd niet mag (er is altijd wel een reglement aanwezig op wedstrijd). De jury dient zijn zaakjes ook op orde te hebben en moet voor zijn beslissingen en uitspraken kunnen instaan. Kunnen ze dit niet hard maken, dan niet zomaar meegaan in hun beslissing!! En meteen een officiele klacht indienen bij de federatievertegenwoordiger, dan zorgt die jury in ieder geval de volgende keer dat hij/zij haar zaakjes op orde heeft.
Vind het trouwens wel muggezifterij hoor, van die frontriem. Ik haal diegene na de proef altijd even bij me en vraag naar het waarom, en zeg dan dat het de volgende keer echt in orde moet zijn, anders uitsluiting. Is net wat sportiever en minder stress voor de ruiter

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:01

Je moet met een volledig harnachement (dus ook compleet hoofdstel) verschijnen op wedstrijd (staat ook in je proevenboekje en in het reglement.)
Zonder frontriem is je hoofdstel dus incompleet. Misschien dat de jury dit bedoelde.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-05-09 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:05

Anders misschien een getekende verklaring van je dierenarts dat het paard er echt last van heeft? Verder zou ik het niet weten maar vind het wel onzin.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 13:07

Cayenne schreef:
Je moet met een volledig harnachement (dus ook compleet hoofdstel) verschijnen op wedstrijd (staat ook in je proevenboekje en in het reglement.)
Zonder frontriem is je hoofdstel dus incompleet. Misschien dat de jury dit bedoelde.

Het KNHS heeft dus besloten dat de diskwalificatie onterecht is (Zoals ik in mijn topic al schreef) en word dus ongedaan gemaakt, want je mag dus wel zonder frontriem starten.
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 19-05-09 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 13:11

mamabird schreef:
Als je de eerste drie onderdelen van je proef al gereden hebt, moet de jury je gewoon door laten rijden. Soms zie je als jury pas halverwege de proef iets, maar dan mag je de proef niet meer stilleggen omdat bijv de peesbeschermers nog aan zijn. Jouw jury had dus tijdens de eerste drie onderdelen actie moeten ondernemen en niet naderhand. Ik weet alleen niet of je zonder frontriem mag starten (ik ben zelf jury, maar zou het zo niet weten). Als je gediskwalificeerd bent, mag je ook de tweede proef niet meer starten trouwens, dus waarschijnlijk ben je uitgesloten.
In dit soort situaties meteen de federatievertegenwoordiger erbij halen en laat hun jouw maar aantonen dat het idd niet mag (er is altijd wel een reglement aanwezig op wedstrijd). De jury dient zijn zaakjes ook op orde te hebben en moet voor zijn beslissingen en uitspraken kunnen instaan. Kunnen ze dit niet hard maken, dan niet zomaar meegaan in hun beslissing!! En meteen een officiele klacht indienen bij de federatievertegenwoordiger, dan zorgt die jury in ieder geval de volgende keer dat hij/zij haar zaakjes op orde heeft.
Vind het trouwens wel muggezifterij hoor, van die frontriem. Ik haal diegene na de proef altijd even bij me en vraag naar het waarom, en zeg dan dat het de volgende keer echt in orde moet zijn, anders uitsluiting. Is net wat sportiever en minder stress voor de ruiter

Ik stond gewoon pardoes.
Voor mijn proef een discussie van 10 min gehad, waarvan mijn paard superheet werd (die kan niet stilstaan) en in de proef dus niet meer te rijden was.
En mijn 2e proef mocht ik dus wel gewoon rijden, maar door al dat stress gedoe verknalde ik die ook...hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:31

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 13:42

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 00:37

Wat een vervelende situatie! Weet je je punten inmiddels al?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 00:43

flugeltje schreef:
Juliette86 schreef:

Dat is idd mijn volgende actie..

Daar kan die van mij nou net niet tegen. Dan zou ik eerder zo'n oornetje proberen en daar een frontriem overheen laten lopen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:28

Buiten het feit dat de jury je niet achteraf had mogen diskwalificeren, waarom zou je zonder frontriem mogen starten dan?
Dan is je hoofdstel incompleet, ik mag toch ook niet zomaar zonder sperriem, neusriem, keelriem of iets anders verschijnen?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:30

flugeltje schreef:
Juliette86 schreef:

Dat is idd mijn volgende actie..

Daar kan die van mij nou net niet tegen. Dan zou ik eerder zo'n oornetje proberen en daar een frontriem overheen laten lopen.

Nou dat vind ik nou echt geen gezicht met zo'n gek oornetje, dan zonder frontriem.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:31

Charaz schreef:
Buiten het feit dat de jury je niet achteraf had mogen diskwalificeren, waarom zou je zonder frontriem mogen starten dan?
Dan is je hoofdstel incompleet, ik mag toch ook niet zomaar zonder sperriem, neusriem, keelriem of iets anders verschijnen?

Een frontriem is niet verplicht... neus en sperriem wel, keelriem weet ik niet.
Zo staat het in de reglementen en de KNHS heeft dat zo bevestigd dus..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:32

zou gewoon een iets ruimere zachte frontriem nemen
geen kettingkje evt kralen ..mocht je toch iets willen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:37

Of een zwart bandje van stof of fleece. Ziet het eruit als een frontriem, alleen is het lekker zacht.

Eigenlijk wel flauw om je eerst de hele proef uit te laten rijden, het dan nog ergens te gaan opzoeken en dan alsnog iemand uitsluiten. En dan nog onterecht ook.
Laatst bijgewerkt door Cookies op 25-05-09 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:37

nickyu schreef:
zou gewoon een iets ruimere zachte frontriem nemen
geen kettingkje evt kralen ..mocht je toch iets willen

heb er al 4 verschillende frontriemen aan gehad maar niks werkt... ook een bontje helpt niet

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:14

beweegt je hoofdstel dan zo enorm ?
dat dat zelfs niet werkt?

maar ja je hebt nu uitspraak dat het mag
uitprinten en voortaan meenemen
heb je ook geen probleem ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:04

Je bent ook niet gediskwalificeerd maar uitgesloten.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:07

ik ben van het weekend ook gestart zonder frontriem, ik werd na mijn eerste proef naar de jury geroepen, zij heeft het regelement gecontroleerd en toen was het geen probleem.

Ik start trouwens zonder omdat mijn merrie erg gaat schudden door de frontriem

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 12:40

TeeGee schreef:
Je bent ook niet gediskwalificeerd maar uitgesloten.

nou op de uitslagenlijst stond gediskwalificeerd..
Het maakt ook niet uit, ik zou verliespunten krijgen en nu niet meer gelukkig..
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 27-05-09 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:44

Dan is dat verkeerd gedaan, want als je diskwalificeerd bent mag je ook geen 2e proef starten .