Tijdje geleden dat ik een topic geopend heb, doe ik eigenlijk ook nooit, behalve als ik een probleem heb. En dat heb ik nu.
Ik rijd een paardje bij voor de eigenaren, heel verhaal, ga ik niet uitleggen. Diezelfde mensen hebben er sinds kort een tinker bij. Geen echte tinker, zit waarschijnlijk wat shire bloed in.. Uper gaaf beest, maar hij heeft tot zijn 5e jaar bij zijn moeder gelopen en alleen maar verwend geweest. Pas op zijn 5e ingereden (niks mis mee overigens). Tot zijn 5e jaar niks hoeven doen, alles mag ( maar dan ook echt alles). hij is dus nu stront vervelend in de omgang. Hij wil supergraag voor je werken, maar poetsen en al dat soort dingen heeft hij een schurft hekel aan. Hij gaat lopen draaien en schuren en schrapen en slaan en niks helpt. Als we eerst andere paarden doen en dan hem pas, gaat hij de hele tijd in zijn box lopen klieren, gaat hij stampen tegen de wand aan enzo. Als je hem negeert helpt het niet, dan gaat hij gewoon door. Als je hem op zn flikker geeft, helpt het 3 minuten, Dan is hij van de schrik bekomen en gaat hij weer verder. We hebben al geprobeerd om hem buiten te zetten overdag, maar als er geen paarden bij staan, gaat hij alleen maar rondjes lopen en vindt hij er niks aan (wat wel begrijpelijk is). Het nadeel is, dat de rest van de paarden die er staan (3 pony's en 1 paard) niet de hele dag het land op mogen. Hij zal dus wel verplicht alleen moeten staan. Ze willen er ook geen shetje of iets dergelijks bij kopen. De eigenaren (en ik) weten nu niet meer wat ze moeten doen. Ze zijn hem eigenlijk zo zat, dat ze hem willen verkopen. Zaterdag komt er een soort van "paardenfluisteraar" langs, die gaat kijken wat ze kan doen, maar eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel vertrouwen in.
In zijn stal staat een liksteen, hij heeft een jollybal, dus hij kan zich niet vervelen lijkt me. Ook krijgt hij veel en vaak hooi (vaak oud hooi, waar niet zo veel in schijnt te zitten), zodat hij wat te doen heeft. Maar toch blijft hij tegen de wand aan slaan. De eigenaar van de stal zelf, (die ze dus voert) wordt nu om 6 uur s ochtends wakker van zijn gemep tegen de wand, hij is het zat, en de eigenaren van het paard zijn het zat. Wat moet ik doen?? Ik wil niet dat hij weg moet, hij is zo braaf als hij moet werken!! En verder is het ook gewoon een lief paard. Alleen is hij wat ongeduldig..
Weten jullie hoe hij het schrapen, schuren, duwen, ongeduldig zijn, slaan, en alles af kan leren??
Sorry voor het lange verhaal
Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen...
Nieuwe stal, plots in het werk, weg van zijn moeder.