Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Zoek meerdere pensionstallingen met prijzen erbij in verschillende gradaties. Laat hem zien waar het verschil inzit. En wat je krijgt voor welke prijs, meld hem ook dat je je altijd aan afspraken hebt gehouden etc. Heel veel succes misschien komt het nog goed! *puck* schreef:al eens gedacht om een hectare grond te kopen?
1 hectare= 40.000 euro hypotheek 50.000 (schuilstal)
rente = 4% (hoog aangehouden)2000 pj -belastingvoordeel afhankelijk wat je verdient ong. 30% (min) en aflossingsbedrag per maand erbij dan kom je uit op een bedrag van 300 euro per maand en daar komt bij dat de grond z'n waarde blijft behouden dus heb je ooit geen pony's meer dan kun je het weer verkopen.aflossingsbedrag op 2000 euro per jaar gezet, is minder want ze gaan uit van 30 jaar en dan zal het ong. 1666 euro per jaar zijn.
francis_f schreef:Ik weet dat ik juridisch gezien geen poot heb om op te staan. Maar de meeste boeren hier in de omgeving willen daar ook niet echt aan. Zwart verdienen is natuurlijk veel prettiger.
Ik heb de man al voorgelegd wat de kosten van voer, onderhoud, omheining etc met zich meebrengen maar hij is er heilig van overtuigd dat hij er minimaal 4 mensen voor kan vinden die voor 1 gammele schuilstal en 1 ha kale grond (zonder omheining, want die gaat met mij mee!) Euro 175,- per paard willen betalen.
Bedankt voor alle lieve reacties!