Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.

dan zou je het zelf ook kunnen. Maar ik wil helemaal geen 160 km rijden met mijn paard, ook niet nu we de 120 km een keer goed hebben volbracht. Het allerhoogste is nooit mijn doel geweest, 120 was leuk (dat is ook klasse 4 en mijn paard heeft nu het prestatiepredikaat = leuke bijkomstigheid), maar 160 hoeft niet zo nodig voor mij. Kan een hele verhandeling schrijven over het hoe en waarom, maar dat doet er niet zoveel toe. 

daffodil schreef:Hoger rijden betekent ook serieuzer trainen en dus minderen met de leuke andere dingen en dat zou ik wel heel erg zonde vinden!

daffodil schreef:Hoger rijden betekent ook serieuzer trainen en dus minderen met de leuke andere dingen en dat zou ik wel heel erg zonde vinden!

KarinvdM schreef:daffodil schreef:Hoger rijden betekent ook serieuzer trainen en dus minderen met de leuke andere dingen en dat zou ik wel heel erg zonde vinden!
Dat valt wel mee hoor, hoewel het natuurlijk ook wel aan je paard ligt. Ik heb met mijn oude merrie wel gehad dat ik in een week met mooi weer eigenlijk alleen maar het bos in ging en dan in het weekend toch gewoon prima reed op concours. Natuurlijk moet je serieus trainen, maar een keer door het bos of ergens anders buiten crossen kan best.
pol013 schreef:Sterker nog. Als ik minder leuke dingen ga doe en serieuzer wordt komt er helemaal geen snars meer uit mijn paard. Laat staan dat we dan nog leuk in de dressuurring verschijnen. Dan denkt knollemans: gaap, ga dat zelf maar lekker doen.
Sjolvir schreef:Maar wij genieten! En dat is het belangrijkste, vergeet dat nooit Daffodil, maakt niet uit
wat anderen op stal of wij hier zeggen, jullie moeten het doen en leuk vinden.
En daarna kan je je doel altijd nog bijstellen.