6 onderdelen niet getoond (en niet geprobeerd)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mamabird

6 onderdelen niet getoond (en niet geprobeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:19

Ik heb vandaag weer vrienden gemaakt hoor, het volgende was het geval:
Klasse D- L1: Amazone rijdt haar L1 proef en zodra ze aan moet springen in de galop draaft ze rustig verder. Vervolgens draaft ze de volte ook gewoon door en waar ze in draf zou moeten draaft ze (natuurlijk) ook weer gezellig door (pony) ook nog regelmatig tegen de hand). Op de andere hand precies hetzelfde, maar nu sprong de pony twee galopsprongen, maar werd snel weer terug naar draf gereden om vervolgens weer alles in draf te doen. Wat voor punten zouden jullie geven voor deze 6 niet getoonde (en niet eens geprobeerde) onderdelen?
Wat ik gepunt heb zal ik later bekend maken, ben benieuwd naar jullie objectieve mening!!

ENOMIS

Re: 6 onderdelen niet getoond (en niet geprobeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:21

Vind het wat vreemd dat ze niks toont in de galop.
Ik zou denk ik toch streng zijn, en het cijfer geven wat behoord tot 'niet gereden'.
Anders doet ze dit misschien nog veel vaker.
Heb je niet aan dr gevraagd waarom ze dit niet reed?
Ben erg benieuwd wat andere hiervan zeggen.

daniekjuh

-2 ? ( of was het -4 voor niet getoond ?) ik zou het niet weten.. lijkt me erg lastig. denk dat ik ook de amazone even bij me had geroepen en gevraagd had wat hier de bedoeling van was...?!

Dressuurenzo

Ik zou een 1 geven is niet getoond! jammer maar helaas. Als je niet kan/ wil galopperen thuis lekker verder oefenen dan heb je niets op concours te zoeken!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:22

een 3 of 4.
ik kreeg laatst een 4 voor ''niet halsstrekken''
dat deed hij dus wel.
maar niet voldoende
dus voor het ''helemaal niet doen'' een 3 of 4

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:23

van mij zou die een 2 voor de volte krijgen en enen voor de overgangen vanwege niet getoond.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:23

wat doet ze dan in de L1 als ze niet gallop doet?
euhm 2 punten?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:24

iets niet getoond mag worden beloond met een 0....maar dat is wel heftig. maar wat raar dat iemand helemaal niet de galop laat zien.
ik zou die punten openlaten en vragen waarom ze de proef zo gereden heeft. zou ik een raar en vreemd antwoord krijgen waarvan ik denk waar slaat dit op zou ik nullen geven.
als ze echt een reden heeft waarvan ik denk, nou ja zeg maar ik heb er eningszins begrip voor dan zou ik iets milder zijn, maar niet zo veel hoor.....

Tempus_Fugit

ik kreeg -2 toen ik de volte bij C vergat en deze alsnog bij E deed. Maar van mij was het absoluut geen opzet en zeker nog geprobeerd.
Bij jou geval is het weer anders, als het (expres?) niet getoont is. Zo je daar wel wat meer op kunnen afstraffen toch?

knockout1

Uhmmm....is dit niet een fout in het programma, dus uitsluiting??
Moet eerlijk zeggen dat k geen idee heb wat het volgens de reglementen zou zijn, ben dus ook geen jury.
Heb je idd gevraagd naar de reden van het niet galoperen? Daar ben ik wel heel benieuwd naar en natuurlijk hoe je het gepunt hebt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:26

Als iets helemaal niet getoond is is dat toch niet meer dan een 1 waard? Waar moet je dan nog die 4 of 5 punten voor geven?
Die 1e punt kan ze dan nog krijgen omdat de pony nog in de baan is maar verder...
Het is alleen kiezen tussen laag punten of punten aftrek, als je bv een grote volte in galop hebt maar ze maakt een (mooie) volte in draf dan krijgt ze een 6 voor de mooie volte en -2 omdat ie niet in galop was?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:27

Ik ben iemand van duidelijkheid.
Als iets dus goed wordt getoont een 8, en niet wordt getoont een 1 of 2.. beetje afhankelijk of er uberhaupt wel een poging is gedaan..

Maar wat ik ook niet begrijp.. waarom rijdt iemand een proef zonder uberhaupt te willen laten zien wat er gevraagd wordt.. :? Rij dan gewoon niet mee en geef een ander die plek op de startlijst..

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:29

Heb haar natuurlijk bij me geroepen en ernaar gevraagd en de reden was angst. De punten later invullen is geen optie, je moet punten wat je ziet op dat moment ongeacht wat erachter zit. In je motivatie kun je dit dan toelichten (wat ik ook uitvoerig gedaan heb). Een 3 of 4 is echt teveel, want diegene die het wel proberen maar waar het mislukt of verzet optreed, krijgen al een 3 of 4, dat zou dan niet eerlijk zijn. Het vervolg komt nog, wil nog even meer meningen horen.
Ik vond het ook heel vreemd hoor!!! Voor de eerste 'vergissing' kun je -2 geven, voor de tweede -4 en de derde word je eruit gestuurd, omdat ik haar de rest van de proef uit wilde laten rijden heb ik hier niet voor gekozen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:32

Maar punt je dit dan als vergissing of krijgt ze gewoon een heel laag cijfer?
(want je kunt bv gewoon een 2 geven maar ook een 4 omdat ze nog wel de hoefslag heeft gevolgd maar -2 voor vergissing, kom je op hetzelfde eindcijfer)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:33

angst, waarvoor? uitglijden? had ze geen ijzers onder of zo?? toch jammer dat er mensen zijn die dan toch een proefje gaan rijden en denken ach ik sla de galop maar over....
misschien zijn nullen wel te heftig....en idd je moet de punten direct invullen.... tja, 2en denk ik dat je dat gegeven hebt

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:34

Dus als ik het goed begrijp heeft ze -6 gehad? En wat waren de punten voor de galoponderdelen zonder de minpunten? Als t alleen bij de -6 blijft had ze misschien ook nog wel een punt kunnen hebben of niet?
Wel heel netjes dat ze door mocht rijden.
Wat een idiote motivatie, angst! Imo heb je dan toch nog echt niets te zoeken op concours! Hoe is ze het B doorgekomen dan?
Heel bijzonder....

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:35

Ik zou gewoon een nul geven, het is immers niet getoond, hoe komt diegene dan in de L1 terecht zou je denken

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:43

mamabird schreef:
Voor de eerste 'vergissing' kun je -2 geven, voor de tweede -4 en de derde word je eruit gestuurd,

Dat vind ik eigenlijk wel de beste en eerlijkste oplossing...

Apple

Re: 6 onderdelen niet getoond (en niet geprobeerd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:47

Het is klasse D - L1 dus een amazone onder de 18. Ik zou daar wel enigzins rekening mee houden, maar dan nog zou ik denken aan een 1 of een 2.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:48

omdat er vaak te hoog gepunt word bij de pony's en zo kan iemand makkelijk hogerop komen, maar misschien is deze ruiter wel iets heel vervelends gebeurt en dan vind ik dit van haar een prima oplossing om weer op wedstrijd te gaan, edoch wel afstraffen.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:49

Als ze bang is om te galloperen snap ik niet wat ze in de L1 doet..
Maar als ze bang is om uit te glijden zonder ijzers vind ik het weer een ander verhaal.
Niet getoont is niet getoont, dat wel.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:51

Maar je rijdt geen L1 als je niet in galop kan.. Ik zou een 1 gevem...

Jester_

Ik ben eigelijk wel benieuwd :D

sjorsie

*puck* schreef:
omdat er vaak te hoog gepunt word bij de pony's en zo kan iemand makkelijk hogerop komen, maar misschien is deze ruiter wel iets heel vervelends gebeurt en dan vind ik dit van haar een prima oplossing om weer op wedstrijd te gaan, edoch wel afstraffen.

dan hadden ze HC moeten gaan starten, juist voor pony-kinderen zijn er veel onderlinge wedstrijden
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 09-05-09 18:52, in het totaal 2 keer bewerkt

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 18:51

[ Voor de eerste 'vergissing' kun je -2 geven, voor de tweede -4 en de derde word je eruit gestuurd, omdat ik haar de rest van de proef uit wilde laten rijden heb ik hier niet voor gekozen.[/quote]

Ik heb niet gekozen om het als een vergissing te beoordelen (dus geen -2 enz enz) mede omdat ze dan uitgesloten zou worden en ik vond dat ze de rest van de proef nog uit moest rijden, maar ook omdat ik meteen zag dat ze het bewust deed en er dus voor koos om te blijven draven. Om dan 2, 3 of 4 punten te geven voor de volte bijvoorbeeld, vind ik te veel want zoals ik al eerder zei is dat niet eerlijk voor diegene die het wel proberen in galop te doen, maar waar het is mislukt of als er sprake was van verzet. Zij zou dan net zoveel punten krijgen voor het niet proberen en dat vind ik niet eerlijk tegenover de anderen. Er waren ook veel combinaties die worstelden met de galop onderdelen en dan vind ik dat je het wel uit elkaar moet trekken.