Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

blue_sky schreef:Als jullie je nou eens gewoon op het rijden concentreerden in plaats van je rot te ergeren aan anderen. Op deze manier is er altijd wel iets om je aan te ergeren en wordt het wedstrijdrijden eerder een plaag dan plezier.

Bij ons gebeurt dat ook, heb daar absoluut geen last van. Ze snijden maar zelden af (heb meer last van die mensen die constant zitten te gillen wat er allemaal mis is en vooral geen sorry zeggen als ze tijdens het gillen je de pas af snijden). Honden kan ik inkomen, zeker als die beesten perse ín de losrijbak moeten, je ziet ze niet staan en als je zo'n lompe trien hebt als die van mij, is de kans groot dat zo'n woef zijn pootje onder haar "pootje" zit... En daar zijn ze over het algemeen niet blij mee 
pharagirlke schreef:Waar je je druk om kan maken zeg.Bij ons gebeurt dat ook, heb daar absoluut geen last van. Ze snijden maar zelden af (heb meer last van die mensen die constant zitten te gillen wat er allemaal mis is en vooral geen sorry zeggen als ze tijdens het gillen je de pas af snijden). Honden kan ik inkomen, zeker als die beesten perse ín de losrijbak moeten, je ziet ze niet staan en als je zo'n lompe trien hebt als die van mij, is de kans groot dat zo'n woef zijn pootje onder haar "pootje" zit... En daar zijn ze over het algemeen niet blij mee
Maar een paard? Als je er op zit stap je toch ook?
Linnes schreef:pharagirlke schreef:Waar je je druk om kan maken zeg.Bij ons gebeurt dat ook, heb daar absoluut geen last van. Ze snijden maar zelden af (heb meer last van die mensen die constant zitten te gillen wat er allemaal mis is en vooral geen sorry zeggen als ze tijdens het gillen je de pas af snijden). Honden kan ik inkomen, zeker als die beesten perse ín de losrijbak moeten, je ziet ze niet staan en als je zo'n lompe trien hebt als die van mij, is de kans groot dat zo'n woef zijn pootje onder haar "pootje" zit... En daar zijn ze over het algemeen niet blij mee
Maar een paard? Als je er op zit stap je toch ook?
Het gevaar zit juist in de persoon die naast het paard loopt!
Dat is naar mijn mening de grootste ergenis.
En het is uiteraard een groot verschil tussen je paard longeren op een inrijterrein en uit/instappen!
Als ik zie dat iemand zijn paard longeert, begrijp ik dat dat dier dat nodig heeft en hou daar dan ook rekening mee!
Aan de hand stappen is niet enkel omdat je er niet meteen op durft, ook omdat je met twee paarden rijd en de tweede al vast ingestapt word terwijl je nog bezig bent met de andere en van het moment dat je uit de proef komt, dat je dan "overstapt" zeg maar en meteen kan beginnen.