Paard boos/teleurgesteld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Paard boos/teleurgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 16:19

Hoi,

Ik heb het idee dat mijn paard letterlijk boos of teleurgesteld is op mij.

Voorbeeld: Ik ga elke dag na hem toe...tot dat ik een dag niet kon dus mijn vader deed hem. Volgende dag kom ik en hij kwam boos over... Keek me boos aan en wilde bit niet in enzo. Hij gedroeg zich heel anders als normaal. De dag er op was er weer niks aan de hand?!

Afgelope woensdag is mijn paard van stalletje verhuisd (hij trapte wegens voernijd zowat de wand er uit en ze benen/hoeven kapot) Ik kom dus gister bij hem kijke en hij bekeek me niet! Hij wilde ze stal niet uit en geen aai over ze bol van me. De stapmolen had ie ook ze bedenkingen over.

Zou ik het me verbeelde of zou die echt boos/teleurgesteld zijn dat ik heb bijv een dag oversla of dat hij na een ander stalletje moest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:19

Ik denk dat hij zich anders gedraagt odat hij moet wennen aan zijn nieuwe omgeving :)

geef m een lekker kriebelbeurt, word je vanzelf weer vriendjes :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:20

Ik denk dat ie teleurgesteld is, wanener mijn paardje kreupel is en dus lanegr in zijn box meot staan, wilt hij me ook niet bekijken en is boos op me...

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 16:21

Verklaar de dag overslaan dan maar?
Me vader doet hem wel is vaker voor me en de volgende dag is die niet te genieten.
qua werk is het ook niet want zelf zet ik hem ook wel is in de molen en daarna weer na stal en de volgende dag is ie niet anders

Stomme dieren eigelijk :P

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:26

Mijn oude merrie deed altijd als ik op vakantie was geweest en weer
op stal kwam, haar kont naar me toe draaien en ging dus gewoon de
andere kant op staan kijken := Die was ook altijd soort van beledigd als
ik 2 weken niet was geweest :) Leuk toch die karakterpaarden :+

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:18

@ ProudJustify : Mijne precies hetzelfde :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:25

Zo heeft een kennisje van me een merrie, vreselijk jaloers kreng dat dat is! Als ze eens een ander paard pakt om te rijden (ze hebben er 6 staan) kijkt dat 'mormel' haar de rest van de dag niet meer aan, sterker nog, dan draait ze haar rustig de kont toe! Trappen doet ze niet, maar zich laten pakken zit er dan ook niet meer in. Op vakantie gaan is voor hun ook bijna niet leuk meer, bwv, omdat mevrouw dan ook zwaar beledigt is...
Echt een apart beest hoor, maar wat ProudJustify al zei, leuk, die karakterpaarden. :D

Juul_sintha

Re: Paard boos/teleurgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:29

Dit had een paard van een vriendin van mij ook maar naar 2 dagen was bij haar het vertrouwen weer terug.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:33

Ik pas elk jaar 2 weken op 2 arabieren. Als de eigenaren dan terugkomen staan meneer en mevrouw 2 weken achterin het land en willen ze niets weten van de eigenaar, zelf voer helpt niet, daar gaan ze pas naartoe om te eten als de eigenaar weg is :+ tsja, sommige paarden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:14

Bij mijn oude merrie was het ook de volgende dag weer over hoor en
was ze toch wel blij dat ik weer terug was :)

Ze is nu 22 en het is nog steeds een geweldig dier echt een karaktertje hoor.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:55

ik ben ook weleens boos op mijn paard en dan doet ze lang weer lief aankijken tot het weer goed is
en als ze boos op mijn is geef ik haar een snoepje en een kriebel beurt en is het ook weer goed :(:)

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:09

Over karakter gesproken. Onze pony heeft zowel mij als mijn dochter nog nooit gebeten maar als zij haar gaat poetsen en een vriendin helpt mee heeft ze nu al twee keer die vriendin gebeten. Ik krijg het idee dat ze de volledige aandacht "eist" van mijn dochter of iets dergelijks???

Kavena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:24

Mijn pony en ik hebben zo'n goede band !! Dat als ik 2 weken op vakantie ben geweest en weer terug komt dat ze me haast 'omver knuffelt' zo blij is ze me weer te zien.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:39

DjamielLover schreef:
Mijn pony en ik hebben zo'n goede band !! Dat als ik 2 weken op vakantie ben geweest en weer terug komt dat ze me haast 'omver knuffelt' zo blij is ze me weer te zien.

Grappig, in je profiel staat dat je een manegeruiter bent die opzoek is naar een pony >;)

Citaat:
Hallo, leuk dat je op mijn profiel komt kijken,
Ik ben Eline en ik rijd nu 8 jaar op Manege Hoogenweg in hardenberg. Ik ben 28 maart '09 , 13 jaar geworden en als verjaardags cadeau krijg ik een pony. We zijn nu druk op zoek naar de geschikte pony voor mij.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:32

PP > OPG

Kavena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:33

MLoeser schreef:
DjamielLover schreef:

Grappig, in je profiel staat dat je een manegeruiter bent die opzoek is naar een pony >;)

Citaat:
Hallo, leuk dat je op mijn profiel komt kijken,
Ik ben Eline en ik rijd nu 8 jaar op Manege Hoogenweg in hardenberg. Ik ben 28 maart '09 , 13 jaar geworden en als verjaardags cadeau krijg ik een pony. We zijn nu druk op zoek naar de geschikte pony voor mij.

Moet ik nog even aan passen ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:41

28 maart 2009 is pas geleden hoor als je dan al een goeie band met je pony heb en ondertusse ook 2 weken op vakantie bent geweest??? klopt volgensmij niet echt?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:42

nee inderdaad: je koopt een pony rijd er een of twee keer op, gaat twee keer weg en dan heb je zo'n geweldige band? Bij mijn paard heeft dat toch wel wat meer tijd gekost...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:44

haha ja idd, bij mijn paard heeft dat zeker wel een half jaar geduurd voor die doorhad die die echt bij mij hoorde :Y) of die van jou is hoogbegaafd of de mijne is gewoon superstom :P

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:00

Of haar pony heeft last van de hormonen: Wordt verliefd op alles wat ze ziet :P

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:54

Even weer on-topic: Onze pony had precies het zelfde. Als wij terugkwamen van vakantie, was ze de eerste dag boos. Later bekwam dat weer. Als ze medicijnen moest, kreeg ze die van mij, dus was ze boos op mij. Toen wij ons paard kochten, was ze eerst vreselijk jaloers. Later aanvaardde hem en kon het goed met hem vinden. Idd leuk die karakterpaarden. In het rijden was dat ook leuk: tijdens een buitenritje deden we het tempo in onderling overleg. Komt dat karakter vaker voor bij merries? Onze pony is/was (want wij hebben haar niet meer) een merrie. Ons paard is een heel ander type, dat is een ruin.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:59

Ik weet het niet, bij die oppaspaarden van mij had de merrie het erger dan de ruin. Mij eigen ruin was wel weer diep beledigt...

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:04

Hoi hoi, tuurlijk kan dat. Met katten honden en paarden. Wat ik mij heb laten vertellen dat het kan schelen als je het ze vertelt. Klinkt stom, maar bij een kennis van mij werkte het wel. Die z'n kat was altijd onwijs boos na vakanties. Tot hij haar verteld heeft dat hij weg ging, alle dagen heeft doorgenomen en gevraagd heeft of zij op het huis wilde passen. De hond kon dat niet, dus die ging ergens anders heen...Het klinkt bizar, maar het werkte dus wel bij hun. Dus vertel je paardje dat jij niet kan, dat je hem/haar zal missen en dat je over een dagje echt weer komt...probeer het zoveel mogelijk te visualiseren en kijk es wat er gebeurt :) Je weet maar nooit!

Ik heb helaas nooit zoiets bij de hand gehad om te proberen :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:05

Tis net als de poes die beledigd is al je terug komt van vakantie. Waar maak je je druk om. Je pony mag toch ook wel eens een off day hebben, of ben jij zo onzeker?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:39

Elpharo schreef:
Hoi hoi, tuurlijk kan dat. Met katten honden en paarden. Wat ik mij heb laten vertellen dat het kan schelen als je het ze vertelt. Klinkt stom, maar bij een kennis van mij werkte het wel. Die z'n kat was altijd onwijs boos na vakanties. Tot hij haar verteld heeft dat hij weg ging, alle dagen heeft doorgenomen en gevraagd heeft of zij op het huis wilde passen. De hond kon dat niet, dus die ging ergens anders heen...Het klinkt bizar, maar het werkte dus wel bij hun. Dus vertel je paardje dat jij niet kan, dat je hem/haar zal missen en dat je over een dagje echt weer komt...probeer het zoveel mogelijk te visualiseren en kijk es wat er gebeurt :) Je weet maar nooit!

Ik heb helaas nooit zoiets bij de hand gehad om te proberen :)

Nou, je zegt het zo en het klinkt wel erg grappig, maar volgens mij werkt het echt wel. Door maar elke keer netjes te vertellen waar ik heen ging, wat ik ging doen en of ik nog van plan was ooit en zo ja, hoe laat, weer terug te komen heb ik een kat van verlatingsangst afgekregen. Liep hij eerst altijd achter me aan, tot aan het centrum aan toe zelfs, op het laatst vond ie het best en ging verder met waar hij mee bezig was, zelfs als hij buiten was...
Bij de paarden werkt het in die zin dat ik, als ik wegga zonder nog eens wat hooi gevoerd te hebben, ze niet hysterisch gaan hinniken als ik vertel dat ik zo weer kom en alleen maar even boodschapjes ga doen of koffie drinken. Doe ik dat niet dan raken ze bijna in paniek, want wie moet hen dán voeren?!?
Of het nu echt aan het visualiseren, danwel doornemen ligt of aan een mate van herhaling (ik zeg altijd trouw hetzelfde - logisch als zo'n beest er dan conclusies aan verbindt omdat ie de klanken of handelingen combineerd met langer of korter wegblijven), ik weet 't niet, maar het is wel grappig dat het werkt...