Sta ik net mijn paard een uitgebreide poetsbeurt te geven krijgt hij constant een schok van mij. Ik heb dit steeds... Vooral als ik in de buurt van zijn hoofd kom. Ik baal als een stekker, want het word steeds lastiger om in de buurt van zijn hoofd te komen. Heeft iemand hier ervaringen mee of liever gezegd hoe kom er vanaf?
Ik herken het wel, ben ook zo snel statisch geladen. Wat helpt is om eersteven iets van metaal aan te raken, zo ontlaad je jezelf en komt het dus niet op je paard terecht. Is inderdaad vervelend, mijn hond heeft er ook erg veel last van gehad en dook in elkaar als ik haar wilde aaien. Zo sneu dan.
Albert
Geplaatst: 22-04-09 17:56
Niet op crocs gaan poetsen
Kiss2002
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-09 17:57
Ja het is idd erg vervelend. Het was vandaag wel heel erg moet ik zeggen... Ik weet niet of mijn paard echt zo blij was met mijn goed bedoelde poetsbeurt.
Kiss2002
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-09 17:58
Haha crocs heb ik echt niet aan!!!
lynne_berna
Geplaatst: 22-04-09 17:58
Heeft hij niet toevallig een statische deken op? Ik heb het namelijk ook maar dat komt door de eczeemdeken.
Barvrouwke
Geplaatst: 22-04-09 17:59
Houten klompen aan? Ik zal het niet weten, maar het is wel banketstaaf. Zal het helpen als je jezelf eerst 'ontlaadt' aan bijv. tralies ofzo?
Kiss2002
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-09 17:59
Nee op dit moment heeft hij geen deken op
Kiss2002
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-09 18:00
Nee ook geen houten klompen aan... Ik poets hem eigenlijk nooit op stal. Ik zal het eens proberen en dan aan de tralies "ontladen".
senna21
Geplaatst: 22-04-09 19:16
Komt w.s. door een droge huid van jouw en/of je paard. Je eigen handen kun je increamen, je paard insmeren zou ik maar niet doen.
Zorg dat je huid én je haar niet droog is. Veel drinken, lekker insmeren met bodybutter/lotion en veel cremespoeling gebruiken. Heb dit trouwens nog nooit meegemaakt!
Kiss2002
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-09 19:33
Dan zal het aan de droge handen van mij liggen... Cremespoeling gebruik ik iedere dag.
Anoniem
Geplaatst: 22-04-09 19:35
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Ikwashier
Geplaatst: 22-04-09 19:35
Gewoon handcrèmepje kopen.
XLeandrosX
Geplaatst: 22-04-09 20:10
Is het echt zo dat je door Crocs meer statisch geladen raakt? Ik loop namelijk dag en nacht op die dingen.
gewoon even voor je paard voor de eerste keer aanraakt je handen beetje vochtig maken
heb het hier ook met een der 3
Tilmar
Geplaatst: 22-04-09 20:12
Het heeft wel iets met je schoenen te maken en met je borstel. Iemand gaf mij eens de tip om, terwijl je borstelt, je andere hand tegen het paard te houden. Maar het is inderdaad lastig, mijn paard wordt er ook bang van.
Ik heb het altijd als ik mijn nikes aanheb en met synthetische borstel poets. Met mijn gewone rijlaarzen heb ik het vreemdgenoeg niet, zal wel door het materiaal van de zolen komen. Het helpt inderdaad wel als ik mijn andere hand ook tegen het paard aanleg, goed dan tintelt het af en toe nog wel maar krijg geen statische schokken meer.
lolclub
Geplaatst: 22-04-09 20:19
schoenen aantrekken met leren zolen .
plastic en rubber zolen geleiden geen stroom naar de grond waardoor je jezelf electrisch oplaad met wrijven en poetsen, dit geef je door aan je paard want die maakt wel contact met de grond. daardoor krijgt hij de schok.
Heleen123
Geplaatst: 22-04-09 22:36
sluit mij aan bij zelf niet te droog zijn.. als het even kan.. niet voor je naar stal gaat je haren wassen ook.. haren wassen droogt jouw haar uit en maakt je extra statisch..
logisch dat je na het rijden je haren wast.. dus vaak wast.. kleine tip daarvoor.. minibeetje cremespoeling na het afdrogen in je haar doen. en nee dat kan echt geen kwaad.. ook niet als er op de fles staat uitspoelen.. gaat maar om heel klein beetje, maar zorgt ervoor dat je haar niet statisch wordt (en is veel goedkoper dan er speciale producten voor halen..
voor je handen, creme gebruiken.. en body lotion.. dan nog kun je statisch worden maar veel minder
Musetta
Geplaatst: 22-04-09 22:41
Ik heb dit heeeel soms met dieren, maar erg veel met de auto, de deurklink, metalen dingen dus. Wat bij mij echt helpt, is de grond even aanraken voor ik bv. de auto wil openen. Nu ik er even bij nadenk, zijn het meestal stenen tegels of opritstenen. Ik kreeg die tip van mijn moeder, die er nog meer last van heeft.
Inderdaad, goede zolen voorkomen een hoop. Leren zolen, of speciale anti-statische zolen zoals die veel gedragen worden in de computerbusiness. Heb je zelfs hele leuke modellen in tegenwoordig.
Even iets van metaal aanraken voordat je gaat poetsen werkt zeker ook, maar wat je ook kan doen is een speciaal polsbandje, te verkrijgen bij elke computerwinkel voor een paar euro, om te doen tijdens het poetsen. Daarmee voorkom je dat je tijdens het poetsen statische elektriciteit opbouwt. Dat zijn bandjes die ook gebruikt worden door computertechnici, want computers houden ook niet zo van statische elektriciteit. Wel even goed de gebruiksaanwijzing lezen!
Let bij cremes en zo op dat die juist extra geleiding kunnen verzorgen, dus de schok harder kunnen laten aankomen!
volgens mij ligt het ook aan het weer, ik heb het op dit moment bij dieren en bij auto's enzo. Idd eerst ff ontladen, ik haat het om een autodeur dicht te doen op dit moment, niet dat de schok zo heftig is, maar blijft toch de schrik. Bij de dieren raak ik idd eerst iets aan, tja het gaat soms nog wel eens mis, raak ik 1 van onze katten aan, pats, agossie, denk ik dan meteen, gelukkig gebeurd t maar zelde. Bij de paarden heb ik het tegenwoordig niet meer, omdat ik als gewoonte al ontladen ben voordat ik bij hem ben. Ff de stal aanraken ofzo?
het is erg sneu voor dieren, ze snappen het niet he.
van te voren miss even je handen insmeeren en dan iets aanraken zoals metaal dat helpt meestal wel ik had er eerst ook last van en zinds k dat ging doen en proberen werd het minder