Ben ik de enige die geen zin in paardrijden heeft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Ben ik de enige die geen zin in paardrijden heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 14:56

ben luxe verwend met een eigen pony en de mogelijkheid om nog een aantal paarden erbij te rijden.
Maar ik mis de goede zin -O- als ik 2x per week rijd, is dat véél...

Ik verzorg netjes elke dag mijn pony en ga soms wandelen oid, doe al 5 jaar keurig elke avond trouw mijn voerdienst en tja dan houd het op. (het diertje staat verder wel gewoon op een royale weide in een stabiele kudde).

Ben ik de enige...? Hoe los ik dit op?
Ik kamp al eigenlijk naja, sinds het begin met dit probleem.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:58

Ik heb er ook wel eens last van. Maar niet al meteen vanaf het begin.

Als jij daar altijd al last van hebt gehad kun je misschien nadenken of dit wel een goede hobby voor jou is? Misschien moet je wat anders gaan doen ofzo.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:59

Ik weet eigenlijk of dit iets is dat je moet oplossen?
Staat toch nergens geschreven dat je moet rijden ;) .
Ik rijd ook maar weinig, door omstandigheden, maar mijn paardjes komen niets te kort en ik heb ze nog niet horen klagen ;) .

Wig_love

Re: Ben ik de enige die geen zin in paardrijden heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:02

Ik ken je probleem, 2 eigen pony's, bijrijdmogelijkheden, en soms geen zin hebben, rij soms 2x per week, ook wel is 6 dagen, nu heeft me paard de rust ook nodig en de afwisseling vind hij leuk, maar heb je nog wel een uitdaging in het rijden? Ga byv xtyje springen, longeren, en dat soort dingen, buitenritje, misschien krijg je hierdoor meer zin..!

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:51

Als ze in een wei staan kun je ze ook een keer in de week longeren en miswschien krijg je dan na een tijdje weer je zin terug.
Zolas Wig_love al zei kan variatie ook wel helepen tegen verveling.
Ik heb ook wel eens dat ik denk; doe toch niks, steeds hezelfde o.i.d maar dan varieer in of sla ik een keertje over en dan heb ik de zin weer terug.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:16

ik rij elke dag zoveel paarden dat ik aan het eind van de dag soms wel iets heb van... nu even niet.. maar ik ga zaterdag op vakantie en dan weet ik pas hoe erg ik het mis als ik het niet doe..

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:18

Paard heeft er toch geen last van, als die lekker op het land staat?
Zie het probleem eigenlijk niet zo, als je geen zin hebt om te rijden rijd je toch gewoon niet :)

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:19

Dat heb ik ook altijd, maar als ik er eenmaal ben, dan heb ik er wel zin in.

Misschien andere hobby zoeken?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:21

Ik heb er ook 'last' van. Vind er helemaal niks aan. Ik tut liever, wandel of fiets met hem. Maar rijden doe ik praktisch niet.
Hij staat 24/7 in de paddock/wei, heeft zn eten en drinken. Ik vind het prima zo :j
Met mn shet doe ik ook niet zoveel, hij is nog niet beleerd. Dus wandel en fiets ik met hem en af en toe een beetje oefenen met longeren.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:56

Soms heb ik ook wel eens geen zin, maar dat is eigenlijk maar af en toe ;)

Verder is hier geen oplossing voor, als je geen zin hebt aan rijden is het dan geen optie om voor een andere sport te kiezen? Of een andere tak van paardensport waar je misschien meer plezier aan beleeft?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:05

mijn vriendin is ook zo. Ze frutselt graag aan haar paarden (verzorging, stal mesten, dekentjes schoonmaken,...) als ze 1x/week rijdt is dat voldoende, liefst een wandeling, want werken in een bak ziet ze ECHT NIET zitten, op de renbaan kan er nog net mee door, maar dan niet te afgemeten. Als haar paard liever gras eet in de kant of toch een sprintje trekt, maakt het haar niet echt uit.
Ze zou haar paarden niet kunnen missen, maar een gedreven ruiter is ze niet en zal ze ook nooit worden. Hoeft ook niet, als ze toch eens mee gaat rijden, maken we altijd veel plezier en dat is toch ook belangrijk :)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:11

Zou een bijrijdster ook iets voor je kunnen zijn? Vooral als je met iemand dingen gaat ondernemen ben je vaak gemotiveerder dan alleen, heb ik ook en dat bevalt mij goed. Zelf heb ik drie paarden, soms rij ik elke dag maar soms ook een week niet doordat ik veel werk heb ik namelijk niet veel vrije tijd of soms ben ik gewoon te moe.
Maar als je paard lekker veel buiten is en vriendjes heeft denk ik niet dat hij verder veel te kort komt, toch? ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:12

..of misschien mis je een uitdaging!?..bijv. wedstrijden??..of ga eens proberen te mennen??.of parelli??..
en als je geen in heb in rijden, so be it!..als je voor de rest lekker tut met paarden is het toch ook goed??..ik ben ook een echt tuttebel...'lekker manen bijhouden, sokkies wassen, wondjes behandelen, staartje behandelen'...als als ze mij aan zien komen met een schaar schrikken ze zich al dood!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:14

Ik heb soms ook wel eens geen zin om te gaan rijden.. dnek dat het komt omdat ik er teveel heb om te rijden.. maar als ik een week stil zit dan ben ik het wel zat dan wil ik ect wel weer gaan rijden

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:18

Soms heb ik ook geen zin, maar als ik maar 2 keer per week rijd dan mis ik het wel heel erg! Als ik maar 4 keer per week erop zit vind ik het al te weinig eigenlijk. Maargoed ik doe ook aan wedstrijden, en dan moet je wel serieus rijden, anders wordt het natuurlijk nooit wat.
Maar inderdaad, wat andere mensen al zeggen, kun je een bijrijder nemen. Dat lost natuurlijk niet het probleem op van jou dat je geen zin hebt. Dus misschien leuke dingetjes doen, zoals springen misschien, of buitenritten?
Je kunt je ook afvragen waaróm je geen zin hebt. Is je paard vervelend, ben je ooit een keer gevallen en heb je nog (onbewust misschien) een beetje angst, of noem maar op.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:18

ik heb het ook wel een beetje.
soms ben ik gewoon veel liever bezig met de verzorging en alles erom heen dan het rijden.
niks ergs aan hoor,al vind ik het ook soms weleens jammer

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:40

Het is dus alleen het rijden waar je geen zin in hebt? Misschien kun je gaan grondwerken, dat is voor je paard en jou een leuke bezigheid en je leert er veel van. :)

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:36

Ik heb geen idee hoe je dit kan oplossen, zelf heb ik dit namelijk nooit..
Maar misschien is het leuk om het rijden voor jezelf en je paard wat af te wisselen?
Dan eens naar buiten, dan eens springen dan gewoon lekker dressuren.. Of misschien nog wat grondwerken etc.

binke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:17

ja dat denk ik wel en anders een andere hobby zoeken.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:20

Het maakt toch niet uit dat je geen zin hebt om te rijden :) Paarden heb je voor je plezier! Als jij er voldoening uit kunt halen door ze gewoon lekker te verzorgen en met ze te wandelen etc. is het toch ook allemaal prima! Niemand verplicht je om elke dag te gaan rijden :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:22

Mijn paard is mijn hobby, maar ik rij niet. Heb het paard al 10 jaar en ze heeft haast nooit iets hoeven doen hoor. Paard klaagt niet en ik ook niet. Waarom dan een bijrijder of andere hobby zoeken?

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:24

Ik rij ook maar twee dagen in de week soms maar 1 dag.

Mijn pony wordt wel de rest van de week gereden door mijn bijrijdster.

Voor meer te rijden heb ik geen tijd en het is goed opgelost zo.

Ik heb ook een periode gehad dat ik helemaal niet reed en alleen maar aan het tutten was.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:41

Wissel allerlei leuke dinge met elkaar af! Ga de ene keer dressuur doen, andere keer springen, buitenrit, longeren of gewoon wandelen natuurlijk! ;)

Soms maakt het het ook leuker om samen met iemand te rijden, kan je gezellig kletsen enzo!

Nog iets dat jou misschien motiveert, is om ergens naartoe te werken. Bijvoorbeeld een wedstrijd, dat je een doel hebt waar je voor traint! ;)

Succes :D

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:43

kan je niet afspreken met iemand om bv 1x per week samen te rijden??

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:44

Tja, ik heb altijd al gevonden dat er zoveel meer is als rijden alleen. Ik wissel het 'werk' bij mijn paard af met bv grondwerk, werken aan de lange lijn(en), wandelen, rijden in de bak, in het weiland of buiten in de natuur, vrij springen, noem maar op..... En ik zit net zo graag in het weiland naar ze te kijken, ook leuk om te doen, alleen train ik daar mijn paard niet mee, maar wel mijn eigen kennis over paarden.... :)