Waar reserve band laten voor de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Waar reserve band laten voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 13:16

Hallo
Wij hebben een losse reserve band voor de trailer. Normaal ligt die altijd los in de trailer, maar dat vinden wij nogal vervelend. :=
Waar hebben jullie de reserve band?
Wij zaten er aan te denken om de band aan de buitenkant te bevestigen.
Iemand nog tips wat het handigste is?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:22

ik heb m aan de voorkant vd trailer laten monteren.. een hoesje eroverheen en t ziet er weer netjes uit ;)

WiskyBokjes

Re: Waar reserve band laten voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 13:23

Helaas zit daar bij ons het fietsenrek dus dat gaat niet :=

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:36

Boven een van de wielkasten? Uitsteken doet het niet, want de wielkasten zijn zelfs nog iets breder dan de banden.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:39

Gewoon lekker thuis laten. Een trailer kan prima met 3 wielen naar huis rijden als je eens een lekke band krijgt. Vertrouw je dat niet kun je ook zo'n spuitbus kopen waar je de band weer (tijdelijk) mee oppompt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:16

yarrah schreef:
Gewoon lekker thuis laten. Een trailer kan prima met 3 wielen naar huis rijden als je eens een lekke band krijgt. Vertrouw je dat niet kun je ook zo'n spuitbus kopen waar je de band weer (tijdelijk) mee oppompt.

Ehm, dan ben je in overtreding!!
Je MOET een reservewiel hebben voor elk type wiel aan de combinatie.
Je kunt dus alleen zonder reservewiel van je trailer op pad wanneer het reservewiel van de auto past op de trailer en dat mag geen "thuisbrengertje" zijn!

Reservewiel van mijn trailer hangt daar waar Werstfalia dat zelf heeft bedacht: op het schuine deel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:31

ehh Ikke, en al die nieuwerwetse auto´s zonder reservewiel dan? die alleen maar zo´n spuitbus in de auto hebben?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:40

cissy schreef:
ehh Ikke, en al die nieuwerwetse auto´s zonder reservewiel dan? die alleen maar zo´n spuitbus in de auto hebben?

Welke dan? Voor zover ik weet heeft elke auto een reserveband, op z'n minst een "thuisbrengertje".
Ik zal eens neuzen of ik de wetsartikelen terug kan vinden.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 20:42

Nou de band is toch aan de buitenkant vast gemaakt :j op het schuine gedeelte ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:03

Marley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:37

Ik zou er niet voor kiezen er geen mee te nemen... lijkt me niet echt slim.

Maar wij hebben die bij ons op de trailer gewoon met een soort speciale beugel aan de zijkant laten maken.
zo hangt hij mooi opgeruimd, niet in de weg en we hebben hem altijd bij.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:57

Op mijn trailer zat ook geen reservewiel. Ik wou er wel 1-tje op hebben, dus deze hebben ze voor me bevestigd.
Aan de bermkant.
Ook deze man vertelde dat de trailer best een stuk voor nood op 3 wielen kon doen, ik wil het risico niet nemen.
Afbeelding

qamez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:00

Ik zou hem inderdaad zoals op de foto bevestigen. Wel moet je rekening houden doordat je hem aan de zijkant bevestigd, dat de kar lichtjes naar een kant kan gaan trekken doordat hij nu niet geheel synchroon is(ene kant heeft meer weerstand dan de andere kant) Hierdoor zou de trailer in theorie kunnen gaan slingeren bij hogere snelheden. Succes in ieder geval met je keuze! Je kan de band altijd ook gewoon in de auto leggen toch?:)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:07

Een paard staat er toch ook nooit precies in het midden op?

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:48

ikke schreef:
yarrah schreef:

Ehm, dan ben je in overtreding!!
Je MOET een reservewiel hebben voor elk type wiel aan de combinatie.
Je kunt dus alleen zonder reservewiel van je trailer op pad wanneer het reservewiel van de auto past op de trailer en dat mag geen "thuisbrengertje" zijn!

Reservewiel van mijn trailer hangt daar waar Werstfalia dat zelf heeft bedacht: op het schuine deel.

OT: maar we hebben een paar weken geleden een lekke band gehad met een nieuwe auto (Audi) en toen bleek het thuiskomertje wat er (af-fabriek!) in lag niet te monteren te zijn omdat de gaten afweken van de plaats waar de bouten zaten. }:0 |o

Zelfde gehad met m'n Peus maar die heb ik als occasion gekocht dus of dat ook af-fabriek fout is gegaan weet ik niet.

Heb me ooit eens laten vertellen dat je een paard in een tweepaardstrailer het beste kunt laden aan de linkerkant omdat wegen ivm afwatering altijd naar rechts aflopen???

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:35

Citaat:
Heb me ooit eens laten vertellen dat je een paard in een tweepaardstrailer het beste kunt laden aan de linkerkant omdat wegen ivm afwatering altijd naar rechts aflopen???

Als je in de berm komt, heb je sneller de kans de trailer niet meer goed recht te kunnen houden omdat het meeste gewicht dan in de berm zit.
Dat is voor mij de voornaamste reden om m'n paard links neer te zetten.
Tja, je hebt natuurlijk niets in de berm te zoeken, maar je weet maar nooit wat je tegen komt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:37

bij ons zit hij voor IN de trailer tegen de voorwand in een klem vastgemaakt. De paarden hebben er geen last van en hij zit uit het zicht van 'mensen die hem willen lenen'. :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:39

Wat voor buurt woon jij dan?
Ik moet het ook niet zien dat er hier mensen komen die ongenodigd op ons terrein komen....
Meestal zijn het vertegenwoordigers etc, maar verder loopt hier maar zeer weinig vreemd volk **klopt af*

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:08

in de punt van de trailer aan de binnenkant,droogt ie niet uit en deuren zitten op slot...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:21

ik heb hem ook in de trailer in de punt zitten
bij de garage hebben aan mijn trapbescherming een bout gelast en daar zit hij aan vast en staat op de grond
ik heb er een vuilniszak omheen geplakt :D

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:11

@ annastasia: prima plek voor je reservewiel, veel fabrikanten monteren het daar standaard. Om het helemaal af te maken raad ik je aan nog ff een wielhoes te halen, dat voorkomt dat het rubber van de band veroudert onder invloed van weersinvloeden en UV-straling, zodat je reservewiel je niet in de steek laat op het moment dat je het onverhoopt een keer nodig hebt.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:37

Ja, er zijn tegenwoordig diverse auto's die geen reserveband meer hebben!
Ook geen thuiskomertje. Dan hebben ze zo'n spuitbus of runflat tyres.

Bij sommige merken kun je nog wel kiezen of je een echte band/velg, thuiskomertje of een spuitbus wilt!

Op drie banden naar huis rijden? Zéér onverstandig!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 11:38

Wij moeten alleen nog een hoes zien te vinden :')

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:53

reserveband ligt voor in het zadelkastje en plek zat ervoor. Daarnaast staat er voor de trailer een transporter LWB met enkele cabine dus daar is ook nog altijd wel een plekje te vinden.

Wij hebben de bevestigings beugel voor de band er los bij gekregen en werd door de verkoper zelfs afgeraden om deze te plaatsen aan de buitenzijde. Je band zal er niet beter van worden als deze ongebruikt jaren lang buiten in weer en wind hangt, dan is een hoes oid wel aan te bevelen. Dikke kans dat je band anders na een aantal jaar gewoon scheuren begint te vertonen en minder word. Eventueel je band ff inspuiten met siliconen oid zorgt ervoor dat de band niet uitdroogt.

Daarnaast hoeven er nu geen extra gaten geboord te worden voor de bevestigings beugel. Heb je alleen maar kans om vocht oid tussen het plaatwerk te krijgen als je hier achteraf in gaat boren.

@Frank: Je hebt volledig gelijk met het banden verhaal. Zeker in de duurdere modellen heb je steeds vaker runflat banden of spuitbusjes met schuim. En wat te denken van al die SUV-dingen met 20 inch wielen. Zoiets raak je nooit kwijt in je kofferbak.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:14

Of een Smart met een reservewiel :))