leren rijlaarzen die smal zijn bij de enkel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WonderWanita

leren rijlaarzen die smal zijn bij de enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 20:28

Ja, ik ben dus opzoek naar laarzen die smal zijn bij de enkels. Momenteel heb ik de Petrie perfect met rits en daar kan ik dus totaaaaal niet mee overweg. Bij elke stap die ik zet zit mijn hiel al halverwege de laars!
Ik heb al geprobeerd sokken om me enkels dik te maken, polsbandje om me enkels. Maar alsnog gleed ik eruit.
Ook heb ik lipica's met veter en rits maar deze zijn ook niet echt smal om de enkels en glijdt ik zonder extra verdikkingen ook uit.

dus wie o wie weet er de perfecte laars voor mij, die echt smal zijn bij de enkel?

Derby soft jumper?? De niro?? Anky elegance?

malloesje

Re: leren rijlaarzen die smal zijn bij de enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:20

Als je je laarzen op maat laat maken dan zou je in principe geen ruimte over moeten hebben.. De Niro doet ook maatwerk en Derby volgens mij ook wel :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:24

Ik heb laarzen van Derby en die zijn inderdaad op maat gemaakt. Ik heb namelijk vrij lastige benen/voeten. Vrij kleine voet, hele smalle enkels en kuiten en lange benen. Omdat ze op maat zijn gemaakt zitten ze bij de enkels ook goed, dit was voor mij de reden. Het kost wat, maar het zit super en inderdaad; Geen enkels die te "los" zitten..

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:25

Ikzelf heb hele lange en smalle benen en heb eerst de Rectiligne gehad die me super goed bevielen. Inmiddels heb ik de Anky Allure van Petrie. Past perfect, kost behoorlijk wat en is echt een ware hel om ze in te lopen. Het is denk ik maar net wat je gewend bent, die Rectiligne had ik binnen no time ingelopen maar zijn ontzettend slap. Ik ben inmiddels erg blij met mijn huidige laarzen maar heb ze echt meerdere keren vervloekt.

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:50

als je voeten omhoog komen in je laars dan zijn je laarzen je te groot. want als ze om de kuit dan goed zouden zitten kan dat niet zo makkelijk schuiven

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:55

Anky Allure is smal bij de enkels, net als de Anky Elegance.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 17:12

bedankt voor de reacties!
Ik had mijn lipica's inderdaad ook op maat, maar alles is gewoon een beetje uitgerekt denk ik? De enkel was nooit al echt heel smal. Ik denk dat ik niet weer voor petrie's ga. Ik vond ze zo stug, dat ik er amper hulpen mee kon geven.
De derby soft jumper spreekt mij dan opzich wel aan. En de de Niro al helemaal. Ga ik toch maar eens voor kijken dan!

Gavriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:14

De Cavallo junior laarzen zijn ook smal bij de enkels, er zit alleen wel een rits in. En het zijn natuurlijk geen dressuurlaarzen...

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 17:17

cavallo junior had ik gepast inderdaad! Ik vond ze wel al meteen lekker zitten ja! Maar ik wilde graag iets met hogere dressuurboog en ik vond hem bij de voet niet zo mooi zitten bij mij

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:40

Ik heb inderdaad de Derby Softjumper. Zit een rits in en is daarom ook smaller, dan hoeft je hele voet niet erdoorheen (misschien verkeerd uitgelegd). Het is een superfijne laars, ik heb er met inlopen geen een keer last van gehad, hooguit dat ik aan een andere laars moest wennen. Hiervoor heb ik ook Petries gehad die na weet ik niet hoe lang nog steeds ontzettend stug waren, die zeer deden bij de hak enz. Van de Softjumper heb je 2 varianten, 1 met rits en veter of alleen met de rits. Ik heb die alleen met de rits genomen, maar dat was gewoon persoonlijke smaak, ik vind zo'n veter erin niet mooi..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:02

ik zou ze wel op maat laten maken of anders Derby

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:12

Derby maakt ze ook op maat, zo ben ik eraan gekomen :j

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:27

Heb je een rits in de perfect laten zetten, of heb je bijvoorbeeld de hampshire? De laarzen die standaard met rits geleverd worden zijn al veel smaller bij de enkel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:29

Derby softjumper inderdaad, ik heb ze ook en ze zijn mooi smal bij de enkel!

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 09:45

Ik heb via marktplaats 2ehands derby soft jumpers besteld. Als het goed is zijn het precies mijn maten!
En ik ga binnenkort die laarsjes van Mondoni eens passen bij de Divoza!

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:44

Ik heb zelf de derby softjumper! Ideale laarzen!, ze worden precies opgemeten, dus het is voor smalle kuiten, maar ook voor dikke kuiten.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:59

Hoeveel kosten de derby's?

sam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:17

ik heb het eigenmerk van huet rijlaarzen op maat gemaakt.Ik heb de polo en ze zitten perfect ook heb ik een dressurboog en was ong 250 euro kwijt. Alleen er zit wel een levertijd op.
www.rijlaarzen.nl

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:52

Ik heb de Derby Marrigje. Smal bij de enkel, niet zo stijf als de Petrie's maar iets stugger dan de Softjumper. Echt fijne laarzen!

kaj
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:59

Ik heb de Cavallo polar 2 en deze zitten bij mij prima om de enkel. Petrie zat bij mij ook te ruim.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:01

sam99 schreef:
ik heb het eigenmerk van huet rijlaarzen op maat gemaakt.Ik heb de polo en ze zitten perfect ook heb ik een dressurboog en was ong 250 euro kwijt. Alleen er zit wel een levertijd op.
http://www.rijlaarzen.nl
Dat zou mijn advies ook zijn. Hij kan ze heel mooi passend bij de enkel maken op een manier dat je er nog wel net inkomt.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:46

Ik heb zaterdag de Anky Elegance besteld :D Ze hebben ze op maat gemeten voor mij.
Ik heb wel een vraagje: mijn linkse kuitomtrek meette 37 cm en mijn rechtste 38 cm. Ze heeft dus de laarzen besteld met 38 cm kuit.
Hebben ze dat bij jullie ook gedaan? Want ik had een laars aan met kuitomtrek 37 cm aan mijn linkse en dat spande wel erg! Of is dat gewoon normaal? Ze doen dit omdat dat nog uitrekt zeker? Dat vroeg ik mij dus echt wel af! ;)

IloveLiranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:43

je kan denk ik het beste laarsen op maat laten maken. of van die laarsen met een veter voor op de laars

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:52

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 08:35

Ik heb de Konings Sir voor concours en voor thuis de favorit in het bruin. Mijn maten zijn voet 39 kuit 34 en hoogte 56 en bij deze laarzen konden ze het bij de enkel het mooist maken. Ik heb ook Petrie's gehad en deze vond ik wat "lomper" en anders laarzen met veters want dan kun je ze veel smaller hebben bij de enkel.