Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Miss_Malfoy schreef:Waarom wil je zijn opleiding baseren op angst???
Hij moet voor je werken omdat hij dat wil, niet omdat hij bang is anders een klap met de zweep te krijgen. Een longeerzweep is een verlengde van je arm. Je kunt het paard ermee sturen. Op het paard wijzen is van je af sturen, erachter is naar voor, voor het paard is langzamer, stoppen en uiteindelijk omdraaien. Zo simpel is het.
Dus nogmaals, zoek iemand die dit vaker gedaan heeft.
ze is nogal op zichzelf) is. Geloof me, als er een paard is dat het waagt haar te negéren geeft ze er een lap op en ik zweer je dat 't niet mals is
heb eens een boom een minuut weten trillen omdat die toevallig in 'r weg stond
. Dat zou willen zeggen dat een kudde enkel naar de leider luistert uit angst, wat weer zou willen zeggen dat het volstrekt natuurlijk is dat een 'opleiding' gebaseerd wordt op angst
niet dus. Angst ontstaat uit onbegrip, niet uit straf en beloning naar mijn bescheiden mening.
)
,, dat soort dingen).
die vlamt in volle galop weg (terugkrijgen in tempo is meestal moeilijker whaha, slidingstop dmv ervoor gaan staan daarintegen werkt perfect,, ze denkt er niet aan om tegen me op te knallen en ze blijft rustig staan als 'k daarna naar r toeloop). reactie hangt ook wel af van energie natuurlijk,, ze gaat minder snel blijven staan als ze nog boordevol energie zit en ook niet zo snel wegspurten als de grootste energie er al uit is ... 
Miss_Malfoy schreef:Hulp zoeken van iemand die er verstand van heeft? Dus iemand die al meerdere jonge paarden heeft beleerd. Want als je nu al niet door durft te pakken gaat dit voor jullie alletwee niet leuk worden.