1e wedstrijd vraagje. Hoe laat aanwezig zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

1e wedstrijd vraagje. Hoe laat aanwezig zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 20:46

Hallo Bokkers.

10 Mei is het zover, ons wedstrijddebuut.
Nu ben ik langzaam alles een beetje aan het plannen.

Ik vroeg me af, hoe lang van te voren waren jullie de 1e keer op het wedstrijdterrein aanwezig?

Ik heb een plattegrond van het wedstrijdterrein (terrein is reeds bekend bij mij) zodat ik me nog een beetje kan orienteren.
Er zijn in totaal nog 3 mensen bij mij aanwezig, die kunnen gaan kijken of er uitvallers of iets zijn.
Ikzelf blijf het liefste in de buurt van de trailer aangezien ik natuurlijk niet weet hoe mijn paard gaat reageren en kan ik hem een beetje laten rondkijken als hij eruit is.
Dit is verder onderling allemaal geregeld.

Dus hoe lang van te voren ben ik de eerste keer het beste aanwezig.
Ik wil voor losrijden ongeveer een half uurtje uittrekken.

Alvast bedankt.

MaaikeMo

Re: 1e wedstrijd vraagje. Hoe laat aanwezig zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:48

als je voor losrijden een halfuur wilt uittrekken, uur van tevoren er zijn.. kan je nog betalen, kijken of het in of uitloopt
heb je ruim zat de tijd om op te zadelen enz.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:48

Als je een half uur wilt inrijden, moet je ook nog aan opzadelen denken en dan vooral de kalkoenen/proppen/what ever je ze wil noemen niet vergeten want die kunnen ook nog wel is eventjes in beslag nemen.
Zowiezo moet je een uur van te voren aanwezig zijn.
Je kunt ook tijd erbij optellen als je eerst wat wil rond kijken en als de ring al begonnen is, om te kijken of alles op tijd loopt, zodat je niet al op je paard zit en het nog een kwartier uitloopt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 20:50

Betalen is al gedaan, dus das weer een zorg minder. Ook kalkoenen enz, hebben we geen zorg aan. Hij loopt ijzerloos ;)
Zelf zat ik inderdaad ook aan ongeveer een uur tot anderhalf uur te denken. Wil de eerste keer graag rustig de tijd nemen. Ook voor mijn paardje. Dat het voor hem ook allemaal rustig aan gebeurd.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:52

Een uur van tevoren zou ik echt te kort vinden als je voor het eerst op concours gaat.
Zelf ben ik minimaal elk concour er wel een uur van te voren, behalve als ik ergens nog niet eerder ben geweest op de buiten wedstrijden. Daar kan t soms erg zoeken zijn naar het secretariaat en liggen de ringen soms best een eindje weg. Dus dan toch echt wel anderhalf uur van tevoren.
Houd er ook rekening mee als je nog stiften moet draaien. Reken ik zelf wel altijd mee, aangezien die van mij echt niet lief stil blijft staan op concours.
Heel veel succes op je eerste wedstrijd en natuurlijk ook heel veel plezier!!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 20:53

Ja, maar wordt het niet te lang als ik veel langer vooraf aanwezig ben?
Of zou ik gewoon sowieso 1,5 uur uittrekken? Kunnen we eventueel nog een ontspannen situatie creeren voor het paardje, beetje poetsen, wat rondlopen enz.

Edit:

Citaat:
Heel veel succes op je eerste wedstrijd en natuurlijk ook heel veel plezier!!!

Heel erg bedankt :D

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:56

Ik denk dat 1,5 uur van te voren wel prima is, anders ben je er zo lang van te voren en daar kan je paard misschien ook weer zenuwachtig van worden. in ieder geval veel succes alvast +:)+

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:58

Ik ben graag anderhalf uur vantevoren aanwezig , want er is altijd wel iets dat ik vergeten ben , en dan hoef ik nog snel een oplossing te zoeken !
Ik aat het als alles snel snel moet gaan .. vandaar ! :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 20:59

Dank jullie wel ;)
Denk dat ik inderdaad naar de 1,5 uur ga.
Beter allemaal op ons gemakje de eerste keer dan dat we uiteindelijk toch moeten haasten.

Zijn van die lastige dingen om te weten hé, zo voor de eerste keer. Alles is zo nieuw.

Ik ga geregeld mee met vrienden van ons, maar die komen kort voor de starttijd aan, zadelen op, rijden 10 minuten in en gaan de ring in.
Heel soms drinken ze vooraf wat, maar dan moeten we meestal alsnog haasten.
Ik wil graag iets meer ontspanning :o
Laatst bijgewerkt door Silence op 12-04-09 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:01

Zorg ervoor dat je dan lekker ruim voor de tijd aanwezig bent. Laten we zeggen dat je eerst nog je moet melden bij het secretariaat dat duurt een kwartiertje en dat je dan silence even kan laten rondkijken. Ook een kwartiertje tot halfuurtje. Zit je aan de drie kwartier. En dan opzadelen en rijden dus ongeveer 1,5 uur van te voren aanwezig zijn. Dit is normaal wel erg vroeg, maar aangezien het voor jou de eerste keer is kan je het lekker allemaal rustig aan doen.

even off topic: ik heb je profiel gelezen en ook je topic over je clinic! Echt wat een super verhaal zeg! Ik vind het echt geweldig om te zien dat een paard zo erg kan veranderen! Ik wens je veel succes met je wedstrijd!

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:02

Ongelofelijk is dat! Heb dat vroeger idd ook heel vaak met mijn schoonzusje meegemaakt. Misschien dat ik daarom nu wel altijd errug vroeg aanwezig ben, haha!
Maar anderhalf uur lijkt me prima. Lekker ruim de tijd, maar niet zoveel dat je paard er onrustig van zal worden!
Veel plezier

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:03

ik ben sowieso graag ruim optijd, hoef ik ook niet te stressen als er iets niet gaat dan verwacht, vaak ben ik ook 1,5 uur van te voren op het terein.

Succes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:04

Bedankt, 1,5 uur lijkt me een goed idee. Kunnen we inderdaad altijd nog afbouwen.

Citaat:
even off topic: ik heb je profiel gelezen en ook je topic over je clinic! Echt wat een super verhaal zeg! Ik vind het echt geweldig om te zien dat een paard zo erg kan veranderen! Ik wens je veel succes met je wedstrijd!

Dank je. Hij is inderdaad erg veranderd. Had een jaar geleden nog niet verwacht dit allemaal te kunnen.
Ben er wel ontzettend blij mee.

knockout1: Dank je. Lekker ruim de tijd inderdaad. Als we tijd over hebben, drinken we maar wat extra. Zorg wel dat ik genoeg bij heb ;)

M_R: Ja, je weet natuurlijk nooit wat er onverwachts anders gaat.
Dank je wel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:05

ik ben altijd een uur van te voren, dan heb ik een halfuur voor aanmelden en zadelen en kan ik een halfuur losrijden (al rij ik meestal maar 20 minuten los)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:07

Ja, hoe lang we uiteindelijk werkelijk los moeten rijden is natuurlijk nog even afwachten, maar ik reken er nu maar een half uurtje voor.
Het is ook helemaal afwachten hoe de reactie van mijn paardje zal zijn. ;)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:08

Alvast veel succes gewenst, je laat ons wel weten hoe het is gegaan dan he :D Nog een maandje, maar de tijd gaat snel

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:08

ik heb in excel een schema gemaakt als volgt:
10:52 starttijd
10:17 0:35 start losrijden
10:02 0:15 opzadelen
9:47 0:15 reserve
9:17 0:30 reistijd
9:17 vertrek

Ik hoef dan alleen de starttijd in te vullen en evt. de reistijd aan te passen, alles wordt dan automatisch doorgerekend.
Bij onbekend terrein trek ik er een kwartier bij op.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 12-04-09 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:09

vergeet niet dat als je al betaald heb dat je jezelf dan nog steeds moet aanmelden!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:10

xxxdonja: Dank je wel. Dat zal ik zeker doen. Ja, een maandje is zo voorbij. Nog even lekker doortrainen.

jury: Das wel handig. +:)+

LeOnIe_me: Ja, daar hou ik rekening mee. Mogen dat ook andere mensen doen? Bijv. mam, als ik liever bij de trailer zou blijven. Of moet je dat zelf doen?

Denk er nu trouwens aan, vrienden van ons melden zich nooit aan. Heeft wel altijd gewoon kunnen rijden.

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:15

Citaat:
LeOnIe_me: Ja, daar hou ik rekening mee. Mogen dat ook andere mensen doen? Bijv. mam, als ik liever bij de trailer zou blijven. Of moet je dat zelf doen?

Denk er nu trouwens aan, vrienden van ons melden zich nooit aan. Heeft wel altijd gewoon kunnen rijden.

iemand anders kan je idd ook aanmelden.. ik zou het maar gewoon doen.. als ze moeilijk gaan doen ,, voorkomt een hoop stress..
mag ik vragen waar je wedstrijd heb ¿.. zag dat je in brabant woonden

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:16

Oke, bedankt.

Ik heb wedstrijd in Maarheeze, Zuid-Oost Brabant.
Als ik nog in Oudenbosch had gewoond, dan was het misschien wel bij Nispen in de buurt geweest ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:19

silence, als je het bestandje wil dan kun je me altijd je mailadres pb-en

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:19

Ah, super. Ben zelf onbekend met Exell, dus was al een beetje aan het puzzelen.
Stuur je meteen een berichtje.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:24

is verzonden

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:24

En ontvangen.