B rijden galop nog niet helemaal in orde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

B rijden galop nog niet helemaal in orde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 19:37

Ik ga met fleur wedstrijden rijden.
Maar ik zit nog te twijfelen of ik het nu al kan doen als de galop nog niet helemaal goed is.
In de galop is ze nog niet nagefelijk en gaat nog een beetje snel. Verder gaat het heel erg goed.
Nu zit ik te twijfelen beginnen of niet.
Wie is er ook begonnen in de B toen de galop of iets anders nog niet goed ging.
Of hebben jullie wel eens mensen in de ring gezien die iets niet in orde hebben. En als dat zo is kunen ze dan nog steeds een winspunt halen.

Ik hoor het graag.
Laatst bijgewerkt door _Liez op 18-05-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Re: B rijden galop nog niet helemaal in orde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:40

JI -> WD V

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:41

Ik rijd zelf onderling, met m'n paard, ook bij haar is de galop niet goed, absoluut niet nageeflijk en is zelf heel druk bezig met waar ze haar benen kwijt moet.
Ik zou het gewoon een keer proberen als ik jou was! Staat vanzelf wel op het protecol als het niet goed (genoeg) is, toch? ;)

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:42

Kun je niet in de A beginnen?
Als we op de manege onderlinge wedtrijd hadden, dan waren er ook altijd mensen die A reden..
Of is die er niet bij officiele wedstrijden?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:42

Mijn paard sprong vaak verkeerd aan dus die van mij was ook niet perfect . Wonder boven wonder sprong ze op wedstrijd altijd goed aan :D

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 19:44

Fantastico schreef:
Kun je niet in de A beginnen?
Als we op de manege onderlinge wedtrijd hadden, dan waren er ook altijd mensen die A reden..
Of is die er niet bij officiele wedstrijden?

Wat houd dat precies in de A

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:45

Ik zou gewoon gaan.
Wees wel voorbereid dat je punten enorm kunnen tegenvallen.

Gaat het om pony of paarden concoursen?
Overigens is strengheid ook nog eens regio gebonden :=

maar niet nageeflijk in de galop kan al gauw voor lage punten zorgen, daar moet je dan niet van schrikken.

Maar op wedstrijd gaan is altijd goed, ervaring opdoen, tegen de tijd dat je hem helemaal voor elkaar hebt, heb jij het wedstrijdritme ook al wat beter te pakken en zullen de proeven een stuk beter gaan.

Uiteraard moet je proberen thuis alles op orde te krijgen,maar juist door op concours te gaan kom je alle tekortkomingen tegen en kun je daaraan gaan werken.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:47

Het verschilt natuurlijk per persoon maar persoonlijk zou ik het niet doen. Iig niet officieel. Waarom rij je niet eerst een paar keer onderling en als je alles goed hebt in de B starten :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:48

Ik zou als ik jou was ook gewoon gaan maar dan zou ik gewoon eerst een paar wedstrijdjes lekker groen doen. Ik zie namelijk dat je pas 11 bent en als je officieel start maar je punten behoorlijk tegen vallen kun je er best verdrietig om zijn. :j In de groen zijn ze meestal ook iets soepeler, vind ik. :)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 19:49

Ja dat weet ik dan ook.

Het gaat om paarden.

Maar kan je als de galop niet goed hebt nog steeds een winstpunt halen.

W_W @ ik heb al een paar keer wedstrijd gereden maar dan f7
Maar ga in juni onderling starten in de B

Lydia_ kan je dan in de groene catogarie starten

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:54

Tuurlijk kan je een paar keer groen starten, maar volgens mij kan dit alleen als je nog geen startkaart hebt. Anders zou je HC moeten starten, meestal starten mensen dan om hun paard eens op de plek te zetten etc en dan tellen de punten niet mee. Dan kan je dus geen verlies of winstpunt rijden. Volgens mij kan je vrijwel altijd HC starten op concours (wel even duidelijk vermelden van te voren), voor groene concours staat het er meestal wel bij. Dat er ook groen gestart kan worden. :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:01

Zonder een goede galop een wp halen word hier in de regio onmogelijk... weet niet waar je ergens start?
Anders zou je eerst ff wat kleine wedstrijdjes moeten bezoeken.

Maar als je pas 11 bent... dan zal het idd erg tegen vallen bij de paarden.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:10

Je moet toch 12 zijn om bij de paarden te mogen starten?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 06:59

Ik zou nog even dooroefenen ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:07

Galop zijn totaal 7 onderdelen, als je die onvoldoende scoort heb je niet veel kans meer op een wp. Ik zou nog mooi even door oefenen ;)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 07:11

bij de paarden zou ik dooroefenen
als je een pony hebt ( die van mij is ook een racepaard en was niet nageeflijk) ik had altijd 175 iets daar in de buurt, later iets hoger! ze loopt nu rustig :D, maar bij de pony's kan je nog een winstpunt halen, maar bij de paarden is het onmogelijk

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:52

Ach aan t begin sprong mijn jonge paard nog regelmatig in de verkeerde galop aan, lastig, maarja oefening baart kunst, nu vallen alle stukjes op de plaats, en gaan de punten steeds verder richting de 190, niks is onoverkomelijk hoor, wat mij betreft kun je vooral voor de ervaring lekker gaan :D

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:28

hoi,
wat iedereen al zegt punten kunnen tegen vallen maar er is een maar en dit is hem:
ik heb een vriendin haar paard doet het heel goed de galop alles perfect maar zodra ze op wedstijd gaat BAM vreselijk alles gaat verkeerd.
en een andere vriendin ging voor de gijn ze dacht a joh we worden laatste we kunnen niet goed galoperen en niet erg nagevelijk en weetje wat ze werd 1STE!!! haar paard deed alles hele maal perfect.
wat ik hier mee wil zeggen je paard en jij zijn er voor ge maakt of niet , het ene paard vind het geweldig en geeft alles terwijlhet andere paard nerveus en shuw word en het verknalt je weet het niet.

vrgr olivierlover

Veleta_02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:05

scoobydoe schreef:
Ik ga met fleur wedstrijden rijden.
Maar ik zit nog te twijfelen of ik het nu al kan doen als de galop nog niet helemaal goed is.
In de galop is ze nog niet nagefelijk en gaat nog een beetje snel. Verder gaat het heel erg goed.
Nu zit ik te twijfelen beginnen of niet.
Wie is er ook begonnen in de B toen de galop of iets anders nog niet goed ging.
Of hebben jullie wel eens mensen in de ring gezien die iets niet in orde hebben. En als dat zo is kunen ze dan nog steeds een winspunt halen.

Ik hoor het graag.

Ah joh, als je het mij vraagt rijd niemand perfect.... iedereen heeft wel iets wat niet echt wil, en bij jou is dat galop. Gewoon blijven oefenen dan komt het wel goed. En als je wilt starten, kan toch best? Als hij een 5 haalt met galop en een 7 voor een andere oefening kun je nog best een winstpunt rijden ook!

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:11

Ik ga zaterdag voor het eerst met mijn paard starten, en bij ons is de galop ook nog niet helemaal in orde; de stap en drafonderdelen gaan wel heel fijn.
Mijn paard springt wel goed aan, maar wil nog wel eens lang worden in de galop en daarbij haar neusje dan wat eruit drukken. Ze is dan niet echt tegen de hand, maar heeft haar neusje gewoon wat voor de loodlijn. We kunnen wel rustig galopperen maar dan wordt ze dus sneller lang dan wanneer ik haar wat meer naar voren rijd. Dan blijft de aanleuning heel fijn, maar ik ben bang dat ik dan mijn volte niet meer fijn kan rijden :D
Ik moet wel zeggen dat ik na zaterdag meteen een wedstrijdstop inlas van 2 maanden, om nog wat meer aan de galop te sleutelen.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:14

Ik zou het gewoon doen!

Als je een volte kan rijden, iets te snel kan zou je daar vast een 6 op halen, nageefelijk hoeft nog niet helemaal goed te zijn in de B, maar niet heel gespannen ofzo! Voor de rest krijg je nog gewoon een cijfer aan het eind voor de galop, die zal dan misschien wat lager zijn, maar dat kan dan

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:17

ik zou het niet doen.
je start voor een puntje dus dan moet je zelf ook de puntjes op de i kunnen zetten.
voor mij is het nu ook een reden dat ik nog niet ga starten.
als alles netjes gaat dan wil je dat toch ook in de galop?
dus of onderling starten of verzet je wedstrijd naar ik noem ff januari en ga ervoor om dan de galop onder de knie te krijgen.

wat je ook doet , heel veel succes ermee!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:19

ik heb 10 winstpunten in de B gehaald, en we kunnen nog steeds niet netjes galoperen :D :D :D
ik heb de wedstrijden inmiddels wel opgegeven hoor, we liepen echt vast op van alles, maar voor de B maakt het kennelijk nog niet zo veel uit hoe je galopeert.
dus ik zou zeggen, ga er voor! veel plezier!

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:23

Ik had met mijn paard ook nog geen goede galop in de B.
Maar dit was alleen met aanspringen.. alleen linksom vaak in de verkeerde galop. toch altijd winst gehad. maarja ik deed de andere onderdelen gewoon goed dusjaa dan haal je het weer aardig op. Je kan het altijd proberen. niet geschoten is altijd mis

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:52

Wanneer ik een combinatie in de ring krijg waar alle galoponderdelen nog echt niet goed gaan -niet nageeflijk, geen stelling en buiging, geen tempocontrole- dan scoort de combinatie op al deze onderdelen nooit hoger dan een 5 en waarschijnlijk nog lager. Het wordt dan dus meteen erg lastig om een winstpunt te halen.
Je moet zelf afwegen of je dit belangrijk vindt of niet. Je kan het ook gewoon een keer proberen voor de ervaring en niet te veel waarde hechten aan de punten.