Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maarja, liever die transportbeschermers dan helemaal haar benen (dacht ik). Sinds een 1,5 jaar staat ze 'bloot' op de trailer, en staat ze over het algemeen erg braaf. Mijn paard kan blijkbaar niet tegen die dingen aan haar benen. Hoe vaak ik het ook heb geprobeert. Een peesbeschermer oid verdraagt ze redelijk, maar bloot gaat gewoon het beste

Je zou er voor de zekerheid een paar springschoenen bij kunnen doen. Arizona schreef:Ik gebruik altijd van die 3 in 1 beschermers. Mijn paarden vinden transportbeschermers maar niks, vooral mijn ruin (ook een Fries) is de hele weg bezig zich van die dingen te ontdoen.
jury schreef:Als het paard heel erg onrustig wordt van beenbescherming dan is het middel erger dan de kwaal. En kun je hem dus beter bloot op de trailer zetten of alleen met een springschoen ter bescherming vd kroonrand.
Anders zou ik hem of bandageren met een grote onderlap (ik knipte vroeger altijd oude deken in stukken zodat deze ook over de kroonrand vallen). Doe de bandages niet te strak maar zeker ook niet te los (voor het afzaggen).
Als het paard niet gewend is op de trailer neem dan ook een streepje verdoving mee (niet te veel maar net zo veel dat het scherpe randje eraf is).

maar toch...) Dus springschoenen zijn er denk ik niet eens in zijn maat te krijgen. Of ik moet van die opvouwbare waterbakken voor de hond nemen hahaha. Ja die peesdingen kan hij ook aftrappen en die mensen zeiden dat ze hem niet eens gevoeld hadden in de trailer. Deken ga ik zowiezo meenemen. Het zou goed weer worden geloof ik zaterdag als ik jullie zo hoor en we gaan hem in de middag halen...
. Kwestie van leren waar ze hun poten neer moeten zetten. Arabesk schreef:ik zet al mijn paarden al jaren bloot op de trailer.
Geen deken want het is in een trailer al zo superwarm dat ze er vaak drijfnat uitkomen ook in de winter.
Geen bandages want als je goed oefent, rent je paard niet in paniek de trailer af. Een paard dat bandages nodig heeft, is gewoonweg niet klaar om geladen te worden, en heeft meer oefening nodig. Mijn paarden kénnen de trailer en weten waar de klep zit en waar niet. Kwestie van leren waar ze hun poten neer moeten zetten.