[PG] Wendy(ie) halflinger merrie +/- 16 jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tropic02

[PG] Wendy(ie) halflinger merrie +/- 16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:58

Ik ben op zoek naar de halflinger merrie Wendy(ie), kan nu anders heten.

Volgens mijn informatie zou Wendy door de fam.Verduin (wonend in Oud-Verlaat ZH) verkocht zijn aan manege Zevenkamp waarna ze, volgens zeggen, verkocht is aan een fokker in Overschie. Ook is mij verteld dat Wendy(ie) mogelijk een stamboom heeft. Volgens mij berekeningen zou wendy(ie) rond 1993 geboren moeten zijn. Ze zou namelijk +/- 3 jaar geweest zijn toen haar veulen (nu onze merrie) geboren is.

Inmiddels heb ik van iemand foto`s gekregen van toen ze nog bij de fam.Verduin stond met een pas geboren veulen. De foto`s zijn al oud maar hopelijk herkent iemand alsnog deze merrie.

Wie o wie heeft voor mij meer informatie over deze halflinger merrie wendy(ie).

Afbeelding
Afbeelding

SnuitjeLove

Re: [PG] Wendy(ie) halflinger merrie +/- 16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:38

Bij ons op de manege hebben we ook een haflinger merrie staan die wendy heet, we hebben ook een dochter van haar zora die op de manege staat en bereden wordt, ik weet niet precies hoe oude wendy van onze manege is, maar onze manege is in hardeberg in overijssel dus het lijkt me haast niet mogelijk dat zij het zou kunnen zijn.

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 07:13

Overijssel is inderdaad een eind uit de buurt van Rotterdam eo. Maar alles is mogelijk als een paard/pony doorverkocht wordt. De merrie die ik zoek is echt rond de 16 en heeft (volgens de reeds verkregen informatie) een litteken boven het oog (niet duidelijk of het links of rechts was) en wat wij noemen een schoonheidssproet :D boven haar lip zo`n beetje onder haar neusvleugel.
Ik zal even op de site van je manege kijken, misschien dat ze foto`s van de paarden/pony`s erbij hebben geplaatst. Je weet maar nooit.

Heel erg bedankt voor de informatie.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:16

Op onze manegesite staan geen foto's van paarden ect. pony's idd geval niet van wendy, maar volgens mij heeft 'onze' wendy geen litteken boven haar oog. Maar mag ik vragen hoelang de merrie al niet meer in jou bezit is. Wendy van onze manege staat namelijk al 8 jaar hier.

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 14:22

Wendy(ie) is de moeder van mijn merrie. Ik heb haar zelf niet gekend. Wij hebben onze merrie gekocht toen ze 8 was. Wat mij verteld is, is dat toen het veulen (onze merrie) afgespeent was, haar moeder (wendy) kort erna verkocht is. Dan praat ik alweer over eind 1996/begin 1997. Onze merrie is namelijk in mei 1996 geboren. Helaas weet ik de dingen die ze mij verteld hebben.
Wel heb ik van iemand die haar moeder destijds verzorgd heeft, een kopie van de videoband gekregen, waarop de geboorte van onze merrie te zien is. Dat vonden wij (mijn vriendin en ik) al heel bijzonder.
Hierdoor ben ik nieuwsgieriger geworden naar wat er met wendy(ie) gebeurd is en/of ze nog leeft.
Is dat laatste het geval, dan zou ik wendy(ie) dolgraag een keer willen zien.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:31

Ik kan anders wel even wat foto's laten zien van 'onze manege' wendy, http://www.fotohoogenweg.myv.nl/# foto's zijn niet heel duidelijk.
Als je wat verder naar beneden scrolt zie je de naam wendy (als je er op klikt kom je foto's tegen) ook zie je verderop de naam zora, dat is de dochter van wendy. Hopelijk heb je ietst hieraan.

GR

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 08:18

Wat een leuke haffie zeg. Ik zou het wel fijn vinden als je een foto zou kunnen nemen van haar hoofdje zodat ik o.a. de bles enzo kan vergelijken.
groetjes

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:29

Oke, ik zal kijken of ik binnenkort een foto kan maken, en anders ga ik nog even op mijn eigen computer zoeken naar foto's van wendy (want ik heb zelf ook een poosje op haar gereden)

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 15:43

Super :D :D Het zou toch wat zijn als het toch de wendie is die ik zoek.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:26

Hahaha ja dat zou echt leuk zijn voor je, maar ik zal eerst even vragen hoe oud wendy is voordat ik m'n fototoestel uit de kast pak ;)

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:30

Ik heb net even na gevraagd en de wendy die bij ons op de manege staat is 20 dus, ik denk dat het haar niet is.

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 22:58

Dat is inderdaad een stuk ouder. Volgens mijn info zou ze rond de 3 zijn geweest toen ze is bevallen. Zou ik alsnog een foto van wendy`s hoofdje mogen zien.

marsaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:08

Bij ons op de manege stond een halflinger wendy. Stoeterij manege charlois. Maar di is nu naar zeeland gegaan want daar kwam ze vorig jaar vandaan van onze andere manege. Lisiduna staat ze weer . Ze was een grof gebouwde halflinger merrie. Vraag het anders bij onze andere manege lisiduna.

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 11:59

Zal ik doen dank je wel.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:54

Ik zou kijken of ik een foto kan maken.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:36

Bij ons in Nootdorp hebben we ook een haflinger Wendy op de manege lopen. Al heet ze bij ons anders omdat alle pony's naar snoepgoed genoemd worden :o

weet je toevallig wie de vader van jouw Wendy is, dan weet ik of het misschien dezelfde wendy is ;)

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 08:58

Otje @ ik zou het echt niet weten wie wendy`s vader is. Dat is echt ver voor mijn tijd en de vorige eigenaren hebben haar met stamboom verkocht. Dat weten ze echt niet.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:44

Dit is de Wendy die ik bedoel, zij staat op hippisch centrum Nootdorp en heet bij ons Chunky omdat alle manegepony's snoepgoednamen hebben :roll:

Afbeelding

en dit zijn haar gegevens:

Citaat:
Chunky

v. Wendelinus van Schafferden

Geslacht: merrie
Geboortedatum: 9 mei 1990
Stamboek: Haflinger
Stamboeknaam: Wendy

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:46

Ik heb toch het idee dat de bles van deze Wendy anders is dan van jouw veulen Wendy

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 15:35

Otje @ klopt de bles van 'mijn' wendy is smaller en ik is een 'schoonheidssproet'. Bovendien is 'jou' weny geboren in 1990 en ik zoek echt meer richting 92/93. Ze was namelijk 3 toen haar veulen (mijn eigen haffie) geboren werd in 96.
Alsnog bedankt.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 00:55

Ik ga nu toch nieuwsgierig worden: Ik heb nl. een Wendy gehad die vreemd genoeg net als voorgaande merrie als Vader Wendelinus van Schafferden heeft. Ik kocht haar 11 jaar oud, op 27 april 2003 in Houten.
Ze is helaas al overleden, vorig jaar 6 november.
Ze was geboren 13 mei 1992.
Misschien is het mijn Wendy wel die je zoekt.

Otje: die Wendy in die manege en 'mijn' Wendy; helaas al overleden, zijn zusters van elkaar.
Afbeelding

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:13

Sanderina: Wil allereerst zeggen dat het een hele mooie merrie is. Net zo`n stevige met een brutale blik en niet te vergeten dezelfde schoonheidssproet als de mijne.

In ieder geval heeft jou wendy een veel bredere bles dan de wendy die ik zoek. Alleen al daarop komt de mogelijkheid al te vervallen.

Maar vooralsnog heel erg bedankt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:26

Moderatoropmerking:
Een aantal offtopic reactie zijn verwijderd. Reageer aub alleen als je informatie hebt welke de TS kan helpen bij de zoektocht.
Alle andere berichten kunnen via de pb gestuurd worden en zijn in dit topic niet toegestaan.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:57

marsaus schreef:
Bij ons op de manege stond een halflinger wendy. Stoeterij manege charlois. Maar di is nu naar zeeland gegaan want daar kwam ze vorig jaar vandaan van onze andere manege. Lisiduna staat ze weer . Ze was een grof gebouwde halflinger merrie. Vraag het anders bij onze andere manege lisiduna.

ja die had een soort moederplek op dr rechterbil als je aan de voorkant staat ten grote van een kinder vuistje..
wat was t karakter van dit beestje weet je dat?

hier 2 fotos van haar..
http://i29.tinypic.com/a5kubt.jpg

http://i25.tinypic.com/ngtwcy.jpg

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:19

Michelleuhh@ het enige wat ik weet (omdat het voor mijn tijd is) is dat ze lief was maar niet makkelijk. Een echte haffie. Heb je foto`s bekeken en de bles is een stuk breder dan op mijn foto`s. Heb het zoeken door drukte op een laag pitje gezet, maar ga daar na de vakantie er snel weer achteraan.
alsnog bedankt.