Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Marlous schreef:Dat van z'n achterbeen klinkt indd als habituele patella fixatie. De knie die op slot schiet. Laat je hoefsmid komen, die kan de hoeven 'binnendoor' bekappen. Ga veel met 'm stappen, lange stukken rechtdoor. Heuveltjes lopen, zodat die knieen een beetje getraint worden. Als je ziet dat z'n knie op slot zit, kan je hem het best achteruit laten lopen, dan schiet het vaak weer terug..
Mijn pony van 4 heeft er ook last van... De meeste paarden groeien er overheen, soms is een operatie nodig..
Of het ontzettend pijnlijk is weet ik niet hoor?
Succes ermee!!
. Ik zou iig de summer fit ook eens proberen. Eet hij ook niet als hij alleen gelaten wordt? Zet hem het emmertje of een aantal emmertjes voor met verschillende soorten voer (hele kleine beetjes) zodat je kan zien wanneer hij iets heeft gegeten of niet. laat ze er desnoods de hele dag alleen bij staan. Mss dat hij alleen nog iets meer op zn gemak is en wel wil eten. Zorg ook dat de honden enzo er niet bijkunnen. Mss is hij vroeger in de kudde zodanig geintimideerd dat hij toen niet bij het voer mocht komen, dat hij nu in gezelschap nog niet durft eten. Voor de rest, ik weet niet of dit bij paarden helpt, maar ik heb de indruk wanneer bv zieke dieren niet echt willen eten, en je soms een beetje op hun lippen of binnenkant mondje smeert, ze het dan wel lekker vinden en desnoods wanneer jij het aanbiedt wel gaan eten. Dus mss kun je dit ook eens proberen. Eet hij verder wel normaal gras/hooi. Ben je zeker dat hij goed kan slikken en kan eten. Probeer deze laatste zeker uit te sluiten.