Trailer kopen, pfff....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Intervarno

Trailer kopen, pfff....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:08

Sinds een maandje zijn wij op zoek naar een nieuwe trailer, maar wat valt dát tegen zeg :oo

Ik dacht dat we eigenlijk niet zo heel veel eisen hadden, een 1,5-paards, liefst volpolyester en polyester/aluminium vloer. Nou blijkt dat gewoon écht onmogelijk te zijn... Óf je hebt een tweepaards, óf een houten. We hebben echt al een heleboel merken bekeken: Humbaur, Atec, XXTrail, Hotra, Henra enz. enz. De enige merken die überhaupt een polyester 1,5-paards hebben zijn Atec en XXTrail. De Atec Olympialine is te laag voor mijn paard en de XXTrail vonden zij persoonlijk erg slordig afgewerkt en heeft bovendien áltijd een houten bodem. Een optie zou de XXL-uitvoering zijn van Atec, maar die is dus alleen in tweepaards te krijgen. Opzich vind ik dat niet een heel groot probleem, maar op deze manier wordt het gewicht érg hoog (trailer is toch weer bijna 200 kg zwaarder), waardoor ik de kans heb, wanneer er misschien een kleinere auto komt, hij de trailer niet meer mag trekken... En dat terwijl ik die ruimte helemaal niet nodig heb. :n

We hebben liever geen houten trailer/houten bodem omdat ik helemaal panisch ben dat hij gaat rotten en er daardoor ongelukken gebeuren (is bij mijn vorige trailer nét op tijd ontdekt, maar de schrik zit er goed in).

Dus mijn vraag, weet iemand een polyester in 1,5-paardsuitvoering, van goede kwaliteit? Toevallig kwam ik net nog de Hotra Elégance tegen, die kan in hout, maar ook in polyester. Iemand ervaring met deze trailer?

(Niet te zware) 2-paardstrailers zijn ook welkom :j

Anders_Amigo

Re: Trailer kopen, pfff....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:07

Zelf heb ik een Hotro Voltaire 2 paards trailer aangeschaft! En die bevalt prima!

Volpolyester nergens geen hout in deze trailer en nog eens 12 jaar garantie op de bodem!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:09

Ik heb zelf een 1,5 paards van Heja, volpolyester, fijne trailer :)

zinates

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:52

kijk eens naar een Thiel Pico
te koop bij pierre kennis in Valkenswaard oa

Thiel heeft standaard alumium bodem met 15 jaar garantie erop
Volpolyester opbouw.

BTW: 2-paards Thiel Domino weegt maar 650 kilo eigen gewicht, 1350 kilo laadvermogen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:37

Ik heb de Hotra Elegance, die is 1 3/4 paards. Superfijne trailer! Ik heb alleen wel de gewone uitvoering, dus niet de polyester. Ik heb hem nu 2 jaar en hij staat altijd buiten, maar ziet er prima uit!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:41

Ik heb een Jean Luc Fautras.
Een heerlijke trailer van polyester en gegalvaniseerd ijzer. De trailer heeft een kleine onderschuiflaadklep en een gewone deur. Dus ook als je even geen hulp hebt is dit makkelijk te doen.
Daarnaast heeft hij een groot raam voorin zodat een paard niet zo'n donker hok in moet.
En het paard kan er achter in en doorlopen naar voren om er weer uit te gaan.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 16:57

@ Anders_Amigo: Die had ik inderdaad ook gezien! Mooie, ruime trailer, ook hoog genoeg voor mijn paard, maar wij vonden hem toch behoorlijk zwaar, nl. 840 kg.

@ ProudJustify: Die ga ik zometeen eens opzoeken :j

@ Zinates: Ik kwam net inderdaad een advertentie tegen hiervan! Klinkt zeker interessant en ga deze zeker in overweging nemen! Is ook wel lekker dat hij niet absurd duur is. Heb zelf alleen nooit van het merk gehoord, dus weet verder niets van de kwaliteit....

@ #Ymke#: De Elegance bevalt dus goed? :) Hij moet bij ons ook altijd buiten staan, dus een beetje weerbestendig moet hij wel zijn :j Ik dacht dus eerst dat ze alleen in hout te verkrijgen waren, maar las het boekje eens goed en kwam erachter dat ze ook in polyester konden. 1 3/4 is lekker ruim, weet je toevallig hoe zwaar die van jou is?

@ Myca: Die zijn zeker chique! Maar die bestaan niet kleiner dan 2-paards, niet? En heb geen idee in welke prijsklasse ik moet denken (ze zien er zo luxe uit :o ).

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:33

Intervarno,
Ze zijn inderdaad chique en je hebt ze in alle soorten en maten.
Ik heb zelf een Univan voor 1 paard, indertijd tweedehands gekocht (toen 5 jaar oud) voor €2500.
Er zijn wel nadelen aan een 1 paards wagen, je kan je paard er niet in opzadelen. Maar ik denk dat het voor het paard wel comfortabel is omdat ze veel steun hebben. Aan de zijkanten zitten dikke stootkussens en dat grote raam voorin vind ik zo fijn. Nu kan ik vanuit de auto mijn paard gewoon zien staan en zij ziet ook makkelijk waar we naar toe gaan..
In Nederland zie je ze niet zo veel, in Belgie en Duitsland zie je ze vaker.
Het is mijn derde trailer en ik ben er zeer tevreden over.

Afbeelding

http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... irLQ%3D%3D

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:11

Volgens mij weegt die van mij iets van 650 kg, maar dat moet ik even nakijken op de papieren.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:23

zinates schreef:
kijk eens naar een Thiel Pico
te koop bij pierre kennis in Valkenswaard oa

Thiel heeft standaard alumium bodem met 15 jaar garantie erop
Volpolyester opbouw.

BTW: 2-paards Thiel Domino weegt maar 650 kilo eigen gewicht, 1350 kilo laadvermogen

Ik heb de Thiel Domino, zocht eigenlijk een 1,5 maar omdat hij zo licht was en het in prijs weinig scheelde toch maar de tweepaards genomen. Paard kan lekker breed staan met het schot schuin in en ik kan me lekker droog omkleden. Merk is vrij onbekend omdat Pierre Kennis volgens mij de enige dealer is voor de Benelux. Heb de trailer nu een jaar of drie en ben er erg tevreden over.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:25

Ifor willams? wel hoog eigen gewicht, ik heb een bateson (ook engels lijkt op ifor williams) als je googled kan je die zo vinden, en naar het vaste land van europa kost op dit moment maar 80 pond, en pond staat laag, dus trailer uit engeland is nu gustiger!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:59

Ik heb hele goede verhalen gehoord over de Fautras :-) . Wij hebben zelf een Ifor 1.5 paards en zou niet meer anders willen.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:03

Wat de aluminium bodem betreft;
Bij de XXtrail kan dat wel hoor, ik heb hier een aantal offertes liggen o.a. voor een XXtrail met aluminium bodem. Ook de Weijer kan geleverd worden met Aluminium bodem, alsook de Böckmann.
Uiteraard wel tegen een pittige meerprijs, maar volgens de trailer-boer krijg je er doorgaans 10 jaar garantie op.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:02

Een houten bodem is wel goed hoor, ik zou hem dan wel steeds om het jaar laten nakijken , want dat doe ik zelf namelijk ook met mijn trailer, en die is trouwens ook van poyester met een houten bodem en daar op een gietvloer, die lag er namelijk al in toen ik hem kocht en daar overheen heb ik dus een rubberen gietvloer laten zetten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:05

Ifor Williams heeft een aluminium bodem en ook aluminium in de wanden.
Polyester is prima maar je ziet vaak op de klep wel aan de buitenzijde "sterren" in het polyester komen.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 23:41

@ MSQuincyTE: Houten bodems zijn ook niet slecht, laat de trailer sowieso elk jaar nakijken, maar hout blijft hout, dat moet na verloop van tijd vervangen worden ;)

Ik wilde even zeggen dat we een trailer gevonden hebben :D We zijn toch gegaan voor de Hotra Elegance, in het hout met houten bodem :+ We laten de trailer gewoon ieder jaar nakijken en eventueel ruilen we hem later weer in als hij minder wordt :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:40

Intervarno schreef:
@ MSQuincyTE: Houten bodems zijn ook niet slecht, laat de trailer sowieso elk jaar nakijken, maar hout blijft hout, dat moet na verloop van tijd vervangen worden ;)

Ik wilde even zeggen dat we een trailer gevonden hebben :D We zijn toch gegaan voor de Hotra Elegance, in het hout met houten bodem :+ We laten de trailer gewoon ieder jaar nakijken en eventueel ruilen we hem later weer in als hij minder wordt :)

Definieer?
ik zou bij Hotra meer aandacht hebben voor het chassis dan voor die bodem. Zet die bodem gewoon in de Sikkens jachtlak en je hebt er jaaaaren geen omkijken meer naar.
Enne, het grote voordeel van hout: 500 euri's en je hebt alle wanden vervangen (moet er deze zomer eentje ombouwen). Die Wesco is ondertussen ruim 20 jaar oud, maar doet het nog steeds en aangezien de eigenaar niet zo ruim in de slappe was zit, maar wel veilig wil traileren, wil ze hem van nieuwe wanden laten voorzien; gaat ie weer jaaaren mee. Moet je eens proberen met een poly trailer waar de vulling van verrot is.............

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:30

Intervarno schreef:
We hebben liever geen houten trailer/houten bodem omdat ik helemaal panisch ben dat hij gaat rotten en er daardoor ongelukken gebeuren

Gelukkig heb je dat niet bij aluminium... :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:35

Frank schreef:
Intervarno schreef:
We hebben liever geen houten trailer/houten bodem omdat ik helemaal panisch ben dat hij gaat rotten en er daardoor ongelukken gebeuren

Gelukkig heb je dat niet bij aluminium... :))

Nee, daar vallen spontaan de gaten in...... :D :D

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 11:59

Word ik nog voor de gek gehouden ook := :+

Mij is verteld dat aluminium wat dat betreft geheel onderhoudsvrij is. Ook is er bij de garage verteld dat wanneer ik de bodem van mijn oude trailer wilde vervangen, ik minstens 1500,- kwijt ben. Die informatie zuig ik niet uit mijn duim ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:05

Intervarno schreef:
Word ik nog voor de gek gehouden ook := :+

Mij is verteld dat aluminium wat dat betreft geheel onderhoudsvrij is. Ook is er bij de garage verteld dat wanneer ik de bodem van mijn oude trailer wilde vervangen, ik minstens 1500,- kwijt ben. Die informatie zuig ik niet uit mijn duim ;)

Nee, dat doet de garage wel voor je. Bodem kost 400 euro materiaal en twee dagen werk. Doe je het ECHT goed, kost het 600 euri's en vier dagen werk, maar ik moet de eeste trailerbouwer nog tegenkomen die dat doet.
Aluminium rot waar je bijstaat, zeker als er ijzer (al dan niet verzinkt) in het spel is. Ik heb ruim tien jaar Land Rovers, daar zit meer aluminium aan dan aan willekeurig welke tyrailer en alu-rot is de nachtmerrie van elke Land Rover bezitter.
Bij de nieuwste trailers zie je ook dat alles met RVS moertjes en boutjes is vastgezet en dat daar kunststof ringetjes tussen zitten. Denk je echt dat trailerbouwers dat voor de grap doen? Dat kost ze 100 - 150 euro extra per trailer, dat heeft dus echt wel een reden..........

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:15

Is ook maar net welke verhalen je hoort. Ik heb 15 jaar garantie tegen doorrotting op mijn combinatie aluminium-kunstof bodem. Dat durven ze op hout niet te geven.
Nadeel is dat je nooit zo goed weet wat voor hout er gebruikt is, en of je trailer wel goed in elkaar zit. Ik ken verhalen van een trailer (toevallig hotra) waarvan de bodem na 2 jaar binnenstaan al rot was, daar bleek heel goedkoop hout te zijn gebruikt wat absoluut niet geschikt was voor een trailer. Oud stalgenootje van mij heeft met haar humbaur gehad dat ze er na een half jaar achterkwam dat hij niet goed gekit was, heeft dus ook lekker vocht in het houd kunnen trekken. Bij een oud stalgenootje stapte haar paard door de klep van een paar jaar oude Weijer heen. Waarschijnlijk allemaal gevallen van pech, een productiefout kan altijd gebeuren en het warem allemaal verschillende merken. Ik ben nog niet zo oud, en op zoveel plekken kom ik ook weer niet, ik vond het teveel negatieve verhalen.
Dat is ook de reden waarom ik voor een bodem ben gegaan waar 15 jaar garantie op gegeven wordt. De dealer vertelde mij destijds dat hout prima was maar wel binnen 5-8 jaar vervangen moest worden, en dat zou zo'n 800€ kosten. Bovendien hoop ik dat mijn trailer door de garantie als ik hem ooit wil verkopen net iets meer oplevert dan een trailer van hout.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:40

Ben ik blij dat ik alles van polyster heb en 15 jaar garantie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:56

Anders_Amigo schreef:
Ben ik blij dat ik alles van polyster heb en 15 jaar garantie.

Ga jij die trailer ook 15 jaar houden om de garantie te testen??

Enne Fleurtje100, weet jij dan wel hoe die kunststof bodem is opgebouwd?? Daarnaast, die aluminium toplaag gaat echt rotten in direct contact met de ijzeren bodemdelen en dat gaat geen 15 jaar duren.....

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:03

ikke schreef:
Moet je eens proberen met een poly trailer waar de vulling van verrot is.............

gelukkig gaat polyester niet eerder rotten dan dat er een gat in zit. En dan moet er ook nog vocht in het gat komen.
Kwestie van gaten/scheuren meteen laten repareren, dan valt de prijs ook wel mee!