Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sonja schreef:Je kent die grote vos van ons wel he? Zelfde verhaal.
Ongelofelijke smeerzak op stal. Loopt alles d'r doorheen, is zo nieuwsgierig dat 'ie ALLES in de gaten moet houden, maar helaas als 'ie achteruit stapt tilt 'ie z'n poten niet op dus na het mesten ligt binnen een uur ook alles al weer achterin zijn stal...
Dramatisch, zo'n paard.
Wat bij ons goed helpt is om de bodem zo stevig mogelijk te houden. En dat lukt niet met alleen droog zaagsel, daar heb je ook vochtig zaagsel voor nodig.
We scheppen elke dag de drollen eruit en écht natte plekken. De rest wordt indien nodig gemixt met nieuw zaagsel, waarbij we alles van buiten naar binnen scheppen in zijn stal.
Je paard staat niet in zo'n prachtige witte laag die je zelf zo graag ziet, maar de laag 'pakt' veel beter, waardoor het beter blijft liggen, ook beter absorbeert, en het paard dus niet op de stenen ligt bij het dutje...
Ik ben erg slecht in centimeters gokken, maar er ligt dus een redelijk dik pak in z'n hok. Zal het straks ff meten

Dat dier is ZO nieuwsgierig dat 'ie overal tegelijk wil zijn.vincentlover schreef:als je paard de hele tijd rondjes draait in zijn stal, kan dit ook uit verveling komen...
Kan hij wel contact maken met andere paarden?
Misschien helpt het om wat meer hooi te geven, zodat hij wat te doen heeft, om een speeltje in zn stal?
) Ikima schreef:Dit is wel een stalgebrek helaas. Mijn merrie heeft het ook lang gedaan, vooral als andere paarden naar buiten waren om gereden te worden en er dus niets naast haar stond of als het een beetje druk werd op stal.
Vorig jaar is ze naar een andere pensionstal verhuisd en daar is het super rustig. Hier doet ze het nog maar zelden, kan haar buren goed zien en staat nu ook regelmatig op stal als beide buurpaarden er niet zijn en blijft rustig.
Ik geef haar wel regelmatig Magnesium en als ik merk dat ze weer wat onrustig wordt dan gaat ze weer voor een paar weken aan de Magnesium.
Ikima schreef:Die van mij is ook heel koel en rustig, alleen als het op stal drukker werk of als de buren weg waren werd ze onrustig, zodra ik haar uit de box haalde wanneer ze weer als een bezetene rondjes liep dan was het over.
Magnesium heeft bij haar goed geholpen, je kunt het altijd gewoon proberen, in het huidige voer zit niet zoveel Magnesium en het schijnt toch dat veel paarden een tekort hebben, goed voor zenuwgestel en spieren.