Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mika007 schreef:Ben je overdag passief? (zittend beroep of hele dagen school) Rij je (te) weinig? Rij je steeds op een ander paard? Ben je te gespannen?
Er zouden zoveel redenen aan ten grondslag kunnen liggen waardoor je spierpijn hebt.
Als ik op een erg rond-buikig paard ga zitten dan voel ik mijn liezen ook nadien. Logisch want ik ben
dat niet gewend.
Goede warming up en cooling down is natuurlijk ook belangrijk!
Mika007 schreef:Misschien is dat het dan...
Rij je ws in een manege op verschillende paarden? Misschien door de weeks je spierpijn-plekken even een paar keer oprekken ofzo?
Aukelizzy schreef:Het kan ook zijn dat je onbewust te gespannen zit en je schouders en je nek te strak houdt.
Dan kun je wel een keurige houding hebben voor het zicht maar span je teveel met flinke spierpijn als gevolg.
MarchaL schreef:Aukelizzy schreef:Het kan ook zijn dat je onbewust te gespannen zit en je schouders en je nek te strak houdt.
Dan kun je wel een keurige houding hebben voor het zicht maar span je teveel met flinke spierpijn als gevolg.
Dit denk ik ook, pijn in nek/schouders is toch vaak een soort van spanningspijn. Neem tijdens het rijden tussendoor eens de tijd om de boel los te schudden. Zwaai je armen eens en buig je hoofd eens naar voor, achter en opzij. Zodra je kramp/vervelend gevoel krijgt tijdens het rijden herhaal je het opnieuw. Op die manier voorkom je dat je helemaal vast gaat zitten.
PureSylk schreef:Ik heb zelf nooit last gehad van spierpijn, totdat ik een jaar geleden m'n huidige verzorghafje kreeg.
elke week is het raak. Zelf denk ik dat het komt doordat ze vrij breed is, weet niet of dat bij jou ook het geval is?