Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. maar er is er een kwijt geraakt en er was er een gewoon bot.. 

Imago01 schreef:Ik heb al regelmatig nieuwe hoevenkrabbers gekocht en die dingen verdwijnen om een of andere vage reden altijd weer uit mijn poetskist: wordt “geleend” en niet meer geretourneerd etc. Maar die ene…die ene hoevenkrabber, die dus al meegaat vanaf dat ik 8 jaar oud was (nu 33) en die ik bij mijn eerste paard al gebruikte, die een paar jaar wel ongebruikt was hoor, maar na de rustpauze nu alweer enige jaren gebruikt wordt…die is nooit kwijtgeraakt en is er nog steeds! En al die nieuwe? die raken weer weg, maar deze??? Nee deze blijft trouw. Moet wel zeggen dat het ding behoorlijk irritant was (als ik die weer pakte omdat een nieuwe pleite was) want het ijzertje verbuigt al een beetje (lam geworden) en moet ik dan weer terugduwen etc.
Wat betreft borstels gaat het wel goed en koop ik om de zoveel tijd eens een nieuwe (ik maak ze regelmatig ook schoon) maar op die hoevenkrabbers rust bij mij een vloek vrees ik!

Gewone borstels vervang ik regelmatiger dan een hoevenkrabber.
Ik zou er denk ik niet aan denken om ze te vervangen tenzij ze bij wijze van spreken 'uit elkaar vallen'.
En...op de stal waar ik sta worden geen spullen "geleend" door anderen,scheeld ook enorm moet ik zeggen