AID of dierenbescherming bellen?HELP!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiSz_SaNdY

AID of dierenbescherming bellen?HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:24

zucht.........
hoi iedereen
ik zit hier met een groot probleem
mijn zus heeft een e pony en een paard.
maar verzorgd deze niet
ze heeft ze in pension staan.
maar verhuist elke x omdat ze niet betaald en de afspraken niet nakomt over het mesten en derg.9ze heeft zelfs een fraudezaak lopen maar is niet op de zitting geweest)
of gewoon 2 weken niet komt
de e pony is in ong. november ziek geworden overal bultjes en kale plekken dikke benen 40 graden koorts enz
en is dus nog ziek (en het verbaasd mij en anderen niet als hij is vergiftigd door een staleigenaar)
er is wel toentertijd een dierenarts bij geweest en is volgens mij een allergische reactie
ik ben eergisteren op verzoek van de stal eigenaar komen kijken omdat mevrouw 2 weken niet naar ze om had gekeken
ik had tranen in mijn ogen.
hoe slecht dat dat beestje eruit ziet
mevrouw had als smoes dat ze haar telefoon kwijt was en dus niet kon bellen (langskomen is ze dus te lui voor)
ik heb zelf ook paarden en schaam me diep dat zij mijn zus is!
hebben een tijd in 2 grote uitloop boxen gestaan samen zij haar 2 paarden in de 1ne stal en ik 2 van mij in andere
als ik vaak ging rijden mesten mijn man vaak de stal uit(heeft niks met paarden maar is niet te beroerd om wat te doen!)
of we deden het even samen
vaak vonden wij dan gewoon bulten mest die vanuit haar stal in de onze was geschept.
voor mijn idee heeft zij die 2 paarden als status symbool van kijk ik heb een paard.
ze heeft zelfs een tijd een paardenopleiding gedaan maar is gestopt of van school getrapt (weet ik niet)
ze heeft katten gehad en omdat ze bij mijn ouders in kwam zaten deze in een binnenhok voor konijnen
want mochten niet los van mijn ouders (ik zou zeggen dan doe ik ze weg)
toen mijn ouders het zat waren heeft ze ze bij haar ex in de schuur gedaan en hebben er 2 van de 3 de derde die al dood was opgegeten
ze heeft ook een tijd ratten en hamsters lopen fokken en geefde de dode jonkie's aan de rest van de ratten als voer of liet ze gewoon liggen die ratten werden natuurlijk bloedlink je hoefde geen hand op de kooi te leggen of ze hingen er al in
ze kan dus duidelijk niet met dieren omgaan enz
maar ik vroeg me af wat de aid met de paarden doet als ze deze in beslag nemen

wat is wijsheid bij deze zaak de dierenbescherming bellen die niet veel kan en het met veel praten proberen op te lossen of gewoon niet zeuren die paarden daar weg en de aid bellen?
pff word hier zo moe van gelukkig ben ik nu getrouwd en heb een andere achternaam zit zelf dus ook in de paarden en krijg dus ook een slechte naam door haar hierdoor
er is een kans dat ze dit bericht leest en gaat reageren en zich goed voor gaat doen
ik heb meerdere getuigen en de staleigenaar van de laatste stal achter mij staan.
1 van de getuigen is ook een bekende in de paarden wereld en zal ik dit bericht doorsturen.
zucht...........pfffffff

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:32

ik zou je ouders eerst eens contact met je zus laten opnemen, misschien dat die nog enige invloed hebben? Ook zou ik uitkijken met wat ik hier allemaal op internet zou plaatsen, het is openbaar en er staan dingen in die niet zo leuk zijn voor je zus, ik hoop dat je je dat realiseert?
Nu kun je nog editen straks niet meer, ik zou maar wat minder info geven....

luckyboy5

Re: AID of dierenbescherming bellen?HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:47

niet zo moeilijk, verdiep je even op google wat de aid voor actie onderneemt als ze zoiets merken ,en wat de dierenbescherming doet,en bel degene die het meest resoluut actie onderneemt.Je ouders bellen ?...als je zo met dieren omgaat denk ik niet dat een preek van pa en ma veel indruk maakt, misschien voor een tijdje ,maar dan is het zo weer mis!
Als je dit soort dingen ziet ,ben je als dierenliefhebber wel verplicht om hier direct actie in te ondernemen .Heel k** in dit geval ,omdat het je zus betreft. Sucses ermee!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:55

ze woont bij mijn ouders maar die vinden het wel allemaal goed zo en weten veel dingen ook niet en zouden er helaas ook niks aan doen.
heb al contact met de dierenbescherming gehad hierover en gaven mij de voorbeelden die hierboven staan.
maar ga geloof ik mijn eerste gevoel achterna en dus de aid bellen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:57

Zit je niet in de positie om eerst foto's te maken van het paardje, goed te tonen in welke omstandigheden het paardje zich bevind en daarna het paard meenemen en onder je hoede nemen, en direct AID bellen....?

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:05

Sorry, maar ik lees nergens iets over dat jij je zus hier op hebt aangesproken? Wie weet heb je dat al lang gedaan en is volgende zin overbodig, maar kun je het niet eerst met haar bespreken van: of jij onderneemt nu actie en gaat nu eens goed voor die dieren zorgen of verkoop ze, anders onderneem ik actie en die actie zal beslist niet de actie zijn die JIJ voor ogen hebt (evt. kun je een foto laten zien idd van hoe ze erbij lopen en in welke omstandigheden, als ze toch nooit komt..)
Het lijkt net of zij het allemaal wel lekker makkelijk vindt, je man die de stal uit mest, je zus die mest in jouw stal schept, komt op mij over dat ze een loopje met je neemt...
Lastig!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:49

Lees ik nou dat ze 2 van haar eigen katten heeft opgegeten?....

Je moet de problemen van je zus niet tot jouw probleem maken, ik weet niet hoe jullie relatie verder is en of er wel sprake is van een relatie? Je moet proberen jezelf hier los van te zien, jij bent niet je zus.
De paarden staan nu ook in pension? Dan neem ik aan dat de pensionhouder actie onderneemt.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 22:54

@ toverpaardje ze is dus weer verhuist gisteren en de man waar ze stond heeft geen melding gedaan.
1 van de katten heeft de ander 2 opgegeten

en heb haar genoeg aangesproken andere mensen ook.
heb haar zelfs gebeld terwijl ik bij dr paarden was toen ik had afgesproken met die staleigenaar waarom ze zijn en zijn dochter's telefoontjes niet opnam of beantwoorde kreeg ik als antwoord: dat ik eens naar haar moest luisteren en dat ik me met mijn eigen zaken moet bemoeien.
terwijl de e pony ziek is en ze 2 weken niet komt of beld of ook maar iets.
ze was zogenaamd de telefoon kwijt (di toch echt bijna vast geroest aan dr oor zit)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 22:59

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:03

Als ze voor de rechter is geweest wegens niet-betalen, is er dan niet door een deurwaarder beslag gelegd?

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:07

maak foto's , houd een logboek bij en schakel de aid in,slechter dan bij jouw zus zullen ze het waarschijnlijk niet krijgen en een andere mogelijkheid is dat je ze koopt[eventueel via een tussenpersoon] , opknapt en dan weer verkopen .

misschien niet de juiste weg maar ik zou proberen de paspoorten te pakken en ze overschrijven op mijn naam en ze daar weghalen, snap eigenlijk niet dat je , juist omdat je zelf paarden hebt, het zolang [november] aan laat modderen terwijl dat dier ziek is.
Laatst bijgewerkt door Judje op 20-04-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Je kan beter de Wijzig-knop gebruiken.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:16

MiSz_SaNdY schreef:
en nu ik een bericht lees hier op bokt weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen
[VN] 'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Dat is allemaal gelogen, daar hoef je niet bang voor te zijn. ;)

Héél veel sterkte met een uitweg zoeken, ik zou echt niet weten wat je kan doen. :n

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:19

AID is voor bedrijfsmatig met dieren bezig zijn (veehouderijen enz)
DB is voor particulieren.. :)

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:22

*puck* schreef:
misschien niet de juiste weg maar ik zou proberen de paspoorten te pakken en ze overschrijven op mijn naam en ze daar weghalen, snap eigenlijk niet dat je , juist omdat je zelf paarden hebt, het zolang [november] aan laat modderen terwijl dat dier ziek is.

TS belde me op, hele verhaal uitgelegd, drama!
Hebben we al aan gedacht, maar helaas is mevrouw te slim, en heeft de paspoorten achter slot en grendel.
Diefstal lijkt me overigens niet verstandig...

Vanmiddag zijn de paarden opgehaald door mevrouw en helaas naar een nieuwe stal verhuist.
Heel benieuwd wat er gaat gebeuren, mij kan ze niet kwader krijgen iig.. :(

Het hele riedeltje begint weer overnieuw, en die arme dieren worden van hot naar her gesleept.
Op het moment dat mevrouw moet betalen, word het lastig, en zet ze ze wel weer ergens anders neer.

Om vervolgens weer overnieuw te beginnen.

Eerst maar eens foto's maken idd, en die meid eens flink aan pakken!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:33

ga idd een logboek bijhouden.
geef der naam door bij alle stallen in de buurt
zorg dat ze nergens meer op een stal terecht kan komen. ook om die mensen het leed te besparen

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:43

ikke20,
dat is een goed idee en dan ook meteen de eigenaar van de nieuwe stalling waarschuwen maar dan moeten de paarden wel gevolgd kunnen worden want als je ze uit het oog verliest dan kun je niks meer, je zou de stalhouder wel kunnen zeggen dat hij beter stallingsgeld van te voren kan vragen en de situatie uitleggen zodat hij i.i.g. aan de kant van TS staat.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:45

je kan gewoon de naam doorgeven van de zus en de paarden hoeveel en de omschrijving van de paarden.hier hebben de stalhouders al veel aan. als je daarbij waarschuwt dat het slechte betalers zijn onthouden de stalhouders dat echt wel en kan het makkelijk zijn dat ze geweigerd worden

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 23:49

ikke ben inderdaad een met een logboek bezig!
thanx
het probleem is ook dat ikzelf geen rijbewijs heb enz dus ze niet goed in de gaten kan houden.
(is lastig met een dochter erbij ook nog eens anders zou een scooter kunnen)
heb net naar deze site een mail gestuurd met tekst en uitleg ben benieuwd of die wat kunnen doen of tips hebben http://www.zinloosgewelddieren.nl/jooml ... &Itemid=36
(weet niet of ik de link hier zo maar mag plaatsen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:52

Als de paarden verhuisd zijn kan de vorige staleigenaar nu toch al de nieuwe staleigenaar inlichten?

En als ze niet betaalt idd incassobureau erbij en anders inbeslagname van de paarden. Ik zou het wel weten als staleigenaar.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 05:18

Jeetje mina wat een verhaal zeg.

Ik zou in ieder geval direct actie ondernemen, op wat voor manier dan ook. Mensen die zo met dieren omgaan mogen van mij er niet eens naar KIJKEN.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:49

er zijn wel twee paarden die verwaarloosd worden.....ik vind dat als je daar van weet je iets moet doen.....als je er niets van zou weten is het een andere zaak...
ik zou geen oog meer dicht doen.....ik heb trouwens ook z'on zus gehad,die dieren aanschafde en verwaarloosde,en ook nog haar hond regelmatig sloeg en schopte.
(jammergenoeg woonde ik toen al in frankrijk en dan doe je weinig....ze is 16 jaar geleden overleden ten gevolge van een auto-ongeluk...)

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:25

my god!! katten eerst in konijnehok en later in de schuur waar ze elkaar opvreten? de katten mogen niet los van je ouders? zijn hun ook niet helemaal goed ofzo? waarom hebben ze dan niet gezegd dat ze die beesten een ander plekje moeten geven?

en die paarden dan? als mijn zus zo was met de paarden en mijn paarden staan ernaast dan had ik die van haar ook gelijk mee verzorgd. en ff aan der oren getrokken waar ze mee bezig is? verberterd ze niet had ik die paarden wel ergens anders neer gestald of zelfs verkocht aan iemand die beter zou zijn ervoor.

maar als jij de db of de aid wil inschakelen moet je dat doen natuurlijk

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:29

ik hoop dat je zus snel inziet dat ze het ander moet gaan doen!!

Want ze weet het wel!!

Vreselijk dat nu zo ver is gekomen!!!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:11

lekker offtopic gaat dat weer zeg... :z
Dames misschien lekker prive gaan ruziën over maneges?
ik zou netjes foto's maken (als dat al mag van de dierenbescherming) en idd n logboek bijhouden! paarden zonder toestemming *overnemen* en verplaatsen levert je alleen weer allerlei rotzooi op, heb je niks aan en schieten de paardjes (WAAR HET UITEINDELIJK OM GAAT!) ook weinig mee op...
succes voor de paarden!! :+

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 21:37

ik heb meerdere keren aangegeven on topic te blijven enz enz
en ik ga niks makkelijk de aid bellen als ik verschillende berichten lees dat deze ook niet goed voor in beslag genomen paarden zorgen!!
ik houd al een logboek bij enz
mischien is er een stichting waar ik bij terecht kan?
heb er al 1 gemaild maar nog geen reactie ontvangen.
en het gaat om dit topic nog een keer en niet over vorige topics of dergelijke