Rijbroek & zwanger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suus25

Rijbroek & zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 18:47

Hallo,

Ik heb een vraagje voor een vriendin van me.Weten jullie ook merken paardrijbroeken voor de dikke buik?
Zo niet, hoe hebben jullie dit dan opgelost?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

dank alvast,
gr suus

MarloesD

Re: Rijbroek & zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:49

Misschien een extra lage heupbandbroek? De meeste merken hebben voor de 'jonge' meiden onder ons die niet alleen in hun spijkerbroek graag hun string/bilspleet willen laten zien, maar ook bij hun rijbroek, wel een model in de collectie.
Er zijn natuurlijk ook mensen die er van houden, maar doe mij maar een chique hoge band :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:51

Rijbroek met lage band werkt wel en hoge met bandplooi ook en dan als je dan nog rijdt een elastiek aan je knoop door je knoopsgat en weer terug , een lus dus . langer shirtje erover en niemand die t ziet :o

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:52

even off topic maar ik vraag me toch echt af hoe zwangere vrouwen dat toch durven??? stel je valt eraf? en je krijgt daardoor een miskraam, dat vergeef je jezelf toch nooit? kunnen jullie echt niet 9 maanden wachten?

krystle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:53

Volgens mij zijn daar echt wel rijbroeken voor.
Ik zou eens informeren bij een paardenzaak.

Als je natuurlijk hoogzwanger bent mag je niet meer rijden voor je bekkeninstabiliteit etc.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:54

ik heb nog lang doorgerden in de rijbroek van mijn man.
dat ging heel goed.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:00

Ik heb toen een stuk elastische stof er tussen gezet bij een oude rijbroek (het gedeelte waar de rist zit er in een halve maanvorm uitgeknipt) en dan bovenaan elastiek met van die knoopsgaten zodat de broek meegroeide. Werkte super!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:01

krystle89 schreef:
Als je natuurlijk hoogzwanger bent mag je niet meer rijden voor je bekkeninstabiliteit etc.

Onzin... als je geen klachten hebt is het juist goed om gewoon door te gaan met wat je normaal doet. Ik heb tot 37 weken (8 dagen vor de bevalling) gereden.

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:05

Ik heb aan de zijkanten van de rijbroek elastiek in laten zetten en heb zo tot 7 maanden door kunnen rijden in een rijbroek. Daarna heb ik nog in me joggingbroek doorgereden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:08

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:10

maatje31 schreef:
even off topic maar ik vraag me toch echt af hoe zwangere vrouwen dat toch durven??? stel je valt eraf? en je krijgt daardoor een miskraam, dat vergeef je jezelf toch nooit? kunnen jullie echt niet 9 maanden wachten?

wat een domme opmerking hoor :o
moeten we ons dan maar als een dummie inpakken
en wachten tot we bevallen zijn pff je merkt heus wel tot hoever je kunt doorrijden

ik heb tot me 24 ste week kunnen rijden en ben toen moeten stoppen wegens bekkeninstabiliteit
anders had ik toch wel wat langer doorgereden maar het ging gewoonweg niet meer
tot die tijd paste ik nog gewoon in me rijbroek maar dat met die elastiek lijkt me wel het handigste

je kunt ook stom van een fiets vallen
zullen we dat dan ook maar achterwege laten als we zwanger zijn ;)

mischien is dit nog wel en gat in de markt :D

binke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:39

als je een oude goede rij broek hebt, dan kun je voor in de broek van zij naad tot zij naad scheef naar het kruis toe,er uit knippen en er een stuk mouwboorde stof (is aan de meter te koop op de markt)er in zetten. het oude stuk als patroon gebruiken.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:30

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:33

odetteke schreef:
krystle89 schreef:

Onzin... als je geen klachten hebt is het juist goed om gewoon door te gaan met wat je normaal doet. Ik heb tot 37 weken (8 dagen vor de bevalling) gereden.

Wat een flauwekul :o Bij de geboorte van mijn oudste zoon stapte ik van het paard af en 6 uur later had ik hem in mijn armen...geen grijntje last gehad van kwaaltjes. Hij kwam alleen 3,5 week tevroeg.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:45

knollentuin schreef:
Rijbroek met lage band werkt wel en hoge met bandplooi ook en dan als je dan nog rijdt een elastiek aan je knoop door je knoopsgat en weer terug , een lus dus . langer shirtje erover en niemand die t ziet

Of gewoon gulp open en een riem erover :D Wel een lang shirt erover inderdaad, anders is het geen gezicht.

maatje31 schreef:

Eh... nee :+ Ik ben nu ruim 6 maanden zwanger en rij dus nog steeds. En ik blijf dat ook doen zolang ik mij nog goed voel. Ik ken mijn paarden en mijzelf. Al blijven het natuurlijk dieren en zijn ze nooit 100% betrouwbaar. Maar ik ben in de afgelopen 10 jaar denk ik 1 keer van mijn paard gevallen. Dus ik vind het risico wel meevallen. Ik kan net zo goed van de trap vallen of een auto ongeluk krijgen. Moet ik dan maar 9 maanden in een glazen kooitje gaan zitten? Ik doe wel rustiger aan en doe geen dingen die ik anders ook niet doe, en stap niet meer op paarden van andere mensen. Maar als je weet wat je aan je paarden hebt en je voelt je goed.... Waarom niet?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:50

Ook hier iemand die tot ? weken rustig heeft rond gehobbeld.(geloof dat ik 5 dagen voor mijn bevalling voor het laatst op een paard heb gezeten, wel rustig aan, ik was tonnentje rond dus alleen opstijgen was al een hindernis :+) Tot 32 weken nog fanatiek gereden/getraind.

Ik heb mijn eigen rijbroek niet verbouwt maar gewoon gulp stuk open en met een touwtje knoopjes bij elkaar binden. Groot shirt erover en gaan met die banaan.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:57

maatje31 schreef:

sterker nog, ik ben na 9 jaar paardloos weer beginnen rijden toen ik 2 maanden zwanger was van mijn derde :P
ik ben toen blijven rijden toen ik 7 1/2 maand ver was.
dat was mijn beste zwangerschap, de enige waarbij ik geen last had van mijn rug.
(de vorige zwangerschappen vielen in mijn lange paardloze periode)
ik zou niet op om het even welk paard gesprongen zijn, maar ik weet dat mijn knol bomproof is.
ik weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar mijn 3e zoontje is de paardengek van de 3 :D
en zoals gezegd, met je fiets kan je ook vallen, of van de trap.
zullen we dan maar de hele dag op de bank gaan hangen?

ik reed eerst in de rijbroek van mijn man.
toen dat niet meer paste reed ik met een 'gewone' stretch positiebroek.

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:56

heel erg bedankt voor jullie reacties!

als er nog meer tips zijn, waar ze eventueel zo'n broek kan kopen hoor ik het graag! Ze wil wel echt graag een echte broek namelijk.

grtz

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:09

hallo,

horka heeft zwangerschapsbroeken in de collectie. ik heb ze zelf niet in mijn shop. maar kan ze eind mei wel bestellen als er vraag naar is.

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 14:37

waldoalpha schreef:
hallo,

horka heeft zwangerschapsbroeken in de collectie. ik heb ze zelf niet in mijn shop. maar kan ze eind mei wel bestellen als er vraag naar is.

Dus dit zijn nieuwe broeken? Omdat je ze pas eind mei kan bestellen?

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:42

vordur schreef:
ik heb nog lang doorgerden in de rijbroek van mijn man.
dat ging heel goed.

Ik had inderdaat ook de rijbroek van mijn man aan. Was bij de knie wel een beetje wijd, maar vond het zonder om er een nieuwe voor aan te schaffen

repede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:37

hier ook een mannenrijbroek :)

en offtopic : rijdne is wel enorm slecht voor je rug en bekken tydens zwangerschap omdat alles weker word... ik reed ook hoor! maar slecht was t wel haha

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:50

Rijden in je zwangerschap is NIET slecht!!! Als je fysiek in orde bent, en geen bekkeninstabiliteit hebt, kan het prima! Ik heb gereden tot de dag van de bevalling. Het klopt inderdaad dat je banden versoepelen, maar door te rijden blijf je rustig in beweging, want hoe verder je komt, gaat je buik toch wel in de weg zitten. En als je dan stil op de bank gaat hangen gaat je conditie achteruit en dat is ook niet handig want bevallen is hard werken!

repede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:53

rijden is wel heel slecht..

je botten etc zijn soepeler en kunne makkelijker verzakken / onstabiel worden...

maar dit topic gaat ergens anders over :)

edit:

op de bank hangen en paardrijden is een enorm verschil....
er zijn nog heel veel tussenweggetjes

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:15

Super dat er positie rijbroeken zijn, zo hoef je niet zelf te knutselen ;)

Ben nog lang niet zwanger maar handig dat ik het weet want ben wel van plan door te rijden als me lichaam het toe laat teminste!

Ben het met alle dames eens dat ze gewoon lekker zijn gaan doorrijden. Roken is ook slecht!