Spierpijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaaaaaa

Spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 12:46

Na het paardrijden heb ik de laatste jaren heel veel spierpijn. ik rij al paard van mij 6 jaar vanaf mijn 12de kreeg ik meer en meer spierpijn. en omdat ik er zoveel last van heb kan ik soms met moeite gaan en mijn schouder doen ook veel pijn.
Ik heb al aan mij lesgeefster gevraagt of het aan mijn houding komt maar volgens haar zit ik mooi recht.

Tessaaaaaa

Re: Spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:08

Niemand die mij kan helpen?

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:38

Ben je overdag passief? (zittend beroep of hele dagen school) Rij je (te) weinig? Rij je steeds op een ander paard? Ben je te gespannen?
Er zouden zoveel redenen aan ten grondslag kunnen liggen waardoor je spierpijn hebt.

Als ik op een erg rond-buikig paard ga zitten dan voel ik mijn liezen ook nadien. Logisch want ik ben
dat niet gewend.

Goede warming up en cooling down is natuurlijk ook belangrijk!

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:45

Mika007 schreef:
Ben je overdag passief? (zittend beroep of hele dagen school) Rij je (te) weinig? Rij je steeds op een ander paard? Ben je te gespannen?
Er zouden zoveel redenen aan ten grondslag kunnen liggen waardoor je spierpijn hebt.

Als ik op een erg rond-buikig paard ga zitten dan voel ik mijn liezen ook nadien. Logisch want ik ben
dat niet gewend.

Goede warming up en cooling down is natuurlijk ook belangrijk!

Ik zit hele dagen opschool en ik rij vroeger toen mijn paard nog leefde elke dag maar nu maar 1 keer in de week .

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:36

Misschien is dat het dan...