Paard zo maar neergezet in de binnenstad van Den Haag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottejulia

Paard zo maar neergezet in de binnenstad van Den Haag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:40

Gister vertelde mijn vriend dat er die dag opeens een paard tegen over zijn werk stond. Opzich geen raar verhaal, maar wel als je na gaat waar hij werkt, de binnenstad van Den Haag dus. Zojuist ben ik zelf een kijkje gaan nemen en inderdaad er staat een paard. Het gaat om een stuk verharde grond tussen de gebouwen in en aan één kant grenzend aan een (extreem) drukke weg. Dit is normaal gesproken afgesloten met alleen een hek, maar iemand (vermoedelijk de eigenaar) heeft er nu ook een hangslot op gezet. Er staat een trailer op het terrein, de helft is afgezet met afzetlint en er is ook een soort schuilstalletje gebouwd. Het erge is dat dit paard helemaal in zijn eentje staat en het stuk vol ligt met afval (blikjes, glas, stenen enzovoort). En dan hebben we het nog niet eens over dat dit wettelijk toch helemaal niet mag? Dit stuk grond is van 'niemand' en wordt niet gebruikt voor enig doel, maar ik neem aan dat de gemeente dit niet zal accepteren.

Ik ga denk ik zo de Dierenbescherming even inlichten, want dit vind ik echt niet kunnen. Maar dat is niet de reden dat ik dit topic plaats. Ik ben vooral benieuwd wat jullie vinden van deze situatie en of jullie vinden of dit soort acties toegestaan zouden moeten zijn? Collega's van mijn vriend hebben overigens met de eigenaar van dit paard gepraat en die vertelde dat hij erge geld problemen had en zijn paard echt niet wou verkopen omdat hij zijn brood er mee verdiend (het paard blijkt gebruikt te worden voor koets rondritten door Den Haag).

Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar aangezien het over huisvestiging gaat.

TiaraBungy

Re: Paard zomaar neerzetten in de binnenstad van Den Haag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:42

Heey Lot! Das wel erg vaag inderdaad!!
Ik zou even de DB inlichten en kijken wat hun zeggen ;)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:43

Dat is wel raar ! even bellen ja

Bellona_K

Re: Paard zo maar neergezet in de binnenstad van Den Haag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:45

Ja, ik zou ook de dierenbescherming snel bellen.
Dan heb jij iig je best gedaan en moeten hun het verder maar uitzoeken / oplossen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:46

Weird, zomaar op een stuk niemands land?? Heb je wel lef overigens....

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:50

hmm...heel apart....ben benieuwd wat de DB er aan doet

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:52

Ik denk zelf dat de Dierenbescherming niet zo veel kan doen, het paard ziet er namelijk wel goed verzorgt uit en heeft voor zo ver ik weet de beschikking over voldoende hooi en water. Denk eerder dat het een zaak van de gemeente is, simpel weg omdat je dit niet zomaar kan doen zonder met hun te overleggen, lijkt mij? En er zijn natuurlijk strenge regels wat betreft (stank) overlast enzo.

Lef heeft die eigenaar zeker.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:53

Dan zou ik ook even de gemeente bellen. Wanneer ga je bellen? Rot voor het paard, hoop dat hij er niet lang meer staat.

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:53

Vaag, volgt dit even mee. Neem aan dat de DB en gemeente dit niet zullen accepteren.
Al mag je al veel in DH met een paard. ;) Ben ook benieuwd naar een foto

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:55

Wat een vreemd verhaal.. je zet een paard toch niet midden in de binnenstad :?
Als hij zn brood ermee verdient moet ie zn paard wel goed verzorgen anders heeft ie straks niks meer!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:57

Ehhh, wat dacht je ervan om gewoon de politie te bellen? :) Waarom meteen dierenbescherming en weet ik het wat? De politie kan het paard direct van het terrein verwijderen :) De dierenbescherming hebben helemaal geen enkele beslissingsbevoegdheid, aangezien het paard er dus prima uitziet..

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 13:00

Ik denk dat ik morgen wel even foto's kan gaan maken, snap dat jullie daar benieuwd naar zijn en denk dat het het plaatje ook alleen maar gekker maakt. Het is namelijk echt een hele vreemde situatie! Hij zou net zo goed zijn paard een paar meter verderop neer kunnen zetten in een klein stalletje wat daar is (ik kan het weten, want heb er ook gestaan), maar waarschijnlijk heeft hij hier dus niet het geld voor. De politie ga ik niet bellen, dat gaat wel erg ver en ik denk dat die ook niet zo goed weten wat ze er mee aanmoeten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:04

Ik ben nou wel benieuwd waar dat paard staat *woont zelf vlakbij binnenstad*
Bizar zeg, hoe verzint iemand het!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:05

Ehh, het paard verwijderen en in een fatsoenlijke stal zetten? Dit paard staat illegaal op een stuk grond, dat is strafbaar! Daarnaast kan het paard zich verwonden.

Ik snap niet dat je wel de DB wilt bellen zodat zij komen kijken, maar degene die direct een beslissing kunnen nemen laat je met rust? :? Kan aan mij liggen hoor, maar als de wouten het paard zien staan, zullen ze de eigenaar direct sommeren het dier weg te halen, anders doen zij het voor hem..

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 13:18

Heino schreef:
Ik ben nou wel benieuwd waar dat paard staat *woont zelf vlakbij binnenstad*
Bizar zeg, hoe verzint iemand het!

Neem vooral een kijkje zou ik zeggen ;)
Laatst bijgewerkt door Judje op 15-05-09 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Adres verwijderd i.v.m. de privacy van de eigenaar.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:19

Echt bizar als ik morgen tijd heb ga ik even kijken.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:20

Laten we dan ook meteen even met z'n allen de kinderbescherming bellen, want tegenwoordig is het ok normaal dat je die neemt terwijl je het niet kan betalen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:20

Daar heb ik zo'n beetje naast gewoond >;)
Vandaag geen tijd, misschien dat ik morgen een kijkje neem, al hoop ik dat het dier dan al op een fatsoenlijkere plek staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:23

Ik ben wel benieuwd naar de foto's, om te kunnen zien of het paard het daar echt zo beroerd heeft.
Zo te lezen loopt ie daar buiten op een afgezet stuk gras en kan ie rondlopen? Da's altijd nog beter dan de hier genoemde "klein stalletje verderop" en "een fatsoenlijke stal".

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:24

UHm JoviBan een paard ? midden in de stad vlak bij het centrum. Ik weet hoe het daar eruit ziet. Het is echt een Stad! daar horen geen paarden!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:24

euhh raar verhaal.... lijkt me toch niet dat die man dat paard daar neer gooit zonder toestemming??? maar ben wel erg benieuwd naar een foto, echt bizar...

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:25

_Lotjuh_ schreef:
Het gaat om een stuk verharde grond tussen de gebouwen in en aan één kant grenzend aan een (extreem) drukke weg.

euhh hier staat niet echt gras geloof ik joviban

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:26

DyMarvel schreef:
UHm JoviBan een paard ? midden in de stad vlak bij het centrum. Ik weet hoe het daar eruit ziet. Het is echt een Stad! daar horen geen paarden!

Mee eens. Maar ze horen ook niet in een stal. ;)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:29

Ook mee eens. Maar er is geen bak geen uitrijmogelijkheden aangezien het midden centrum is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:30

Joviban, volgens de TS liggen er blikjes en stenen e.d. op het terrein, mag toch aannemen dat jij dat niet als een fijn stukje grond kunt bestempelen? :)