Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

FriesWytske schreef:Snap hun wel. Ze plaatsen je op de startlijst en dan meld jij je af. n dan moet je betalen. Is meestal zo. Dan had je je eerder moeten afmelden. En niet wachten totdat je eventueel op de startllijst staat.
Storm76 schreef:Belachelijk.
Ikzelf stond soms op meerdere wachtlijsten voor een bepaalde dag, er was er altijd wel eentje waar ik toch op terecht kon, de anderen zei ik dan gewoon af als ze ook belden dat er plek was.
Je kan eens een belletje doen naar de KNHS om te vragen of ze in haar recht staat, dan weet je ook hoe zij erover denken en dat kan je dan weer tegen de vereniging zeggen.
Storm76 schreef:Belachelijk.
Ikzelf stond soms op meerdere wachtlijsten voor een bepaalde dag, er was er altijd wel eentje waar ik toch op terecht kon, de anderen zei ik dan gewoon af als ze ook belden dat er plek was.
Je kan eens een belletje doen naar de KNHS om te vragen of ze in haar recht staat, dan weet je ook hoe zij erover denken en dat kan je dan weer tegen de vereniging zeggen.
Citaat:Het inschrijven voor en/of het starten door dezelfde deelnemer tijdens twee
verschillende wedstrijden op één dag is toegestaan wanneer dit met verschillende paarden gebeurt.
Urielle schreef:Volgens de KNHS moet je betalen en volgens de KNHS mag je niet bij meerdere wedstrijden tegelijk op de wachtlijst staan. Zo was het althans vorig jaar. Ik had me toen ergens op de wachtlijst laten zetten, kon ergens anders wel direct starten, wou me van de wachtlijst af laten halen en moest toen startgeld betalen (ondanks dat ik niet zeker was van een startplaats!). KNHS gaf de rijvereniging gelijk.
Vadisha schreef:Ik vind ook niet raar hoor dat je dat doet! Maar tja de regels zijn er wel.. Heb even de regelementen erbij gepakt en dit staat erin:Citaat:Het inschrijven voor en/of het starten door dezelfde deelnemer tijdens twee
verschillende wedstrijden op één dag is toegestaan wanneer dit met verschillende paarden gebeurt.
Maar zodra je weet dat je ergens anders kunt starten vind ik het nog steeds wel zo netjes dat je je dan afmeld bij de andere vereniging. Hier wordt je vaak automatisch anders alsnog geplaats als er plek is (en dus zonder bericht).
Ik was ook een beetje verbouwereerd (en zwaar verontwaardigd) toen, maar volgens de KNHS was dit dus idd toegestaan, mits dus idd de inschrijving al gesloten was. En ja, bij mij was het toen een week van te voren dus ik had geen poot om op te staan. NoireIdylle schreef:het is toch voor hun een voordeel als ze wat mensen achter de hand hebben die ze kunnen vragen of ze nog interesse hebben in een startplaats als er wat uitvalt
Als ruiter moet je blij wezen dat een organisatie een wachtlijst maakt, zodat je nog een kans maakt op een startplaats.Urielle schreef:Dat dacht ik dus ook toenIk was ook een beetje verbouwereerd (en zwaar verontwaardigd) toen, maar volgens de KNHS was dit dus idd toegestaan, mits dus idd de inschrijving al gesloten was. En ja, bij mij was het toen een week van te voren dus ik had geen poot om op te staan.
Citaat:Het inschrijven voor en/of het starten door dezelfde deelnemer tijdens twee
algemeen reglement schreef:a. In de disciplines Dressuur, Springen, Eventing en Mennen (dressuur en vaardigheid)
dient een deelnemer zich in te schrijven door middel van het opsturen van
een geldige ingevulde startcoupon per rubriek.