Gegevens mee nemen; Hoe en wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Gegevens mee nemen; Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 13:00

Gisteren vonden we een bewusteloze amazone in de Drunense Duinen. Haar paard was keurig bij haar gebleven en stond een meter of twintig verder te grazen. Het duurde niet lang of de ambulance was er, de politie, de boswachter en jawel de traumahelicopter landde. Voor de amazone werd dus goed gezorgd.
Haar paard is opgevangen door een van de ruiters uit het gezelschap. Hoe het allemaal afgelopen is weet ik niet want ik wilde niet blijven staren en ben verder gegaan.
Maar het zette me wel aan het denken. Ik heb altijd mijn telefoon bij me als ik ga rijden, ik rijd het liefst alleen. Mijn telefoon blokkeert niet met een pincode en daar staat een ICE nummer in. Een In Case of Emergancy nummer. Ik heb gehoord dat hulpverleners naar zo'n nummer zoeken in je telefoon.
Maar ik vind dat eigenlijk niet genoeg. Als ik bewusteloos gevonden wordt en mijn man wordt gebeld dan is dat natuurlijk wel heel goed, maar ik zou ook nog wel andere gegevens mee willen nemen, zoals het nummer van de stalhouder of het adres waar mijn paard woont. Iets waar mijn naam en adres op staat.

Hoe zouden jullie dat aanpakken, een kaartje in je zak of om je hals? In je cap schrijven? Een kokertje aan het hoofdstel? Nog meer ideeen om zo makkelijk mogelijk zonder dat je paard er last van heeft, zonder dat jijzelf er last van hebt en zonder dat je gegevens iedere keer dat je gaat rijden net in je andere jaszak zitten, dit soort gegevens mee te nemen.

Het moet opvallen op het moment dat het nodig is, het mag niet nat worden of makkelijk kapot gaan, er moet genoeg in kunnen staan, Paard en ruiter mogen er geen last van hebben.
Wat zou je er allemaal in kwijt willen?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:05

Ik heb aan zowel mijn zadel als mijn hoofdstel een waterdicht label met de naam van mijn paard, mijn eigen telefoonnummer en het mobiele nummer van mijn ouders (waar mijn paard staat) erop staan. Ik draag mijn telefoon altijd op mijn lichaam. Als je echt zeker wilt weten zou je aan je eigen jas ook nog een label kunnen doen.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:05

Ik rijd ook bijna altijd alleen buiten. En heb hier eigenlijk nog nooit over nagedacht. Vind het wel een goede! Ik zou zowieso op de gegevens willen hebben waar mijn paard naar toe moet. Dus naar welke stal enz. En ook de naam van het paard om eventueel gerust te stellen. Misschien in een kokertje aan je zadel maken? Verder weet ik het eigenlijk ook niet. Ik ga erover nadenken!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:10

Dit is inderdaad wel iets om over na te denken. Ik heb gisteren de trauma helicopter wel zien vliegen, we stonden al te kijken. Mijn mobieltje heb ik wel altijd bij, maar daar staat niet genoeg in voor als ik bewusteloos ben.

Ik ga erover nadenken, maar ik denk inderdaad kaartjes of iets dergelijks aan m'n paard en aan mezelf.

Anoniem

Re: Gegevens mee nemen; Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:13

Ik heb wel altijd m'n telefoon bij me en die staat ook aan. In m'n telefoon staan twee ICE nummers.
Ik maak nu nog geen echte buitenritten (alleen van en naar de bak zo'n 500 meter) en de eigenaar van het paard gaat altijd op de fiets of met de auto mee, maar als ik dat wel ga doen is zo'n kokertje een goed plan ja :)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:31

Ik heb aan mijn zadel een SOS-plaatje met daarin gegraveerd mijn naam, mijn eigen mobiele telefoonnr. en die van thuis. Ook omdat ik een keer een paard zonder ruiter langs zag komen :7

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:34

Je portomonnee? Daar staan je gegevens, huisadres ed ook in. Gezien je tegenwoordig je paspoort of ID bij je moet dragen. Een los vel met ook de gegevens van je paard is ook geen overbodige luxe (naam, staladres)
Ik rijd ook altijd buiten, maar heb wel altijd mn potomonnee en mn telefoon bij me en daar staat 'thuis' in. datzijnmn ouders die dan toevallig helemaal niet in de buurt wonen :=

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:48

Ja, indianlady dat bedoel ik dus, wel je ouders, maar wat met je paard die op weg naar huis lekker gras ontdekt heeft....

Opala, bedoel je zo'n plaatje wat militairen in de film altijd om hun hals hebben hangen? Daar kan misschien wel genoeg informatie op ja... Goed idee.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:50

mrie schreef:
Opala, bedoel je zo'n plaatje wat militairen in de film altijd om hun hals hebben hangen? Daar kan misschien wel genoeg informatie op ja... Goed idee.

Zoiets bedoel ik ja van rvs zodat het niet roest :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:54

Ik heb ook altijd een label aan het zadel hangen. Ik heb hem besteld via goods4sale.
Is eigenlijk voor aan de hondenhalsband, maar hangt bij mij aan mijn zadel. Ik kan er alle info op kwijt die van belang is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:01

Voor honden heb je zo'n kokertje waar je een briefje in kan doen. Ik had dat altijd aan mijn zadel, maar ben hem ergens kwijt geraakt. Er stond op de naam van het paard, adres van de stal, mijn telefoonnummer en het telefoonnummer van mijn moeder.

Ik heb wel eens een paard gevangen op de hei en dan is het lang zoeken naar de eigenaar. Briefje in je portemonnee heeft weinig zin als jij ergens aan de andere kant van het bos ligt en iemand vind je paard.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 16:37

Dat bedoel ik..
Zo'n kokertje heb ik ook aan gedacht, maar die raken meestal zoek of de onderkant verlies je en daarmee ook het briefje...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:39

Ja, dat kan dus niet met dat ding wat ik heb.
Is echt ideaal.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 16:48

Onder goods4sale kom ik nergens. Heb je een linkje voor me silence

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:50

mrie schreef:
Dat bedoel ik..
Zo'n kokertje heb ik ook aan gedacht, maar die raken meestal zoek of de onderkant verlies je en daarmee ook het briefje...

Hij kon echt niet zomaar open gaan, je moest hem open draaien. Ik ben hem ook niet onder het rijden kwijt geraakt, maar door slordigheid van mij (nieuw zadel, ding is ergens tussen de paardentroep terecht gekomen...)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:39

Ik heb dus deze:
Afbeelding

Zijn gewoon dicht te klikken, papiertje kan je dingen opschrijven of op de computer doen en dan een stukje uitknippen, wat ik heb. Zijn vrijwel waterdicht.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:47

Die kokertjes zijn leuk maar dan moet je ze wel even met blanke nagellak een laagje geven als je ze dicht hebt gedraait. Anders gaan ze idd open en heb je een leeg kokertje.. Doordat ze ergens steeds lang schuren draaien ze elke x een beetje los..
Je hebt ook van die penningen die je kunt graveren en aan je zadel hangen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:50

Volgens mij bood iemand hier op bokt van die soort
armbandjes aan waar je allerlei gegevens op kunt zetten.
Volgens mij waren die bedoeld om aan te geven dat je
een bepaald "iets" hebt, maar die kun je dus ook hier voor gebruiken
neem ik aan :)

Edit: dat is ook de site die Silence bedoeld :) www.goods4sale.eu

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:57

Ik vind het wel een goed idee. Alleen heb ik het probleem dat als ik een ICE nummer in de telefoon doe dat hij van streek raakt omdat het twee keer een zelfde nummer is (onder de gewone naam en onder ice). Verder denk ik wel dat het handig is om dan een adres aan zadel en aan hoofdstel te doen. Stel hoofdstel gaat eraf heb je altijd nog wat achter de hand.

Wel lastig eigenlijk, telefoon heb ik altijd bij me. Dacht even om penning dan aan rits te doen van de jas maar in de zomer heb je die jas ook weer niet aan. Dan lijkt me idd die militaire ketting wel handig die kun je makkelijk omhangen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:06

Ketting om met rijden lijkt me niet handig, als je blijft haken achter een tak..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:09

De armbanden die goods4sale verkoopt lijken mij
dus echt ideaal. Armbandje om met rijden heb je geen last
van en als je hem alleen bij het paard gebruikt kun je hem bijvoorbeeld
in je poetskist achterlaten of in je cap stoppen zodat je hem niet
kunt vergeten. Denk dat ik die zelf maar eens ga bestellen :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:18

Zo'n armbandje is wel leuk, maar wat als je van je paard valt, je paard rent weg, iemand vind je paard en weet dus nog niet waar het paard vandaan komt.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:29

Ah wacht even, niet helemaal goed gelezen :o
Ging er om dat ze weten waar het paard thuis hoort.
Hmmm, ja dan idd iets aan hoofdstel en zadel :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:54

Die kokertjes kan je er prima voor gebruiken, adresgegevens noteren, papiertje erin, dicht draaien en even rondom met de blanke nagellak bij het draaipunt, dan gaat die niet meer vanzelf open.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:59

Bij onze schoenmaker kun je van die metalen IDENTIFICATIE-plaatjes maken die ze in het leger wel gebruiken.
Ik heb er eentje laten maken met mijn naam, 06 nummer en de gegevens en het 06 nummer van mijn vriend. Die zou ik op buitenritten om kunnen hangen (doe op het moment te weinig langere ritten), heb hem aan zo'n sleutelketting zitten die je om kan doen.

Ik heb ook een plaatje gemaakt met de gegevens van stal, mijn naam en nummer en naam en adres van stal en dat zit standaard met een klein ringetje aan mijn zadel. Als ik samen met mijn paard wordt gevonden weten ze dus wie wij zijn, als mijn paard alleen gevonden wordt kunnen ze aan zijn zadel zien waar hij thuishoort! Ik heb zijn naam er met opzet niet opgezet om te voorkomen dat hij makkelijker gehouden zou worden ;-) Bovendien kan het plaatje dan voor meerdere paarden worden gebruikt (zadel was voor vorige paard en is nu nog steeds relevant voor nieuwe paard).

Voordeel is dat het goed leesbaar is en niet kan uitlopen of vlekken wat bij papier wel kan. Ik vind het ideaal, ik vergeet dat het aan het zadel zit, maar het zit er wel ALTIJD.