Verzorgpaard overkopen, Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prinero

Verzorgpaard overkopen, Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:02

Ik verzorg nu ruim 5,5 jaar een hele lieve ruin, van iemand die niet kan rijden/verzorgen.
Hij staat vlakbij mijn huis en voorheen had hij daar ook een weiland.
Inmiddels heeft hij geen weitje meer (gemeente..) en ook staat hij alleen op stal, zonder andere paarden in de buurt, laat staan een geit/schaap.
In de zomer gaat hij wel naar een weiland waar andere paarden staan.
Nu merk ik dat hij echt een heel ongelukkig paard is geworden de laatste tijd.. De eigenaresse is een vrouw die neit kan rijden, verzorgen en er weinig verstand van heeft. Maar het paardje is daar geboren en staat daar al zn hele leven bij haar in de achtertuin..
Nu wil ik heel graag 'm kopen, zodat hij eindelijk echt van mij is en lekker naar een pensionstal kan waar hij overdag buiten kan staan met andere paarden en ik lekker met m kan rijden.
Ik werk 40 uur per week en verzorg m iedere maandag en zaterdag, op maandag ga ik in de avond (zodirect dus weer) en loop ik met hem een half uur en mest ik m. Op dinsdag wordt er ook alleen met m gewandeld en op woensdag vaak ook. Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag wordt ie wel ruim een uur gereden. Ik vind dit echt heel zielig en wil m daar weghebben. Alleen weet ik dat zij niet makkelijk 'ja' zou zeggen..
Hebben jullie nog tips voor mij en wat vinden jullie van bovenstaande?

Wesco

Re: Verzorgpaard overkopen, Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:04

Ik zou eerlijk zeggen dat dit geen leven is voor een paard. En zeggen dat jij hem wel wilt kopen, en dat ze er anders eens over na moet denken om het paard op een pensionstal te zetten.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:17

Ik sluit mij aan bij meissielief.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:26

Misschien ook iemand met veel verstand van paarden/dierenarts meenemen of iets van die actie van de dierenbescherming een folder ofzo of een goed boek zodat jij niet de enige bent die zegt dat een paard alleen niet goed is. Van jou neemt ze het misschien niet zo snel aan?

Of misschien nu al een beetje 'voorbereiden' door soms te zeggen dat het toch wel erg zielig is een paard alleen, leesinformatie meegeven, zeggen dat jij er veel om geeft, dat als jij een paard zou hebben het zo en zo zou doen etc en dan over een week of 2 vragen of ze hem niet aan jou wil verkopen. Dan heeft ze er misschien aan kunnen 'wennen'.

Maris_Janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:33

Eerlijk zijn, geef haar foldertjes / andere informatie om telaten zien hoe t ook kan. Vertel haar ook hoe jij t zou doen als je een eigen paard zou hebben. Geef haar de tijd om er over na tedenken en eventueel dingen aan tepassen veranderen is dit niet t geval ga dan op nieuw een gesprek aan en vraag of er de mogelijkheid is dat jij haar paard koopt.

Succes hoop dat jullie er samen uit komen!

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:49

Gelukkig dat jij er bent..
Maar ik zou wel heel erg oppassen met hoe je het brengt hoor.. Als je met de DB aankomt of iets dergelijks, dan heb je straks kans dat ze zich aangevallen voelt en dat je hem helemaal niet meer mag/kunt kopen..
Ik begrijp niet uit je verhaal of je het al gevraagd hebt of niet, of je hem dus mag kopen?
Ik zou gewoon met haar gaan praten, vertellen wat het beestje voor jou betekent en dat je hem zooo ontzettend graag zou willen kopen, dat je het gelukkigste meisje van de wereld zou worden en dat je een hele gezellige pension stalling hebt/kent, voorzien van alle gemakken, waar hij lekker naar buiten kan en waar je een bak bij de hand hebt zodat je NOG meer met hem kunt doen cq. uit hem halen?
Lastige situatie als je niet de eigenaar bent.. Hoop voor je dat hij binnenkort van jou is!

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 19:33

Dank allemaal voor jullie berichten.. Inderdaad wil ik niet direct gaan 'dreigen' want dan ga je al niet lekker een gesprek ik.
Hij gaat van t weekend waarschijnlijk t land op en dan kan ik met haar praten..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:37

Zeg haar gewoon eens dat je merkt dat het paard ongelukkig lijkt. Wellicht komt ze zelf met oplossingen..

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:50

misschien gekke vraag hoor, maar waarom verzorg je hem alleen op de maandag en de zaterdag? Is dat omdat je niet meer tijd hebt of omdat er nóg een verzorgster is die haar tijd opeist? Als het namelijk is wegens tijdgebrek zul je daar ook even goed over na moeten denken heh...

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:27

Ik zou ook zeggen dat je hebt gemerkt dat het paard de laatste tijd erg ongelukkig is en dat hij andere paarden nodig heeft. En dan kun je voorstellen om hem op een pensioinstal te zetten en zeggen dat als zij dit te duur vindt dat jij hem eventueel wel wil overkopen.

Ik zou het wel heel voorzichtig brengen, ik denk dat zoiets voor een eigenaar wel gevoelig ligt.
Succes!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:32

Ik vind het ook vreemd, dat je zegt haar op maandag en zaterdag te verzorgen. Dan rijdt er op de donderdag vrijdag en zondag dus iemand anders op blijkbaar. Dan doet diegene toch veel meer met het paardje dan jij?
Wie is diegene; een andere verzorger?

Zoja, die zou het vast ook niet leuk vinden dat je de pony wilt kopen.
Als jij het balletje aan het rollen brengt gaat zij er misschien straks wel met de buit vandoor ;)

Ik zou de pony in eigendom van die vrouw laten en proberen te zorgen voor een betere stalling.
Zo te horen heb jij waarschijnlijk zelf ook te weinig tijd voor een eigen pony?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:47

Het probleem bij de eigenaar leggen.
Inderdaad gesprek aangaan dat zij haar best doet enz. maar dat het paard steeds ongelukkiger wordt en dat dit eigenlijk niet langer kan.
Dan vragen of zij mogelijkheden ziet om hem ergens anders te stallen. je kunt daarna altijd nog met de oplossing komen om hem over te komen maar probeer het zo te brengen dat zij het bijna bedenkt.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:51

beantsje schreef:
Het probleem bij de eigenaar leggen.
Inderdaad gesprek aangaan dat zij haar best doet enz. maar dat het paard steeds ongelukkiger wordt en dat dit eigenlijk niet langer kan.
Dan vragen of zij mogelijkheden ziet om hem ergens anders te stallen. je kunt daarna altijd nog met de oplossing komen om hem over te komen maar probeer het zo te brengen dat zij het bijna bedenkt.

hier ga ik in mee

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:05

Ik zou het eerlijk brengen en hopelijk ziet ze hoe het je aan het hart gaat. maar oppassen dat het niet te aanvallen is. Je verplaatsen in haar situatie en zeggen dat je snapt waarom het is zoals het nu is, maar dat je zo gehecht bent aan hem en graag meer wilt geven aan hem.
Veel verplaatsen in de ander zodat het dus niet aanvallen is en daarna je eigen eerlijke gevoel geven!
gaat goedkomen, je bedoelt het goed!

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:11

Gelukkig kwam zij zelf al met een (groot deel) van de oplossing.
Hij staat nu lekker op t land en nu ie een aantal maanden weg van stal is gaan ze een grote paddock maken waar hij lekker naar buiten kan, direct naast zijn stal (zo ongeveer een halve bank groot)!

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 19:12

En de reden dat ik hem alleen op ma en zaterdag doe is omdat daar geen mogelijkheden zijn om in de avond te rijden. Ik werk veel dus vandaar dat een andere verzorgster nu lekker met m rijd door de week!

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:13

Als ie altijd in de achtertuin heeft gestaan, je zegt dat ie daar ook geboren is? Dan zou ik wel voorzichtig zijn met het introduceren in een kudde. Grote kans dat hij nooit 'paardentaal' heeft geleerd en andere paarden dus niet begrijpt.

Maar goed dat je je zo om hem bekommerd!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:14

Krijgt hij ook een maatje dan, of is het nog steeds eenzame opsluiting, maar dan in de buitenlucht?

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:40

IK heb vandaag het met de eigenaresse overlegt.. en ze gaat er over nadenken..
Wellicht dat hij dus echt mijn paardje wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:44

Waarom vraag je niet of hij te koop is? Gewoon vragen, niks zeggen over zielig, vergeet niet dat zij dat niet zo ziet en als ze dan jouw gaat weren bij haar paard, heb je niets.

Als ze niet wil verkopen, zal ze ook niet willen verplaatsen, dat zal haar wel te duur zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:08

russel schreef:
Waarom vraag je niet of hij te koop is? Gewoon vragen, niks zeggen over zielig, vergeet niet dat zij dat niet zo ziet en als ze dan jouw gaat weren bij haar paard, heb je niets.

Als ze niet wil verkopen, zal ze ook niet willen verplaatsen, dat zal haar wel te duur zijn.

Idd. Ik zou ook helemaal niet beginnen over dat het paard niet gelukkig is enzo. DB is wel helemaal overdreven.

Vertel gewoon dat je gek op hem bent en dat je hem graag als eigen paard zou willen hebben. succes.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:13

prinero schreef:
IK heb vandaag het met de eigenaresse overlegt.. en ze gaat er over nadenken..
Wellicht dat hij dus echt mijn paardje wordt!

Spannend! Ben benieuwd wat ze beslist!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:17

Spannend zeg. Ik vind het iig een erg goede actie van je. Dit is natuurlijk geen leven voor een paard. Super!

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 11:00

Om julie dan ook maar uit de spanning te halen..
HIJ IS VAN MIJ!!!!! :D :D :D

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:03

gefeliciteerd!!!!!